سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان بیشترین ضربه بعد از از سرگیری دوباره رقابت‌های لیگ دسته اول را برای تیم‌هایی مانند مس رفسنجان که در شرایط آمانی قرار دارند می‌داند.

محمد ربیعی، سرمربی تیم مس رفسنجان (صدرنشین حال حاضر لیگ دسته اول فوتبال) در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط حال حاضر تیم خود گفت: آخرین بازی تیم ما در رقابت‌های لیگ دسته اول، به تاریخ ۹ اسفند بازمی‌گردد که مقابل آلومینیوم اراک انجام شد. بعد از آن بازی به ما اعلام شد که بازی‌ها از ۱۴ اسفند ادامه خواهد یافت، با توجه به وضعیت به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا، فدراسیون زمان ادامه بازی‌ها را بار دیگر ۲۸ اسفند و پس از آن ۱۴ فروردین اعلام کرد و با نظر به افزایش شیوع بیماری مذکور، این رقابت‌ها تا پایان فروردین به تعویق افتاد. در تمامی این مراحل مس رفسنجان سعی خود را برای برنامه ریزی دقیق انجام داد تا تیم به دلیل تعطیلی مسابقات متحمل ضربه بدی نشود.

او درباره تمرین بازیکنان تیم خود در این ایام افزود: بازیکنان ما بعد از بازی برابر آلومینیوم اراک در سه نوبت (در تاریخ‌های ۱۳، ۲۱ و ۲۲ اسفند) تمرین کردند و بعد از آن به علت تعطیلی تمامی مراکز ورزشی در سطح کشور، قادر به انجام تمرین تیمی نبودیم. به طوری که از تاریخ آخرین بازی ما تا به امروز (مدت ۳۷ روز) ما تنها موفق به برگزاری سه تمرین تیمی شده‌ایم و این شرایط برای ما اصلا مطلوب نیست. از جهت دیگر نیز، با توجه به اینکه ما در این ایام به بازیکنان خود به طور مداوم برنامه برای تمرین در منزل داده‌ایم اما بازیکنان با این تمرینات به آمادگی جسمانی مطلوب نخواهند رسید. از این نکته نیز نباید غافل شد که در منزل تمرینات محدودی می‌توان انجام داد و این امر قابل مقایسه با تمرین گروهی و در زمین مسابقه نیست.

سرمربی مس رفسنجان در پاسخ به این سوال که وضعیت سلامت بازیکنان این تیم چگونه است گفت: خدا را شاکر هستیم که تمامی بازیکنان مس از ویروس کرونا مصون مانده‌اند و از این نظر تیم ما ضربه‌ای نخورده است. آنها در سلامت کامل هستند.

ربیعی در پاسخ به این سوال که بیشترین نگرانی شما در حال حاضر چیست گفت: در ابتدا به دلیل برداشت‌های مختلف رسانه‌ها و مردم باید این نکته را متذکر بشوم که هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی مردم، جامعه ورزش و همچنین اعضای تیم مس نیست اما اگر بخواهیم به طور به خصوص درباره فوتبال سخن بگوییم، بیشترین نگرانی و لطمه در این شرایط برای تیم‌هایی است که در شرایط آرمانی قرار دارند. از طرف دیگر نیز این وقفه و لغو بازی‌ها به نفع تیم‌هایی است که از وضعیت مطلوبی برخردار نیستند. مانند تیم‌هایی که به تازگی دچار تغییر در کادر فنی یا بازیکنان خود شده‌اند. تیم‌هایی مانند مس رفسنجان، که با مشکلات سخت افزاری و تمرینی دست و پنجه نرم می‌کنند و بازیکنان آنها از سرتاسر کشور هستند، بیشترین و سنگین‌ترین ضربه‌ها را متحمل می‌شوند.

او در ادامه همین موضوع افزود: اما اگر بخواهیم درحالت کلی و درباره ضربات این تعطیلی طولانی مدت به فوتبال صحبت بکنیم، شرایط بوجود آمده در جهان فوتبال یک اتفاق نادر و زمینه ساز چهار مشکل خواهد بود:

اول اینکه بعد از این وقفه و با شروع دوباره بازی‌ها ، سرمربی‌ها نمی‌دانند چه پارامترهایی را در نظر بگیرند چرا که از آمادگی دیگر تیم‌ها و بازیکنان آنها خبردار نیستند.

دوم اینکه آماده کردن دوباره یک تیم کار بسیار دشواری است و نیازمند زمان است.

در مرتبه سوم باید به امکان مصدومیت‌ها اشاره کرد. بعد از یک تعطیلی بلند مدت، بازیکنان هر تیم ممکن است دچار مصدومیت‌ها جدی شوند و این امر ضربه بدی به آن تیم خواهد زد.

چهارمین موضوع هم تمرین زدگی (گاهی اوقات افراط در تمرین و اجرای برنامه‌های غلط تمرینی باعث خستگی طولانی مدت و در نتیجه افت عملکرد ورزشی یک ورزشکار می‌شود). احتمال تمرین زدگی بازیکنان در شرایط فعلی بسیار زیاد است.

سرمربی مس رفسنجان همچنین در پاسخ به این سوال که موضع مس رفسنجان در صورت پایان این فصل از لیگ دسته اول چیست نیز گفت: بنده بعد از تصمیم گیری فدراسیون درباره ادامه یا پایان یافتن لیگ، نظر خود را خواهم گفت چراکه هر سخنی قبل از اعلام رای فدراسیون گفته شود، امکان سوء برداشت از آن وجود دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.