رئیس باشگاه بایرن مونیخ معتقد است که بحران شیوع بیماری کرونا می‌تواند منجر به سلامت فوتبال شود و اینکه لیگ آلمان نیمه تمام نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بحران شیوع کرونا در اروپا با همه دردسرهایی که در قاره سبز به همراه داشت، از نظر کارل هاینتس رومنیگه می‌تواند یک فرصت خوب برای فوتبال باشد تا از ولخرجی‌های بی‌مورد برای خرید بازیکن که در سالیان اخیر رواج پیدا کرده است، فاصله بگیرد.

به سبب تعلیق لیگ‌های اروپایی در نتیجه شیوع کرونا و ضرر‌های مالی وارده به تیم‌ها، باشگاه‌ها ناگزیر تصمیم به کاهش حقوق بازیکنان‌شان گرفته‌اند و علاوه بر آن بودجه آنها برای خرید بازیکنان جدید با قیمت‌های نجومی هم کاهش پیدا می‌کند.

مدیراجرایی باشگاه بایرن مونیخ در این باره گفت: این بحران می‌تواند برای فوتبال حکم یک فرصت را داشته باشد. حقوق بازیکنان و قیمت‌هایی که برای آنها طی سال‌های اخیر تعیین شده، یک سیر ناسالم پیدا کرده است. بحران کرونا منجر به توقف این روند خواهد شد. تمام آنهایی که عاشق فوتبال هستند، منتظر آن روزی هستند که مسابقات از سر گرفته شود. بازگشت به روزهای بازی برای بازگشت به شرایط عادی مهم است.

رومنیگه در ادامه درباره احتمال پیروی بوندس‌لیگا از لیگ بلژیک برای نیمه تمام گذاشتن فصل و اعلام صدرنشین جدول به عنوان قهرمان، اظهار داشت: یوفا از لیگ بلژیک به خاطر نیمه تمام گذاشتن فصل انتقاد کرده که به نظر من انتقاد بجایی هم بوده است. در آلمان اما ما تمامی ۳۶ باشگاه دسته‌های اول و دوم تصمیم گرفته‌ایم که فصل را به پایان برسانیم حتی در صورتی که به دلایل سیاسی یا بهداشتی مجبور باشیم بعد از ۳۰ ژوئن بازی‌‌ها را از سر بگیریم.

مدیراجرایی باواریایی‌ها در پاسخ به این سؤال که در صورت از سر گرفته شده بازی‌ها پس از سی‌ام ژوئن، تکلیف بازیکنانی که تا پایان ماه ژوئن قرارداد دارند چه می‌شود، تأکید کرد: بازار نقل و انتقالات باید خودش را با شرایط موجود وفق دهد. در مورد پریشیچ، کوتینیو و اودریوسولا ما با سه بازیکن طرف هستیم که قراردادهای قرضی‌شان در پایان ماه ژوئن خاتمه پیدا می‌کند. در صورتی که فصل بعد از این تاریخ ادامه پیدا کند، ما از فیفا درخواست خواهیم کرد که راه حلی ارائه کند تا تیم‌ها بازیکنانی که الان در اختیار دارند را در آن زمان هم حفظ کنند. اگر چیزی جز این رخ دهد، در رقابت‌ها اختلال به وجود خواهد آمد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.