هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: بهتر است به جای بازیکنان خارجی، مدیر بیاوریم که شاید بتواند فوتبال ما را متحول کند.

عباس محمدرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد اتفاقات سال گذشته گفت: متأسفانه سال ۹۸ برای مردم ایران شبیه به یک کنکور بود و به سختی از آن به سلامتی عبور کردند. مشکلات برای مردم از ابتدای سال تا پایان آن تمامی نداشت. خبرهای خوبی نشنیدیم و اتفاقات ناگواری در کشور ما رقم خورد. امید می‌رود سال ۱۳۹۹ سالی خوب، پربرکت و زیبا برای مردم ایران باشد.

هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد فوتبال ایران در سالی که گذشت، گفت: فوتبال خوبی را شاهد نبودیم. متأسفانه عدم مدیریت صحیح باعث شد تا در رده ملی موفق نباشیم. جام ملت‌ها را به راحتی از دست دادیم و نتوانستیم به فینال آن صعود کنیم ضمن اینکه تیم امید که شرایط خوبی داشت، به دلیل کینه‌توزی و سوءمدیریت، نتوانست پس از ۴۴ سال به المپیک راه یابد. برای استقلال هم سال سختی بود. آنها با استراماچونی به جایگاه خوبی رسیدند اما مدیریت ضعیف و ناتوانی که در استقلال وجود داشت، باعث شد این تیم دچار تحولات زیادی شده و از روند صعودی دور شود.

محمدرضایی تأکید کرد: کاش به جای آنکه بازیکن خارجی وارد ایران می‌کردیم، مدیران خارجی کاربلد برای فوتبالمان می‌آوردیم؛ شاید آنها بتوانند تغییرات اساسی در مدیریت فوتبال و حتی ورزش کشور ما به وجود آورده و شرایط ورزش کشور را بهبود ببخشند. تغییرات پی‌درپی در مدیریت فوتبال و باشگاه‌ها باعث شده تا تیم‌هایی چون استقلال و پرسپولیس هرگز روی خوش نبینند. استعفای زودهنگام انصاری‌فرد و فتح‌الله‌زاده نشان داد که شرایط آنقدر سخت است که حتی مدیران باتجربه هم نمی‌توانند کاری انجام دهند.

وی بیان کرد: بدهی‌های کلان، دلیل اصلی این استعفاها است. اگر مدیران قوی‌تر را هم به این دو باشگاه بیاوریم، آنها توان پرداخت بدهی‌های میلیاردی را ندارند و مانند فتح‌الله‌زاده و انصاری‌فرد، خیلی زود باشگاه را ترک خواهند کرد.

هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: چین با آن همه جمعیت همیشه در مدیریت زبانزد است، آنها توانسته‌اند در دنیا آقایی کنند به دلیل آنکه از مدیران باتجربه و قوی استفاده می‌کنند اما در کشور ما چنین اتفاقی هرگز رخ نمی‌دهد و این شرایط بد، تنها نشان‌دهنده حضور مدیران ضعیف است.

محمدرضایی در مورد تعطیلی لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا افزود: این یک اتفاق شوم برای بیشتر کشورهای دنیاست چرا که باید لیگ را زودتر تعطیل می‌کردیم. کشورهای صاحب فوتبال هم در این روزها لیگ خود را تعطیل کردند. برای ریشه‌کن شدن این بیماری نیازمند یک عزم ملی هستیم. پرستاران زحمات زیادی می‌کشند اما کارمندان بانک، پستچی‌ها و کسانی که با مردم در ارتباط هستند، به نوعی فراموش شده‌اند. دولت باید راهکار بهتری اتخاذ کند که این بیماری هر چه سریعتر از کشور ما بیرون برود و آرامش به ایران بازگردد.

وی تصریح کرد: من با اینکه می‌توانستم به شمال کشور بروم، اما خانه‌نشین شده‌ام چرا که می‌گویند «بهترین جا ماندن در خانه است» بنابراین به مردم توصیه می‌کنم «در خانه بمانیم» تا هر چه سریعتر این بیماری از بین برود و دوباره بتوانیم همدیگر را در آغوش بگیریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.