دروازه بان پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: فوتبال ما در رده ملی نه تنها پیشرفتی نداشته پس دچار پسرفت هم شده است.

حسین تراب پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امیدوار است در سال جدید روزهای خوبی برای مردم رقم بخورد در ارزیابی عملکرد فوتبال ایران در سال گذشته گفت: ما در رده ملی فراز و نشیب های زیادی داشتیم. تیم ملی ما نتایج خوبی کسب نکرد. لیگ ما با تعطیلات زیادی همراه شد و در مجموع سال خوبی برای فوتبال ما وجود نداشت.

وی ادامه داد: در رده ملی پیشرفت که نداشتیم هیچ، دچار پسرفت هم شدیم حالا باید برای رسیدن به جام جهانی منتظر اما و اگر باشیم. در رده امید هم در زمانی که می توانستیم به المپیک صعود کنیم به دلیل ضعف مدیریت و اختلاف سلیقه هایی که همیشه در فوتبال ما وجود داشته، المپیک را از دست دادیم و روز به روز اعتبار فوتبال ما بیشتر زیر سوال رفت.

تراب پور در مورد تفاوت های استقلال در دهه ۶۰ و اوایل ۷۰ با این روزها، خاطرنشان کرد: در آن زمان فوتبال برای مردم جذابیت بیشتری داشت. رفاقت بین فوتبالیست ها بیشتر بود. آنها مشکلات داخلی باشگاه را هرگز به بیرون بروز نمی دادند. دلها به هم نزدیک تر بود و پول آنقدر در فوتبال ارزش و اعتباری نداشت. بازیکنان با عشق و علاقه به استقلال و پرسپولیس می آمدند و حتی رایگان بازی می کردند اما متأسفانه در این سالها پول حرف اول را می زند و برخی بازیکنان به خاطر مبلغی هرچند کم به راحتی پیراهن تیمشان را عوض کرده و هیچ تعصبی از خود نشان نمی دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما هم عیدهای زیادی را دور از خانواده بوده اید یا خیر؟ گفت: این یک رسم در فوتبال است. کسانی که این ورزش را شروع می کنند می دانند به خاطر اردوهای مختلف شرایط حضور در خانه را آن هم در عید ندارند. مااین حس بد را تجربه کردیم و چندین عید را دور از خانواده بودیم. اگر چه بودن کنار سایر هم تیمی ها هم لذت بخش بود اما هیچ وقت دوست نداشتیم کنار خانواده بودن را آن هم هنگام سال تحویل ازدست بدهیم اما این انتخاب خودمان بود و مجبور بودیم تحمل کنیم.

دروازه بان پیشین استقلال با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا در ایران اظهار داشت: این بیماری چند ماه است بلای جان مردم ایران شده است. امسال خیلی ها از کار کردن افتادند و خیلی ها هم زحماتی که می کشند به چشم نمی آید. از مردم می خواهم بیشتر در خانه بمانند تا شاید این بیماری کشنده زودتر از کشور ما خارج شود.

وی در پایان با آرزوی موفقیت برای همه ایرانی ها خاطرنشان کرد: امیدوارم در سال ۹۹ روزهای خوبی را داشته باشند و تلخی های سال ۹۸ را به فراموشی بسپارند. زیرا مردم سال بدی را پشت سر گذاشته و از ابتدا تا انتهای این سال جز ناراحتی و مرگ عزیزانشان چیز بیشتری ندیدند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.