روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منبعی آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا از شانس بالای کویت و بحرین برای میزبانی ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نوشته روزنامه الشرق الاوسط عربستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به منظور برقراری عدالت، میزبانی بازی‌های این مرحله لیگ قهرمانان آسیا را به یک کشور نخواهد داد و بر همین اساس، شانس کشورهای بی‌طرف که نماینده‌ای در این مرحله ندارند، بیشتر است.

طبق این گزارش، یکی از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا که مایل به ذکر نامش نبود، در این مورد اظهار داشت: تاکنون نام کشور مشخصی برای میزبانی بازی‌های مرحله گروهی رقابت‌ها اعلام نشده و کمیته برگزاری مسابقات هنوز در این مورد تصمیم‌گیری نکرده است، اما AFC در حال بررسی گزینه‌های مناسب و شرایط برگزاری مسابقات است.

وی ادامه داد: طرح برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز در ماه آگوست درست است، اما طبق نظر کمیته برگزاری مسابقات قرار نیست باشگاه‌ها آمادگی خود را برای میزبانی اعلام کنند. احتمالاً مسابقات چهار گروه به میزبانی دو کشور برگزار می‌شود و هر کشور، میزبان دو گروه در منطقه غرب خواهد بود.

به نوشته این روزنامه و به نقل از منبع آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا، AFC به‌صورت شتابزده در این زمینه تصمیم‌گیری نخواهد کرد و تصمیم نهایی در هفته‌های آتی گرفته خواهد شد. اولویت اصلی، وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشورهای آسیایی است که بنا بر توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی و اطلاعات دریافت شده از فدراسیون‌های عضو، بررسی می‌شود.

همچنین انتظار می‌رود دو کشور بحرین و کویت میزبان برخی دیدارهای گروه‌ها در این مرحله باشند. به این دلیل که نماینده‌ای در لیگ قهرمانان آسیا ندارند و AFC به دنبال انتخاب کشورهای عربستان، امارات و قطر نخواهد بود تا شرایط عادلانه بی‌طرفی برای باشگاه‌های حاضر در مسابقات این مرحله رعایت شود.

الشرق الاوسط در ادامه نوشت: برخی رسانه‌های اماراتی از احتمال میزبانی امارات در بازی‌های مرحله گروهی خبر دادند، اما به گفته منبع آگاه در AFC، چنین تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.