برترین ستاره‌های حال حاضر دنیای فوتبال هر یک مبالغی را برای کمک به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه جنبشی که در دنیای فوتبال برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا و درمان مبتلایان به این بیماری آغاز شده است، دو ستاره برتر حال حاضر دنیای فوتبال یعنی رونالدو و مسی هم هر کدام مبالغی را به این کار اختصاص داده‌اند.

طبق گزارش نشریه موندودپورتیووی اسپانیا، لیونل مسی، ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا به یکی از بیمارستان‌های شهر بارسلونا که در آن هم مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ درمان خدمات داده می‌شود و هم برای یافتن درمان این بیماری تحقیق صورت می‌گیرد، یک میلیون یورو کمک کرده است. این بیمارستان در صفحه توئیتر خود این خبر را تأیید و از مسی بابت کمکش تقدیر کرده است.

در همین حال سرمربی سابق مسی یعنی پپ گواردیولا نیز یک میلیون یورو صرف خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی یکی دیگر از بیمارستان‌های شهر بارسلونا کرده است.

اما کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم فوتبال یوونتوس و مدیربرنامه‌هایش ژرژ مندز نیز خرید تجهیزات بخش مراقبت‌های ویژه‌ بیمارستان‌های شهر‌های لیسبون و پورتو به ارزش یک میلیون یورو را تقبل کرده‌اند. مندز هفته پیش هم یک هزار ماسک و ۲۰۰ هزار کاور مخصوص محافظت‌کننده به بیمارستان سائوژائوی شهر پورتو اهدا کرده بود. علاوه بر این او سفارش هشت دستگاه تنفس مصنوعی برای توزیع در بیمارستان‌های سراسر پرتغال را داده است.

پیش از این هم دیگر چهره‌های مطرح فوتبال مانند ژوزه مورینیو، سرمربی تاتنهام – کسی که از طریق یک مؤسسه خیریه اقدام به توزیع مواد غذایی و دیر اقلام ضروری در میان سالخوردگان شمال لندن کرده بود – روبرت لواندوفسکی، مهاجم بایرن مونیخ و همسرش که یک میلیون یورو کمک نقدی کردند، جاشوا کیمیچ و لئون گورتزکا،‌ هافبک‌های بایرن مونیخ که آنها هم مجموعاً یک میلیون یورو کمک کردند و تیم ملی فوتبال آلمان که ۲.۵ میلیون یورو کمک نقدی کرد، آمادگی خود را برای کمک به درمان و ریشه‌کن کردن بیماری کرونا اعلام کرده بودند.

اسپانیا جزو کشورهایی است که از شیوع بیماری کرونا در اروپا بیشترین ضربه را خورده است و هر روز بر تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری افزوده می‌شود. در پرتغال هم کرونا شیوع پیدا کرده، اما میزان آن کمتر از اسپانیاست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.