تیم فوتبال پرسپولیس که سال ۹۸ را با قهرمانی در سه جام آغاز کرد، حالا در آستانه پوکر قهرمانی در لیگ برتر است. با این حال تغییرات مدیریتی و مشکلات مالی کار را برای این تیم سخت کرده است.

به گزارش ایسنا، اگر قرار باشد پرسپولیس را از نظر نتیجه در سال ٩٨ بررسی کنیم، باید بگوییم کسب پیروزی‌های پیاپی در لیگ برتر و البته جام حذفی، روزهای رویایی را برای هواداران این تیم ساخت. دبل قهرمان در جام حذفی و لیگ برتر آغازی خوش در سال ٩٨ برای پرسپولیس همراه داشت و در ادامه کسب سوپرجام و همین‌طور تکرار عملکرد خوب در لیگ برتر، نشان داد پرسپولیس به بردن عادت کرده است.

* سه مربی در یک سال

فارغ از نتایج، حضور سه مربی در یک سال در پرسپولیس از نکات جالب به حساب می‌آید. تیمی که طی چهار سال با تفکرات مربی کروات اداره می‌شد، طی یک سال دو بار در کار فنی خود تغییرات ایجاد کرد تا بتواند به روند خود ادامه بدهد. شاید تلخ‌ترین اتفاق برای هواداران پرسپولیس جدایی برانکو ایوانکوویچ باشد؛ مربی‌ای که پس از ٩ سال عنوان قهرمانی را کنار نام پرسپولیس گذاشت، طی ۴ سال حضورش جام‌های متعددی کسب کرد و با رساندن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا، نشان داد با سایر مربیان خارجی، تفاوت فاحشی دارد. در نهایت او به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش از این باشگاه جدا شد تا پرونده دیگری در فیفا به نام پرسپولیس باز شود.

در میان همه اتفاقات پرسپولیس در سال ٩٨، جدایی برانکو و حواشی آن بدترین اتفاق ممکن برای سرخ‌ها بود. با وجود اینکه مدیرعامل وقت باشگاه ادعا می‌کرد مطالبات سرمربی تیمش را فراهم کرده اما تعداد زیادی از هواداران پرسپولیس در چند نوبت مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند و روزهای پر التهابی را رقم زدند.

با جدایی برانکو، مدیران وقت باشگاه پرسپولیس به دنبال گزینه خارجی دیگری رفتند و در نهایت توانستند با گابریل کالدرون قرارداد همکاری امضا کنند. مربی آرژانتینی که در ابتدا محبوبیتی میان هواداران پرسپولیس نداشت، به واسطه نتایج خوبی که به دست آورد، در پایان نیم فصل نخست مقبولیت خوبی میان پرسپولیسی‌ها به دست آورده بود اما او هم خیلی زود به سرنوشت برانکو دچار شد. کالدرون که آمده بود تا روزهای خوش دوره برانکو را تکرار کند، به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش، ایران را ترک کرد و هیچ‌وقت بازنگشت. در نهایت هم با جدایی او گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس نشست تا اینگونه سه مربی طی یک سال سرمربی پرسپولیس بوده باشند.

* سه مدیر در یک سال

‌از نظر مدیریت هم پرسپولیس‌ روزهای با ثباتی را طی نکرد. از آنجایی که هواداران پرسپولیس عادت کرده بودند ثبات مدیریت را در این باشگاه ببینند، تغییرات مدیریتی متعدد در یک سال، برای همگان عجیب به شمار می‌رفت. ایرج عرب که تیم را به دو جام قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی رسانده بود، به خاطر حفظ نکردن برانکو، روزهای سختی را پشت سر گذاشت و در نهایت هم مجبور به استعفا شد تا فضا برای حضور محمد حسن انصاری‌فرد هموار شود. انصاری‌فرد هم که با تصمیمات عجیبش، موجب انتقاد هیات مدیره را فراهم کرده بود، پیش از اینکه سال ٩٨ به پایان برسد، از سمت مدیرعاملی استعفا داد، تا پرسپولیسی‌ها سال ٩٨ را با سرپرست به پایان ببرند و مهدی رسول‌پناه روی صندلی مدیرعاملی بنشیند.

سال ٩٨ برای پرسپولیس بدهی‌های فراوانی به همراه داشت. برانکو و دستیارانش که به خاطر پرداخت نشدن مطالبات خود شکایت کردند، حکم‌های سنگینی علیه پرسپولیس از فیفا گرفتند و از طرف دیگر پرونده بودیمیر هم مبلغ سنگینی به بدهی‌های پرسپولیس اضافه کرد. بر اساس اظهارات یکی از اعضای هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس که در در جلسه با بازیکنان صحبت می‌کرد، این باشگاه چیزی حدود ١۶۵ میلیارد تومان بدهی دارد که اگر فکری برای آن نشود، قطعا سال جدید، سال پر چالشی برای پرسپولیسی‌ها خواهد بود.

* ۱۶۵ میلیارد بدهی

پرسپولیس در حالی سال ٩٨ را به پایان می‌برد که با اختلاف ١٠ امتیازی نسبت به تیم دوم جدول، یعنی سپاهان در صدر جدول قرار دارد. اگر لیگ به خاطر شیوع بیماری کرونا تعطیل نمی‌شد، این احتمال وجود داشت که پیش از پایان سال، پرسپولیس قهرمانی‌اش در لیگ را قطعی کند. با این حال شاگردان گل‌محمدی که از نظر مالی مشکلات فراوانی دارند، باید منتظر باشند تا پس از حل مشکل بیماری کرونا، دوباره لیگ از سر گرفته شود و خود را برای چهارمین قهرمانی پیاپی آماده کنند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )