سرمربی تیم فوتبال پیکان، مذاکره مدیران باشگاه استقلال برای سرمربیگری تیم فوتبال این باشگاه را یک بازی رسانه‌ای دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالله ویسی درباره تعطیلی لیگ برتر فوتبال به دلیل شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: کرونا یک بیماری عالم‌گیر است و مثل سیل و زلزله نیست که فقط یک نقطه خاص را دربربگیرد. همه سلبریتی‌ها کمک کنند که این بیماری از بین برود. لیگ باید زودتر تعطیل می‌شد. می‌گفتند مسابقات بدون تماشاگر برگزار شود، اما مربی، بازیکن، توپ‌جمع‌کن‌های کنار زمین و عوامل مسابقه هم خانواده دارند و ممکن است ناقل باشند یا مبتلا شوند. تعطیلی فوتبال کسی را اذیت نمی‌کند و کشنده نیست. شاید حال‌مان گرفته شود، اما آن بیماری کشنده است و جامعه آسیب می بیند. دست‌شان درد نکند که تعطیل کردند.

وی درخصوص احتمال انتقال ویروس با سفر تصریح کرد: هرچقدر هم نکات ایمنی را رعایت کنید، نمی‌دانیم قبل از ما چه کسی روی صندلی نشسته یا میله را لمس کرده است. خداراشکر که به این نتیجه رسیدند که بازی‌ها را تعطیل کنند و آسیبی به کسی نرسد. هرچند که ما تمرین می‌کنیم، بازی دوستانه انجام می‌دهیم و همان اتفاقات می‌افتد. ما سه روز تعطیل هستیم و دوباره باید تمرین کنیم. نمی‌توانیم تمرین را تعطیل کنیم.

سرمربی پیکان درخصوص زمان آغاز بازی‌ها و احتمال تأخیر در این زمان خاطرنشان کرد: به ما گفته‌اند احتمالاً ۱۴ فروردین بازی داریم، اما هنوز چیزی قطعی نیست. اگر یک درصد احتمال انتقال بیماری وجود دارد، بهتر است مسابقات را تعطیل کنند و این نظر همه کارشناسان است. متأسفانه در مملکت ما، کسانی که صاحب‌نظر نیستند نظر می‌دهند و همه چیز را خراب می‌کنند. وزیر بهداشت و گروهش واقعاً تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند، اما آدم‌هایی نظر می‌دهند که صاحب‌نظر نیستند و تمرکز آنها را به هم می‌زنند.

ویسی درخصوص اینکه چرا تیمش را به مدت کمی تعطیل کرده و اینکه آیا کسی از فوتبال کرونا گرفته است یا خیر، گفت: اگر من هم میانه جدول بودم، تیمم را ۲۰ روز تعطیل می‌کردم. ما انتهای جدول هستیم و من تازه به پیکان آمده‌ام. مأموریت بسیار ویژه‌ای داریم که باید انجام بدهیم و فرقی نمی‌کند ۲۰ روز بعد به تمرین بیاییم یا حالا. ما در تیم‌مان مورد سرماخوردگی داشتیم، اما مشکوک به کرونا نبوده است. شنیدم برای یکی از مربیان پایه تیم پیکان، مشکلی پیش آمده است. این اتفاق خیلی ناگوار است و برایش ناراحت هستم.

وی که با برنامه «سلام صبح بخیر» گفت‌وگو می‌کرد، در این باره که گفته شد او کرونا گرفته و اینکه آیا وقتی به داروخانه می‌رود، به او ماسک می‌دهند یا خیر، بیان کرد: فکر می‌کردند من کرونا گرفتم و تا ساعت ۴ صبح به من زنگ می‌زدند، اما نتوانستم جواب بدهم. من لُر هستم و ماسک نمی‌خواهم!

سرمربی پیکان در این باره که در شرایط کنونی و با لغو مسابقات ملی و لیگ قهرمانان آسیا، باید چه کنیم، اظهار داشت: کسانی که صاحب‌نظر هستند باید واضح و روشن نظر بدهند. مهم‌ترین رخداد جامعه ما که جامعه اسلامی داریم، نماز جمعه است و آن را هم تعطیل کردند. وقتی جامعه آسیب می‌بیند، نباید روی برگزاری بازی‌ها اصرار کنیم شاید برخی از بازی کردن ما لذت ببرند، اما کسی داغان نمی‌شود. خانواده‌های ما و همه عوامل نگران هستند. ما که تماشاگر خاصی نداریم و این به نفع ما است. با این حال می‌گوییم مسابقات تعطیل شود.

ویسی درخصوص سفرهایش به نقاط مختلف برای کلاس‌های مربیگری و نیز انتخاب لباس‌هایش تصریح کرد: درباره لباس‌هایم شما را در تلویزیون می‌بینم و الگوبرداری می‌کنم! من از تمرین تیم‌های برتر دنیا نت‌برداری می‌کنم. تاکنون به تمرینات بایرن مونیخ، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، بنفیکا پرتغال و اشتورم‌گراتس اتریش رفته‌ام.

وی در این خصوص که آیا در سفرهای خارجی، او را با گواردیولا اشتباه گرفته‌اند یا خیر، خاطرنشان کرد: من به زور به آنجا رفتم، خیلی هم خوب بود و چیزهای زیادی یاد گرفتم. تیپ مربی آنجا خیلی مهم است و یکی از چیزهایی که آموختم، این است که آنجا مربی چاق نمی‌بینید. یکی از کارهای مهم مربی این است که هم‌استایل بازیکنان باشد.

سرمربی پیکان درباره ارتباط خوبش با مربیان خارجی و اینکه استراماچونی او را به کلاس مربیگری فرستاد، گفت: با استراماچونی صحبت کردم و می‌خواستم به تمرینات میلان بروم، اما متأسفانه او از استقلال رفت و من به میلان رفتم. او بعد از آن جواب تلفن مرا نداد.

ویسی درخصوص احتمال سرمربیگری‌اش در استقلال و اینکه چه کسی با او مذاکره کرد، بیان کرد: بعد از صبای قم با من تماس گرفتند، اما فکر کنم یک بازی بود. امیدوار رضایی گفت می‌خواهیم شما سرمربی استقلال شوید، اما یک بازی ژورنالیستی و رسانه‌ای بود و امیرخان قلعه‌نویی سرمربی شد.

وی درباره اینکه مرحوم منصور پورحیدری در محله‌اش برای او جشن گرفته بود، اظهار داشت: من از یک روستا آمده بودم و تنها شهرستانی تیم ملی بودم. همه شهرستانی‌ها حامی من بودند. بچه‌ها هم لطف داشتند و برای من جشن گرفته بودند. وقتی که خط خوردم، فکر می‌کنم خیلی معروف شدم و خدا به من لطف کرد. اگر با تیم ملی می‌رفتم، این اتفاقات برایم نمی‌افتاد. پس از آن خدا کمک کرد و اتفاقات زیبایی در فوتبال و مربیگری برای من رخ داد.

سرمربی پیکان درخصوص اینکه گفته می‌شد در تیم ملی باند وجود داشت و اینکه سرخابی‌ها او را آزار می‌دادند یا خیر، گفت: قبلاً اینگونه بود. هشت استقلالی و هشت پرسپولیسی و چند بازیکن پاس در تیم ملی بودند،‌ اما شهرستانی در تیم حضور نداشت. من در سپاهان خیلی خوب بودم و نمی‌توانستند مرا خط بزنند. تا روز آخر که من بی‌کس بودم و مرا خط زدند. شاید به من محل نمی‌گذاشتند، اما اذیتم نمی‌کردند.

ویسی در مورد درگیری علی دایی و خداداد عزیزی در اردوی تیم ملی تصریح کرد: دعوا که نبود. وقتی در یک خانواده هستیم، شاید برادرتان هم اشتباه کند. سر یک شوخی بود که خداداد با راننده اتوبوس کرد و علی آقا به عنوان بزرگتر ناراحت شد، اما دعوا نشد.

وی درباره غش کردنش در تیم سپاهان در بازی با نفت تهران و استقلال خوزستان خاطرنشان کرد: پس از گل دوم به نفت تهران حالم بد شد، اما بعد از بازی با استقلال خوزستان غش نکردم.

سرمربی پیشین استقلال خوزستان درخصوص عملکرد جواد نکونام در تیم فولاد خوزستان بیان کرد: او یک مربی جوان و باانگیزه است و در خوزستان برای او امکانات فراهم شده است. مدیریت باشگاه، امکانات مالی و رفاهی در فولاد مهیاست و او می‌تواند موفق باشد.

ویسی در مورد فوتبالی بودن مادر او و مصاحبه‌اش پس از خط خوردن ویسی از تیم ملی اظهار داشت: چه ببریم و چه ببازیم، مادرم را در روستا اذیت می‌کنند. وقتی می‌بریم از او شیرینی می خواهند و وقتی شکست می‌خوریم او را آزار می‌دهند. با این حال مادرم طرفدار پرو پاقرص من است. همین دیشب فکر می‌کرد من کرونا گرفته‌ام و امیدوارم الان مرا ببیند که خوب و سالم هستم. پس از خط خوردن از تیم ملی، حال همه بد شد و هنوز مردم یاد اشک‌هایم می‌افتند، اما آن اشک‌ها شوق زیادی داشت و امیدوارم دعای مادران پشت سر فرزندشان باشد.

وی درخصوص رابطه خوبش با کارلوس کی‌روش و جدال سرمربی پیشین تیم ملی با برانکو ایوانکوویچ گفت: اگر مربی خوب خارجی بیاید و بتواند به منِ مربی ایرانی و فوتبال ما کمک کند، لذت می‌بریم، اما برخی اوقات یک مربی خارجی دلال بازی درمی‌آورد، می‌رود و به فوتبال‌مان آسیب می‌زند. صد درصد چنین مربیانی داشته‌ایم. یکی مانند کی‌روش به ساختار فوتبال ما خدمت و بازیکنان جوان و خوبی به فوتبال ما تقدیم کرد. ما دو بار راحت به جام جهانی رفتیم و مردم شاد بودند.

سرمربی پیکان درباره انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: شاید انتخاب او به‌جا و شایسته نبود، اما اکنون دیگر مربی تیم ماست. منِ ایرانی وظیفه دارم با تمام وجود به تیم ملی ایران کمک کنم و برایش آرزوی موفقیت داشته باشم.

ویسی در پایان بیان کرد: امیدوارم این بیماری کشنده و زشت هرچه سریع‌تر ریشه‌کن شود. مسئولان باید به این موضوع کمک کنند. این یک مسئله فراگیر است و نمی‌توانیم بگوییم فقط وزارت بهداشت کمک کند. همه ارگان‌ها و مسئولان باید کمک کنند تا بتوانیم ویروس کرونا را ریشه‌کن کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.