سرمربی تیم فوتبال آرسنال پس از حذف شاگردانش از لیگ اروپا اعتراف کرد بعید می‌داند که آنها از طریق لیگ برتر بتوانند به لیگ قهرمانان اروپا برگردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حذف تیم فوتبال آرسنال با شکست خانگی ۲ بر یک مقابل المپیاکوس به دلیل گل زده کمتر در خانه حریف، یکی از شگفتی‌های دور برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا بود. به این ترتیب شاگردان میکل آرتتا عملاً شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان با قهرمانی در لیگ اروپا را از دست دادند و حالا تنها شانسی که برای بازگشت به مهمترین تورنمنت باشگاهی دنیا دارند، قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر انگلیس در پایان فصل است که البته آرتتا شانس تیمش برای محقق کردن این هدف را ناچیز می‌داند.

آرتتا که تیمش اکنون ۷ امتیاز با تیم چهارم جدول فاصله دارد، گفت: قرار گرفتن در میان ۴ تیم جدول بسیار سخت است چون وقتی به جدول نگاه می‌کنیم می‌بینیم که هنوز خیلی با اهداف‌مان فاصله داریم اما ما در تمام طول فصل از این اهداف دور بوده‌ایم و به همین دلیل باید به مبارزه‌مان ادامه دهیم.

کاپیتان سابق توپچی‌ها که در ماه دسامبر به عنوان جانشین اونای امری، هدایت این تیم را برعهده گرفت، افزود: مهمترین چیز برای ما در حال حاضر این است که بازیکنان‌مان از نظر روانی قوی بمانند و ما باید به کارمان ادامه دهیم و واکنش نشان دهیم. اول از همه ما باید آنها را توجیه کنیم چه اتفاقی افتاد که ما شکست خوردیم و نتوانستیم صعود کنیم. اگر به کارمان ادامه دهیم می‌توانیم پاداشی مانند آنچه در ۱۰ بازی قبلی‌مان گرفتیم را دریافت کنیم. الان تمام تمرکز من روی این است که اعتمادبه نفس و روحیه را به بازیکنانم برگردانم و آنها را متقاعد کنم که هنوز چیزهای زیادی مانده که به خاطرش بجنگند. باختن هم بخشی از فوتبال است و گاهی ممکن است شما شکست بخورید. ما باید از این باخت درس بگیریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.