با شکست خانگی آبی‌پوشان لندن مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، بدترین آمار نتیجه‌گیری آنها در استمفوردبریج در بیش از سه دهه اخیر رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شکست ۳ بر صفر شب گذشته (سه‌شنبه) تیم فوتبال چلسی مقابل بایرن مونیخ در لندن، نه تنها کار این تیم را برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بسیار سخت کرد بلکه باعث ثبت آماری منفی در کارنامه این تیم شد. این شکست سبب شد که بدترین آمار خانگی تیم فوتبال چلسی از ۳۴ سال پیش تا به امروز ثبت شود.

چلسی که علاوه بر نتیجه، دو بازیکن کلیدی‌اش مارکو آلونسو و جورجینیو را هم برای بازی برگشت از دست داد، متحمل سنگین‌ترین شکست خانگی خود در اروپا شد. این هشتمین شکست خانگی این فصل چلسی در تمامی رقابت‌ها بود و از فصل ۸۶-۱۹۸۵ سابقه نداشت که آبی‌های لندن در یک فصل به این اندازه متحمل باخت شوند.

روند دردسرهای خانگی چلسی در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا با باخت خانگی این تیم مقابل والنسیا در هفته اول مرحله گروهی آغاز شد. ۵ روز بعد مردان لمپارد ۲ بر یک به لیورپول باختند. در اواخر ماه اکتبر و در جام اتحادیه، این منچستریونایتد بود که چلسی را در استمفوردبریج شکست داد. بعد از آن نوبت تیم‌های وستهام، بورنموث و ساوتهمپتون شد که پیش از آغاز سال ۲۰۲۰ آبی‌ها را در لندن شکست دهند. باخت‌های خانگی چلسی در سال ۲۰۲۰ هم ادامه پیدا کرد این تیم در لیگ برتر هم به منچستریونایتد باخت. شب گذشته هم تازه‌ترین باخت خانگی مردان لمپارد در این فصل به ثبت رسید.

با وجود این روند، چلسی هنوز در جدول رده‌بندی لیگ برتر چهارم است، البته این تیم ۱۱ هفته دیگر باید این جایگاه را حفظ کند تا سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را کسب کند. مردان لمپارد در هفته‌‌های آینده به ترتیب مقابل اورتون، استون‌ویلا در لیگ برتر و لیورپول در جام حذفی به میدان می‌روند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.