سرمربی تیم فوتبال ناپولی با وجود از دست دادن پیروزی خانگی در شب مصاف با بارسلونا به صعود تیمش به مرحله بعدی لیگ قهرمانان امیدوار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جنارو گتوسو پس از تساوی یک - یک شب گذشته (سه‌شنبه) ناپولی مقابل بارسلونا در دیدار خانگی دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تأکید کرد که تیمش عملکرد خوبی ارائه کرده و می‌توانست تا پایان مسابقه هم دوام بیاورد و به میهمان اسپانیایی اجازه گلزنی ندهد.

ناپولی با گلزنی دریس مرتنس پیش افتاد که این گل تعداد گل‌های این هافبک هجومی بلژیکی با پیراهن ناپولی را به ۱۲۱ مورد افزایش داد تا او به مارک همشیک، هافبک و کاپیتان سابق آبی‌پوشان شهر ناپل به عنوان برترین گلزن تاریخ این تیم برسد. آنتوان گریزمان اما در دقیقه ۵۷ گل تساوی بارسلونا را به ثمر رساند. این تنها شوت کارسازی بود که آبی‌و‌اناری‌ها به سمت دروازه ناپولی شلیک کردند و در طرف مقابل مارک آندره‌تر‌اشتگن دروازه‌بان آلمانی بارسلونا شب پرمشغله‌ای داشت.

گتوسو در نشست خبری پایان بازی گفت: می‌توانستیم در ضدحملات بهتر از این‌ها کار کنیم اما تیم به کاری که می‌بایست عمل کرد. ما به ندرت به بارسلونا اجازه خلق موقعیت گلزنی دادیم. کمی ناراحتم که نتوانستیم موقعیت‌های گلزنی بیشتری بسازیم اما خسته شدن زمانی که شما دائماً تحرک دارید، کار سختی است. متأسفانه مقابل بارسلونا اجازه ندارید حتی مرتکب یک اشتباه شوید. مسلماً هنوز هر دو تیم شانس صعود دارند. برای بازی برگشت به اندازه کافی زمان داریم و می‌دانیم که در آن بازی سرخیو بوسکتس و آرتورو ویدال به دلیل محرومیت در ترکیب بارسلونا حضور نخواهند داشت. همه چیز به عهده خودمان است که به آنجا برویم و شانس‌مان را برای صعود امتحان کنیم. ناپولی بازیکنان قدرتمند فراوانی دارد. بارسلونا یک مقدار شانس بیشتری دارد اما اگر ما تمرکز داشته باشیم می‌توانیم به هدف‌مان برسیم.

گتوسو درباره گلی که تیمش خورد هم اظهار داشت: در گلی که خوردیم ماریو روی مرتکب اشتباه شد چون او از خط آفسایدگیری مدافعان ما خارج شد و ماکسیموویچ قرار بود جای او را پر کند اما زمان‌بندی ما خوب نبود و جای او خالی ماند. مشکل ما این بود که وقتی توپ را می‌گرفتیم به جای آنکه فشار بیاوریم و حمله کنیم آن را به عقب برمی‌گرداندیم. وقتی جاگیری بازیکنان‌تان درست باشد، پرس بارسلونا تأثیری ندارد. درست است که مسی با حرکاتش می‌تواند برای شما مشکل بسازد اما با این حال بازی کیفیتی که مدنظر من بود را نداشت.

سرمربی آبی‌پوشان شهر ناپل در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه تاکتیکی تیمش این بوده که همیشه روی خط محوطه جریمه تیمش دفاع کند یا بارسلونا این تیم را مجبور به انجام این کار کرده است، اظهار داشت: از زمانی که ستین سرمربی بارسلونا شده است، این تیم با پنج یا شش بازیکن در فاز حمله شرکت می‌کند. این تیم فقط پاسکاری نمی‌کند بلکه شما را مجبور می‌کند در لاک دفاعی فرو بروید و به همین دلیل باید حواس‌تان باشد. اگر پشت سرمان خالی می‌ماند، آنها واقعاً می‌توانستند به ما ضربه بزنند. بارسلونا در این بازی به ندرت موقعیت گلزنی ایجاد کرد و فقط یک شوت زد. ممکن بود آنها تمام شب را هم بازی کنند و باز نتوانند گل بزنند اما فقط به خاطر یک اشتباه ما، آنها به گل رسیدند. بارسلونا نه تنها ما را آزار نداد بلکه کمی قلقلک‌مان داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.