خرم‌آباد- معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به ریزش و رانش در برخی جاده‌های لرستان به دلیل بارش‌های سیل آسا، از تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی محورها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خداداد مقبلی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: از روز گذشته بارش‌ها در ۱۱ شهرستان لرستان آغاز شده که به دلیل شدت بارش‌ها سطح آب در رودخانه‌ها بالا آمده است.

وی، عنوان کرد: با توجه به اینکه جاده خرم آباد - پلدختر در حاشیه رودخانه کشکان قرار دارد، این مسیر از غروب روز گذشته مسدود شد و مسیر جایگزین آن آزاد راه خرم آباد - پاعلم - پلدختر تعیین شده است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با تاکید بر اینکه با توجه به آمادگی که ما داشتیم، راهداری با ۲۲۸ دستگاه ماشین آلات راهداری، ۴۰۰ نفر نیرو در قالب ۴۰ اکیپ در مسیرهای ارتباطی مستقر شدند، افزود: خوشبختانه عمده مسیرهایی که ریزش و رانش داشته اند با توجه به استقرار نیروهای راهداری در جاده‌ها، در کمترین مقطع زمانی ریزش برداری در آنها انجام شده است.

مقبلی، گفت: بر اساس آمار، تقریباً راه ارتباطی ۵۹ روستا مسدود است، از این تعداد ۲۴ روستا در شهرستان دلفان و ۳۰ روستا نیز در محدوده پلدختر و معمولان هستند.

وی با بیان اینکه به محض پایین آمدن سطح آب، عوامل راهداری اقدام به بازگشایی مسیرهای روستایی خواهند کرد، افزود: علاوه بر طغیان رودخانه‌ها، ما بحث ریزش و رانش راه‌ها را داریم که به طور عمده در مسیرهای کوهستانی رخ می‌دهد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه بر اساس برآورد صورت گرفته در مجموع ۱۴۶ مورد رانش و ریزش را در مسیرهای ارتباطی داشته ایم، بیان داشت: خوشبختانه به دلیل آمادگی گروههای راهداری کار ریزش برداری انجام شده و بین ۱۰ تا ۱۲ مسیر باقی مانده که در حال ریزش برداری و بازگشایی هستند.

مقبلی، تصریح کرد: رانندگانی که قصد تردد در جاده را دارند از سفرهای غیر ضروری خود پرهیز کنند و اگر اضطراری وجود دارد اطلاعات راه‌ها را از سامانه ۱۴۱ و یا تلفن ۰۶۶۳۳۴۰۶۳۲۱ تماس دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر اکیپ‌های راهداری خوزستان و همدان در لرستان حضور دارند، بیان داشت: همچنین از استان‌های همجوار به عنوان استان معین استان درخواست داشته ایم که کمک لازم را داشته باشند تا در اسرع وقت خسارت‌های مسیرهای ارتباطی را رفع کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.