خرم‌آباد- معاون اداره کل راهداری لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر راه ارتباطی حدود ۵۹ روستا مسدود است، گفت: محور سپیددشت بخش پاپی در اکثر نقاط دچار آبگرفتگی شدید و ریزش است.

میثم قدمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه با توجه به شرایط ناپایدار جوی استان و آغاز بارش‌های سیل آسا ۴۰۰ نیرو در قالب ۴۰ اکیپ فعال در تمام محورهای استان خصوصاً نقاط بحرانی مستقر و مشغول به خدمات رسانی هستند، اظهار داشت: براساس همکاران مستقر در سراسر محورهای استان، در حال حاضر تعداد ۴ پل لوله‌ای موقت شامل پل سرکشتی در محور نورآباد- بابابزرگ، پل باغ گل گل در محور پلدختر- پاعلم، پل چول ریز در محور خرم آباد- سپیددشت و پل سه پلان در محور الیگودرز- بزنوید به طور کامل تخریب شده اند.

وی افزود: همچنین پل‌های غیرموقت دچار آسیب شده اند، به طوریکه دستک پل «چشمه سرده» در محور الشتر- خرم آباد دچار آبشستگی شدید شده و یک لاین از محور مسدود شده است.

معاون اداره کل راهداری لرستان ادامه داد: پل وریل شاهیوند در شهرستان چگنی به علت آب شستگی خاکریز قبل از پل، دچار مشکل شده و باعث انسداد محور شده است.

قدمی در خصوص محدودیت‌های ترافیکی و انسداد محورها گفت: بنا به مصوبه ستاد مدیریت بحران سازمان راهداری، تردد انواع تریلر و اتوبوس از تاریخ ۶ اسفندماه تا اطلاع ثانونی از محور اصفهان- داران- الیگودرز ممنوع است.

وی یادآور شد: محور قدیم خرم آباد- پلدختر از ساعت ۱۸ روز دوشنبه تا اطلاع ثانوی مسدود و تردد در آن ممنوع است و محورهای چولهول- دهلیچ و پاعلم به عنوان محور جایگزین هستند.

معاون اداره کل راهداری لرستان خاطرنشان کرد: گردنه «پای آستان» در محور کوهدشت- گراب به علت عملیات ریزش برداری ناشی از عملیات انفجار پیمانکار راه و شهرسازی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

قدمی گفت: همچنین کیلومتر ۲۷ محور خرم آباد- نورآباد در محدوده چشمه سرده، یک لاین از مسیر الشتر به خرم آباد در محور برگشت به علت آسیب پل و تخریب جاده موقتاً مسدود شده است.

وی با بیان اینکه محور سپیددشت بخش پاپی به دلیل بارش شدید و شرایط جغرافیایی در اکثر نقاط دچار آبگرفتگی شدید و ریزش است، تصریح کرد: تاکنون راه ارتباطی اکثر روستاهایی که براثر ریزش، رانش و آبگرفتگی مسدود شده بود بازگشایی شده است.

معاون اداره کل راهداری لرستان یادآور شد: در حال حاضر راه ارتباطی حدود ۵۹ روستا مسدود است که با توجه به شدت بارش و کوهستانی بودن منطقه به محض مساعد شدن شرایط جوی و با به کارگیری امکانات راهداری نسبت به بازگشایی اقدام خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.