آمارها نشان می‌دهند که باشگاه بارسلونا علاوه بر شکست دادن رقیب دیرینه‌اش در لالیگا از حیث کسب درآمد هم عملکرد بهتری داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه اسپورت، باشگاه بارسلونا از حیث کسب درآمد در فصل ۱۹-۲۰۱۸ از رئال مادرید سبقت گرفته است.

باشگاه کاتالان فصل گذشته ۸۵۴ میلیون یورو درآمد داشته و این در حالیست که رئالی‌ها در مدت مشابه ۷۵۷ میلیون یورو درآمد کسب کرده‌اند. با این حال از نظر مالی این باشگاه رئال مادرید است که وضعیت بهتری دارد. بارسلونایی‌ها طی فصل گذشته ۹۴۳ میلیون یورو هزینه کرده‌اند که این تراز مالی آنها را به منفی ۸۹ می‌رساند. این در حالیست که مخارج باشگاه رئال مادرید ۱۸۸ میلیون یورو کمتر و رقمی معادل ۷۵۵ میلیون یورو بوده که تراز مالی باشگاه را به ۲ میلیون یورو می‌رساند.

افزایش درآمدهای باشگاه بارسلونا طی فصل گذشته ۱۱.۴ درصد بیش از افزایش درآمد‌های رئال مادرید بوده است هرچند مخارج این باشگاه هم نسبت به رقیب مادریدی ۲۰ درصد بیشتر بوده است.

طبق این گزارش، باشگاه بارسلونا ۱۴۶ میلیون یورو از درآمدهایش را صرف عقد قرارداد با بازیکنان جدید و مجموعاً ۶۸۸ میلیون را به پرداخت حقوق بازیکنانش اختصاص داده که این رقم ۷۲.۹ درصد از کل درآمدهایش محسوب می‌شود.

در رئال مادرید ۱۰۴ میلیون یورو صرف عقد قرارداد با بازیکنان جدید و ۳۹۴ میلیون یورو برای پرداخت حقوق بازیکنان هزینه شده که ۶۵.۹ درصد از مجموع درآمد باشگاه بوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.