مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت که این فدراسیون نمی‌تواند به این زودی، مسابقات فوتبال را تعطیل کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، درباره مقابله با این ویروس اظهار داشت: کل جامعه ورزش بسیج شده برای حفظ سرمایه‌ها و مبارزه هر چه عالمانه‌تر و با خرد با ویروس کرونا تا ریسک و خطر این ویروس به حداقل برسد. امروز (سه‌شنبه) در جلسه‌ای با وزیر ورزش و جوانان، راه‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه ورزش را بررسی کردیم. وی ادامه داد: در همین راستا وضعیت مسابقات، اولویت‌های ما در اردوها برای کسب سهمیه و وضعیت استان‌ها بررسی و قرار شد پروتکل مربوط، فردا ابلاغ شود. مسابقات، به ویژه مسابقات فوتبال مسئله‌ای نیست که به زودی بتوانیم آن را تعطیل کنیم. درخصوص بقیه رشته‌ها با توجه به نظر فدراسیون‌ها و شرایطی که دارند، تصمیمات به مرور گرفته می‌شود. در استان‌ها هم خواهش کردیم که کسی رأساً درخصوص لغو مسابقات تصمیم نگیرد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی درباره مجامع و دوره‌های مختلف در ورزش تصریح کرد: درخصوص مجامع ورزشی، کنگره‌ها و دوره‌های مختلف مربیگری و داوری، اتفاق نظر وجود داشت که فعلاً برگزار نشود. خوشبختانه در مسابقات کسب سهمیه المپیک، اکثر رشته‌ها اعزام شدند و فقط کشتی باقی ماند. همه بچه‌ها هم گواهی سلامت گرفتند و اردوهای المپیک و پارالمپیک با رعایت کامل استانداردها و نکات بهداشتی، به قوت خود باقی است.

خلیلیان درباره فعالیت ستاد مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: از امروز ستاد پیشگیری از کرونا در ورزش با همکاری وزارت بهداشت، فعال‌تر و به صورت ۲۴ ساعته در محل فدراسیون پزشکی ورزشی دائر است. بنا داریم خطی را صرفاً به خاطر ارتباط با مردم و مشکلات و سوالات یا حتی اگر نظری دارند، اختصاص دهیم.

وی در مورد باشگاه‌های بدنسازی که شهروندان از آنها استفاده می‌کنند، بیان کرد: به باشگاه‌های بدنسازی توصیه می‌کنیم که در سه نوبت صبح و ظهر و شب، نسبت به ضدعفونی کردن سطوح مختلف اقدام کنند و بنا داریم نظارت بیشتری روی این باشگاه‌ها داشته باشیم تا ریسک و خطر بیماری‌زایی این ویروس را به حداقل برسانند. اگر بخش خصوصی در رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری کوتاهی کند، مجوزش لغو خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.