آکادمی استقلال با داشتن ۴ تیم در رده‌های سنی مختلف در مسابقات قهرمانی تهران حضور دارد و به جز یک تیم، شرایط دیگر تیم‌های پایه این باشگاه خوب است.

به گزارش خبرنگار مهر، آکادمی باشگاه استقلال که معمولا منبع خبر و حاشیه‌های مختلف در سالهای اخیر بوده، در فصل جاری با مدیریت اصغر حاجیلو دوران کم حاشیه‌ای را سپری می‌کند و ۴ تیم رده‌های سنی مختلف این باشگاه نیز به کارشان در رقابتهای قهرمانی تهران ادامه می دهند.

پیروزی اخیر تیم امید استقلال با هدایت رضا حسن زاده در دربی امیدها و قطعی شدن نایب قهرمانی این تیم در فاصله کمتر از دو هفته مانده به پایان فصل، بهانه‌ای شد برای بررسی عملکرد تیم‌های پایه این باشگاه در فصل جاری.

تیم فوتبال امید

تیم فوتبال امید استقلال با سرمربیگری رضا حسن زاده در مسابقات این فصل حضور دارد و اخیرا نیز با پیروزی در دربی امیدها با نتیجه ۲ بر صفر این تیم در صدر اخبار فوتبال پایه قرار گرفت.

امیدهای استقلال که بازیکنان مستعدی در آن به چشم می‌خورند که حتی بعضا مورد توجه فرهاد مجیدی برای استفاده در تیم بزرگان هم قرار دارند، بهترین شرایط را در بین تیم‌های پایه این باشگاه دارند.

امیدهای استقلال در هفته بیست هشتم مسابقات بعد از نیروی زمینی در رده دوم قرار دارند. نیروی زمینی با ۶۷ امتیاز در صدر جدول و استقلال با ۶۳ امتیاز در رده دوم قرار دارد و نزدیک ترین تیم به امیدهای استقلال پیکان با ۵۵ امتیاز است.

شاگردان رضا حسن زاده در حالی نایب قهرمانی شان در این مسابقات را قطعی کرده‌اند که نیم نگاهی هم به قهرمانی دارند و ممکن است با لغزش نیروی زمینی، قهرمان امیدهای تهران شوند.

تیم فوتبال جوانان

جوانان استقلال تنها تیم پایه استقلال است که شرایط مناسبی در جدول ندارد. جوانان استقلال که با هدایت علی سقا در مسابقات حضور دارد، پس از مقاومت، سایپا، پرسپولیس، پیکان، احسان جوان، استیل آذین نوین و پاس قوامین در رده هشتم قرار دارد.

جوانان استقلال در فاصله ۵ هفته به پایان بازیها فاصله ۱۹ امتیازی با صدر جدول دارد و شرایط رسیدن به بالای جدول را ندارد.

علی سقا تنها مربی تیم‌های پایه استقلال است که پیشکسوت این باشگاه محسوب نمی‌شود و تیم جوانان تنها تیم رده های پایه این باشگاه است که نتایجی دور از انتظار گرفته است. این تیم در ابتدای فصل با هدایت هادی شکوری یکی از پیشکسوتان باشگاه وارد مسابقات شد که بعد از جدایی شکوری، سقا جای وی را گرفت.

تیم فوتبال نوجوانان

این تیم نیز با هدایت یکی دیگر از مربیان جوانی که از پیشکسوتان استقلال محسوب می شود در مسابقات حضور دارد. نوجوانان آبی پوشا با علیرضا اکبرپور در هفته بیست و ششم و در فاصله ۴ هفته به پایان مسابقات بعد از کیا و ایرانمهر در رده سوم مسابقات قرار دارد.

نوجوانان آبی پوش با تیم ایرانمهر هم امتیاز هستند و شانس خوبی برای کسب عنوان نایب قهرمانی این مسابقات در پایان فصل دارند.

تیم فوتبال نو نهالان

این تیم هم با هدایت یکی دیگر از پیشکسوتان استقلال با نام سید داود حسینی در مسابقات حضور داشته و آنها هم با قرار گرفتن در رده سوم جدول جایگاه مناسبی دارند.

نونهالان استقلال بعد از پیکان و کیا با ۵۴ امتیاز در هفته بیست و ششم در رده سوم ایستاده‌اند و سه تیم شاهین، سایپا و ایرانمهر رقابت نزدیکی با این تیم برای رسیدن به رتبه سوم دارد.

با بررسی عملکرد ۴ تیم پایه استقلال دیده می‌شود ۳ تیم امید، نوجوانان و نونهالان که از ۳ پیشکسوت این تیم به عنوان مربی استفاده می‌کنند شرایط مناسبی در این فصل دارند و تنها تیم جوانان که از یک مربی غیر استقلالی استفاده می کند شرایط به سامانی ندارد.

این در حالی است که ابتدای فصل سرپرستان تیم های پایه به این دلیل که پیشکسوت این تیم نیستند کنار گذاشته شدند تا پیشکسوتان باشگاه عهده دار این مسئولیت شوند. لذا استفاده از سرمربی که پیشکسوت این باشگاه نیست قدری عجیب است. به خصوص که نتایج تیم تحت هدایت وی ضعیف تر از تیم هایی است که هدایت آن بر عهده مربیانی است که خود از پیشکسوتان باشگاه هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.