محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس معتقد است همتای او در باشگاه سپاهان، بازیچه دست امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ صبح امروز (دوشنبه) و در برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران، مناظره‌ای میان محمدحسن انصاری‌فرد و مسعود تابش، مدیران عامل دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان برگزار شد که اظهارات این دو نفر به شرح زیر است:

انصاری‌فرد باشگاه سپاهان و قلعه‌نویی اصلاً‌ دوست نداشتند که این بازی برگزار شود که به چند مستند آن اشاره می‌کنم. تابش بارها گفت درخواست داشتیم بازی به دلیل برگزاری بدون تماشاگر مسابقه به تعویق بیفتد. زمانی که بازی قرار بود برگزار شود، تابش در استانداری بود، اما قانون باید اجرا می‌شد. تیم‌ها یک ساعت و نیم قبل از شروع مسابقه باید وارد زمین شوند.

با اظهارات فرمانده یگان ویژه اصفهان که گفت مشکلی برای خروج تیم سپاهان از هتل به ورزشگاه نبوده است، ادعای سپاهانی‌ها کاملاً رد می‌شود و نشان می‌دهد سپاهان نمی‌خواست بازی برگزار شود. سپاهانی‌ها مدعی هستند که ساعت ۴:۱۵ وارد ورزشگاه شدند و در راهرو خودشان را گرم کردند، اما من جلوی راهروی این تیم بودم و آنها را ندیدم! زمین نقش جهان شرایط خیلی خوبی دارد و دلیل نداشت سپاهان در راهرو تمرین کند. چه حرف‌های کذبی می‌زنید؟ آقای تابش! شما فردی بااخلاق، خوشنام و شریف هستید. چرا بازیچه دست سرمربی خود می‌شوید.

جلال مرادی (ناظر مسابقه) سه بار به رختکن سپاهان آمد و شما لیستی به او ندادید. این یعنی سپاهان، اراده بازی کردن نداشت. ما نیم ساعت در زمین بودیم و اگر می‌خواستند، بیشتر هم منتظر می‌ماندیم. این همه چشم بوده و همه اظهارنظر دروغ می‌کنند، فقط شما راست می‌گویید یا برعکس آن درست است؟ در قرن ۲۱ نمی‌توان دروغ گفت. می‌توانستید صادقانه بگویید بازی نمی‌کنیم.

تابش تا لحظات آخر به دنبال تعویق بازی بودیم و سلامت مردم برای ما مهم بود. صلاح نبود ۶۰ هزار هوادار به ورزشگاه بیاید. ما در استانداری به دنبال لغو بازی بودیم که با آن موافقت نشد. ۴۵ دقیقه از هتل کوثر تا ورزشگاه نقش جهان زمان است و ما ۴:۲۵ وارد ورزشگاه شدیم. بازیکنان ما در راهرو گرم کردند و دیگر فرصت نداشتند که دعای آخر را بخوانند. اگر در پایین راهرو بایستید، بعد از پیچ ورزشگاه را نمی‌بینید. بازیکنان ما ۱۵ دقیقه گرم کردند و هم‌قسم و آماده ورود به زمین شدند. ما با بهاروند هم تماس گرفتیم که زمان بیشتری به ما بدهند و تیم آماده بازی شد. مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس در اتاق داوری بودند و به ما گفتند شما هم دو نفر بفرستید.

مدیرعامل سپاهان درباره اینکه قلعه‌نویی به شاگردانش گفت پس از اعضای تیم پرسپولیس وارد زمین شوند، خاطرنشان کرد: نگرانی وجود داشت که بازی را ۳ بر صفر اعلام کنند. ما آماده بازی بودیم و دلیل نداشت به ورزشگاه بیاییم و آماده نشویم. پرسپولیس از شرایط استفاده کرده و می‌خواهد مسائل را به نفع خودش رقم بزند.

انصاری‌فرد من تمام راهرو را دیدم و کسی از اتاق سپاهان خارج نشد. اگر کسی دید که عضوی از باشگاه سپاهان از رختکن خارج شد، اسمم را عوض می‌کنم. مرادی سه بار گفت لیست بازیکنان‌تان را بدهید، چرا ندادید؟ قانون می‌گوید نیم ساعت قبل از بازی باید لیست بازیکنان را بدهید. آقای تابش! شما ممکن است فردا مدیرعامل نباشید، آن فرد خوش‌اخلاق و صادق کجا رفت؟ ما مسلمان هستیم. شما حقایق را کتمان می‌کنید.

تابش من همان فرد مسلمان و خوش‌اخلاق سابق هستم و پا روی مسلمانی خود نمی‌گذارم. ما موظف شدیم به خاطر منافع ملی بازی کنیم، اما به خاطر کمبود وقت نتوانستیم وارد زمین شویم و بعد برگردیم. سهیل مهدی (مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ) گفت بازیکنان می‌توانستند در اتوبوس لباس عوض کنند،‌ اما لباس‌ها در رختکن آویخته شده بود و اعضای تدارکات از چند ساعت قبل در رختکن بودند. ما فیلم گرم کردن خودمان در راهرو را ارائه می‌کنیم. خدا به اعمال ما شاهد است. امیدواریم قضاوت عادلانه باشد.

با فتاحی مدیر تیم درباره لیست صحبت کنید. من در جریان آن نیستم. ما آماده ورود به زمین بودیم و به مرادی پیام دادیم، اما او به راهروی رختکن ما نیامد. پس از اینکه مشخص شد امکان تعویق مسابقه نیست، با همه حقی که داشتیم، آماده بازی بودیم و می‌خواستیم به میدان برویم، اما پرسپولیس حاضر نشد.

انصاری‌فرد بازی بعدی سپاهان از زمان ورود اعضای تیم به ورزشگاه نقش جهان تا زمان ورود بازیکنان به زمین فیلمبرداری کنید. تیمی که می‌خواهد بازی کند، بازیکنانش یک ساعت و نیم قبل از بازی وارد ورزشگاه می‌شوند و خودشان را گرم می‌کنند. تیمی که بخواهد بازی کند، یکی دو نفر را به ورزشگاه می‌فرستد و می‌گوید می‌خواهیم بیاییم. من عزمی از سپاهان برای بازی کردن ندیدم و کسی از این تیم به ورزشگاه نیامده بود. پروژه این بود که سپاهانی‌ها بگویند بازی نمی‌کنیم و کمیته انضباطی، رأی به تکرار این مسابقه بدهد. آنها می‌گویند ساعت ۵ آماده بازی بودیم، اما ما تا ساعت ۵:۳۰ می‌خواستیم بازی کنیم و ساعت ۵:۵۰ ورزشگاه را ترک کردیم. سپاهانی‌ها در اتاق خود را باز نکردند و دو نفر از آنها وارد زمین نشدند.

تابش به جان دو فرزندم قسم می‌خورم بازیکنان در راهرو، خودشان را گرم کردند. نمی‌دانم انصاری‌فرد کدام راهرو را می‌دید و مطمئنم اگر تیم دیگری جز پرسپولیس حریف ما بود، بازی برگزار می‌شد. این مسابقه، مهمترین بازی لیگ بوده و با سایر دیدارها متفاوت بود. ما آماده‌ایم مجدداً بازی کنیم و برای تعویق مسابقه، روز خاصی را نمی‌گفتیم. می‌خواستیم ۵۰ تا ۶۰ هزار هوادار به ورزشگاه بیایند و با وجود اینکه سلامتی مردم اولویت ما بود، می‌خواستیم به میدان برویم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )