روزنامه الوطن قطر از اعلام سهمیه کشورها در مسابقات لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم, در گزارش روزنامه الوطن قطر آمده است: کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه کشورها در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرده که بر این اساس قطر با ۳+۱ سهمیه در مسابقات فصل آینده حضور خواهد داشت در حالی که قطر در فصل جاری ۲+۲ سهمیه داشته است.

طبق این سهمیه‌بندی ۴۰ تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حضور خواهند داشت و در ۱۰ گروه رقابت می‌کنند و تیم‌های اول هر گروه به همراه ۶ تیم برتر دوم راهی مرحله بعدی رقابت‌ها می‌شوند.

بر این اساس در منطقه غرب آسیا قطر با ۹۷.۶۴۴ امتیاز ۳ سهمیه ثابت در مرحله گروهی و یک سهمیه در پلی آف خواهد داشت. عربستان با ۸۸.۴۴۹ سه سهمیه ثابت در مرحله گروهی و یک سهمیه در پلی آف دارد. ایران با ۸۱.۷۲۴ امتیاز دو سهمیه ثابت در مرحله گروهی و دو سهمیه در مرحله پلی آف خواهد داشت و امارات با ۶۱.۸۷۰ امتیاز نیز سهمیه مشابه ایران را دریافت می‌کند.

در این رده بندی عراق ۴۸.۹۹۳ امتیاز کسب کرده و در منطقه غرب یک سهمیه ثابت در مرحله گروهی و دو سهمیه در مرحله پلی آف دارد. همچنین ازبکستان یک سهمیه ثابت و یک پلی آف خواهد داشت و اردن و هند هم برای اولین بار یک سهمیه ثابت در مرحله گروهی به دست می‌آورند.کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان ، لبنان و سوریه هم یک نماینده در مرحله پلی‌آف فصل آتی لیگ قهرمانان خواهند داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.