با اتفاقاتی که در دیدار سپاهان و پرسپولیس رخ داد، مشخص شد که سپاهانی‌ها عامل برگزار نشدن مسابقه بودند و از شیوه جدید «مهندسی نتایج» رونمایی کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فصل گذشته که پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده بود و در نیمه نهایی جام حذفی هم موفق به شکست سپاهان در اصفهان شد، امیر قلعه‌نویی به میدان سخن آمد. سرمربی سپاهان از این صحبت کرد که قانون برای یک تیم جور دیگری است و منظورش از آن تیم، پرسپولیس بود. او از «مهندسی نتایج» صحبت کرد، در شرایطی که بازی را در زمین باخت و اتفاق مشکوکی در زمین مسابقه رخ نداده بود، اما دوست داشت شکست خانگی خود را به این شکل توجیه کند.

وقتی صحبت از این شد که منظور قلعه‌نویی چیست و این سؤال سه روز بعد از صحبت‌های جنجالی‌اش از او پرسیده شد، اعلام کرد به موقع خواهد گفت چه کسانی نتایج را مهندسی می‌کنند، اما انگار هنوز موقع آن نشده است. اگر واقعاً فسادی رخ داده یا مهندسی صورت گرفته و اگر امیر قلعه‌نویی خود را دلسوز این فوتبال می‌داند و تا یک ماه پیش مدعی نشستن روی نیمکت تیم ملی بود، باید اعلام می‌کرد چه کسانی در حال فساد هستند و نتایج فوتبال را مهندسی می‌کنند.

با تمام این توضیحات، به روز گذشته بازگردیم. جایی که دنیا درگیر ویروس کرونا شده که تمام دنیا برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری تمهیداتی دارند. مسابقات پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در کشور چین که منشأ این بیماری بوده، بدون تماشاگر برگزار شد. در برخی کشورها مسابقاتی حتی در سطح بین‌المللی لغو یا معوق شده و حتی این ویروس در ایتالیا مسابقات سری A را تحت تأثیر قرار داده است. روز گذشته تصمیم به برگزاری دو مسابقه از دیدارهای امروز سری A گرفته و چهار دیدار لغو شد و در ایران نیز اینطور تصمیم گرفته شد دیدارهای روز دوم از هفته بیستم برگزار شود، اما بدون حضور تماشاگران.

شهر خودرو، استقلال و سپاهان میزبان‌های این هفته مقابل نفت مسجدسلیمان، ذوب‌‌آهن و پرسپولیس بودند. دو تیم شهر خودرو و استقلال به تصمیم اتخاذ شده برای سلامت جامعه احترام گذاشتند، اما امیر قلعه‌نویی از روز شنبه و در نشست خبری نسبت به این مسئله واکنش نشان داد. سرمربی سپاهان ابتدا در خصوص اینکه احتمال تصمیم‌گیری به برگزاری بازی بدون تماشاگر است، گفت: «ما قانونمند هستیم، اما نمی‌دانم چرا در این چند وقت همیشه در حد سپاهان کم‌لطفی می‌شود». حال این سؤال پیش می‌آید که آیا تصمیم اتخاذ شده برای بدون تماشاگر برگزار شدن بازی‌ها فقط برای دیدار سپاهان و پرسپولیس بود یا شامل دو دیدار دیگر هم می‌شد که قلعه‌نویی این تصمیم را فقط کم‌لطفی در حق تیم خودش دانست؟

قلعه‌نویی در حالی که دَم از این می‌زد که دولتمردان ویروس کرونا را جدی بگیرند، آن را شوخی ندانند و همیشه مدعی سلامت و حفظ امنیت مردم است، درباره برگزاری احتمالی بازی بدون تماشاگر اظهار داشت: «مدیریت باشگاه تصمیم می‌گیرد، اما دوست دارم که پس از مدت‌ها که از اصفهان دور بودیم، هواداران‌مان را داشته باشیم». مگر می‌شود شما به فکر مردم باشید، به دولتمردان هشدار بدهید و خواستار این باشید مردم در محلی تجمع کنند تا احتمال شیوع بیماری واگیردار چند برابر شد؟ با این حال سخنان زیبای قلعه‌نویی و حمایتش از مردم و هوداران سپاهان، به روز بازی کشیده شد.

سپاهانی‌ها در هتل کوثر اصفهان در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای تا ورزشگاه نقش جهان مانده بودند و به بهانه اینکه هواداران سپاهان اجازه خروج از هتل را به آنها نمی‌دهند، به سمت ورزشگاه حرکت نکردند. در حالی که مدیریت این باشگاه صراحتاً اعلام کرد تا لحظات آخر در جلسات با استاندار و دیگر مسئولان در تلاش برای لغو مسابقه بود. یعنی درگیر شدن با سیاست و اعمال فشار سیاسی برای طفره رفتن از حضور در زمین بازی.

امیر قلعه‌نویی و تیمش وقتی نتوانستند لغو بازی را رقم بزنند، مجبور به ترک هتل و حرکت به سمت ورزشگاه شدند. بعد از لغو مسابقه، سرهنگ نورعلی، فرمانده یگان ویژه استان اصفهان صراحتاً اعلام کرد که هیچ مانعی برای خروج اتوبوس سپاهان از هتل وجود نداشت و هیچکدام از هواداران این تیم مانع حرکت اتوبوس تیم نشده بودند.

این بار مسئولان برگزاری مسابقه از جمله داور و ناظر بازی، قاطعانه تصمیم گرفتند و وقتی سپاهانی‌ها به زمین نیامدند، پس از دو فرصت ۳۰ دقیقه‌ای تصمیم به لغو بازی گرفتند. دیداری که حالا سرنوشت آن به تصمیم کمیته انضباطی و سازمان لیگ بستگی دارد. گویا این بار قلعه‌نویی درست می‌گوید و نتیجه بازی به سود پرسپولیس مهندسی شده، اما مهندس این نتیجه کسی نیست جز سپاهانی‌ها که خود او نیز عضوی از همین تیم است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۴ )