سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان اعلام کرد اساسنامه‌ای در گذشته برای فدراسیون فوتبال تهیه شده که هیچ‌گاه رسانه‌ای نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید آذری درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: متأسفانه بحثی در مورد مهندسی انتخابات مطرح می‌کنند. چرا هر کار اشتباهی را می‌خواهیم به نام مهندسی تمام کنیم؟! این کار بیشتر به زد و بند و دلالی شباهت دارد. ما شأن مهندسی را پایین نیاوریم. در ماه آگوست ۲۰۱۹ این اتفاق داشت می‌افتاد. این را تا الان کسی رسانه‌ای نکرده است، اما من می‌گویم که اعضای مجمع بیشتر متوجه شوند، آنهایی که در جریان خیلی از مسائل نیستند.

وی که با برنامه تهران ورزشی گفت‌وگو می‌کرد، افزود: من یک ماه پیش یک بیانیه دادم که فوتبال حق آذری‌ و آذری‌ها نیست. هنوز هم پای حرفم هستم. کسانی مثل علی دایی، علی پروین و مهدوی‌کیا و خیلی دیگر از بازیکنان سابق تیم ملی که بالای ۱۰۰ بازی ملی دارند حق‌شان است که در این مجمع حضور داشته باشند. در ماه آگوست ۲۰۱۹، دو نفر از فیفا و یک نفر از AFC، خانم لارا و الکساندر از فیفا و آقای کتل از AFC به ایران آمدند و اساسنامه‌ای تهیه شد. تاج، ساکت، بهاروند و نماینده‌ای از وزارت ورزش در جلسه بودند و اساسنامه جدیدی تهیه شد. هر کسی می‌گوید من دروغ می‌گویم بیاید بگوید.

مدیرعامل باشگاه فولاد در ادامه تصریح کرد: اساسنامه نوشته و قرار شد جلسه نهایی برگزار شود. آقایان در وزارت ورزش نظرات روی این اساسنامه داشتند که بعضی از آنها هم به حق بود. قبل از انتشار اساسنامه فیفا بندی وجود دارد به نام تعاریف که تمام بندها کلید واژه دارند، از جمله، کشور و دولت. پس دولت یکی از مفاهیمی است که در اساسنامه فیفا وجود دارد. پس اساسنامه فیفا طبق قوانین دولتی و براساس ماده ۶۰ ثبت شده است و بعد وقتی در سوئیس ثبت شده است، یعنی فیفا یک نهاد تجاری است و از قوانین آنجا پیروی می‌کند. به خاطر همین هم FBI به دلیل قوانین حاکم بر سوئیس قبل از حضور اینفانتینیو در فیفا تمام مدارک فدراسیون جهانی را برد.

آذری در خاتمه گفت: اختلافی که بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در آگوست ۲۰۱۹ بود باعث شد اساسنامه جدید مسکوت بماند. مرتب هم فیفا این را پیگیری می‌کند که چرا اساسنامه جدید به تصویب هیئت دولت نمی‌رسد. اگر اساسنامه جدید تصویب می‌شد الان این مشکلات وجود نداشت. البته تاج تلاش زیادی کرد تا این اتفاق بیفتد، اما رخ نداد. بزرگ‌ترین مشکلی که در این اساسنامه وجود داشت، تعریف فدراسیون فوتبال است. آقایان در وزارت ورزش تأکید دارند باید به نقش دولت در اساسنامه اشاره شود و ماهیت فدراسیون فوتبال به‌عنوان یک نهاد عمومی دولتی یا غیردولتی مشخص شود. حالا فیفا در اساسنامه خودش اذعان دارد که نباید هیچ دخل و تصرف سیاسی در فدراسیون فوتبال اتفاق بیفتد و ما از این موضوع سال‌هاست در فوتبال‌مان سوء استفاده کرده‌ایم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.