انتشار سه اطلاعیه ضد و نقیض از سوی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش سئوالاتی را به اذهان متبادر می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، از روز اعلام رسمی وجود ویروس کرونا در ایران و انتشار اخباری در این زمینه، یکی از ابهامات و سوالات اصلی پیرامون نحوه برگزاری فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی شکل گرفت.

بعد از دستور وزیر ورزش به فدراسیون پزشکی - ورزشی برای بررسی شرایط و اتخاذ تصمیمات مناسب، «ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش» شکل گرفت تا با هماهنگی با کلیه دستگاه‌های ورزش، تصمیمات یکسان و هماهنگی را در ارتباط با برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات اتخاذ کند و پیش بینی‌های لازم صورت بگیرد.

شاید مهمترین و اصلی ترین موضوع کار این ستاد برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال بود که امروز برگزار می‌شود و اتفاقاً رقابت‌های بسیار حساس و مهمی انجام خواهد شد از جمله بازی تیم‌های استقلال - ذوب آهن و پرسپولیس - سپاهان. از دیگر مسابقات می‌توان به لیگ برتر فوتسال، لیگ دسته اول فوتبال، لیگ برتر والیبال، دیدار تیم ملی بسکتبال ایران با قطر و … اشاره کرد.

حاصل کار این ستاد، انتشار سه اطلاعیه پر از ضد و نقیض در کمتر از ۲۴ ساعت بود. اطلاعیه شماره یک این ستاد بعدازظهر روز شنبه منتشر شد که در آن هیچ اشاره‌ای به لغو مسابقات و یا برگزاری آن بدون حضور تماشاگران نشده بود. در این اطلاعیه بر نکاتی برای رعایت نکات بهداشتی و لزوم پرهیز از حضور در اماکن شلوغ تاکید شده بود.

اطلاعیه شماره ۲، ساعاتی بعد در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. در این اطلاعیه صحبت از لغو تمام رویدادهای ورزشی کشوری، لیگ‌های دسته اول و دوم همه رشته‌های ورزشی به میان آمد. البته یک استثنا برای این رقابت‌ها در نظر گرفته و تاکید شد که مسابقات فوتبال سر موعد مقرر برگزار می‌شود.

اطلاعیه شماره ۳ هم در شرایطی منتشر شد که در آن تاکید شد تمام مسابقات ورزشی برگزار می‌شود اما بدون حضور تماشاگران: «به اطلاع عموم جامعه ورزش کشور می‌رساند با توجه به شرایط جدید بهداشتی و هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین وزارت ورزش و جوانان کلیه مسابقات کشور همچنان در لیگ‌های مختلف ادامه ولی بدون حضور تماشاگر خواهد بود. بدیهی است با در نظر گرفتن کلیه شرایط تمهیدات بعدی بنابر ضرورت کشور و با هماهنگی همه دستگاه‌ها انجام خواهد شد.»

به این ترتیب مسابقات لیگ برتر فوتبال امروز برگزار می‌شود و علیرغم اعتراض باشگاه‌های شهرخودرو و سپاهان - که میزبان هستند - بازی‌ها بدون تماشاگر است.

مرحله نیمه نهایی لیگ برتر فوتسال هم فردا بدون حضور تماشاگران در دو شهر ساوه و ورامین برگزار خواهد شد. هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال هم امروز چهار مسابقه در پیش دارد که البته یکی از مسابقات در اراک بین تیم‌های خاتم اردکان و شهرداری اراک از پیش به دلیل تصمیم شورای تأمین لغو شده بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.