در حالی سه بازی باقی مانده از هفته بیستم رقابتهای لیگ برتر امروز برگزار می شود که فوتبال به شدت تحت تاثیر کرونا ویروس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی امروز سه بازی باقی مانده از هفته بیستم لیگ برتر را پشت سر خواهیم گذاشت که فوتبال هم مثل همه فعالیت های اجتماعی دیگر تحت تاثیر کرونا ویروس قرار دارد و برای همین بی تماشاگر بودن، پدیده‌ای سراسری در بازیهای امروز است.

امروز ۳ بازی باقی مانده از هفته بیستم لیگ برتر برگزار می شود که طی آن ابتدا شهرخودرو در مشهد میزبان نفت مسجد سلیمان است، سپس پرسپولیس در اصفهان به مصاف سپاهان می رود و در آخرین بازی امروز استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ذوب آهن است.

* شهرخودرو - نفت مسجد سلیمان

تیم خوش ساختار مشهدی بعد از اولین تجربه آسیایی اش باید در خانه با نفت مسجد سلیمانی دیدار کند که به تیم «سخت باز» شهرت پیدا کرده است. شاگردان تارتار با ۲ شکست بعد از سپاهان دومین تیم کم شکست فصل و با ۱۲ مساوی پر مساوی ترین تیم فصل هستند. همین تیم با ۱۰ گل خورده بعد از پرسپولیس دومین خط دفاعی مستحکم مسابقات را دارد که این آمار نشان از سخت شکست خوردن آنهاست.

شهرخودرو که حالا تجربه بازیهای آسیایی را هم در کارنامه اش دارد، با حضور در رده پنجم جدول می تواند در صورت پیروزی در این دیدار خانگی نیم نگاهی به رده های بالاتر جدول داشته باشد. شاگردان سرآسیابی هم با ۱۲ گل خورده یکی از خطوط دفاعی مستحکم فصل را دارند و با جذب دو مهاجم باتجربه به اسم خلعتبری و قاضی، خط حمله خود را هم تقویت کرده اند.

نفت مسجد سلیمان با ۲۷ امتیاز در رده هشتم و شهرخودرو با ۳۲ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند.

* سپاهان - پرسپولیس

این دیدار فینال گونه بین دو تیم اول و سوم جدول برگزار می شود. فاصله دو تیم ۵ امتیاز است و حتی پیروزی در این دیدار خانگی هم سپاهان را به صدر نخواهد رساند و تنها از فاصله آنها با صدر جدول می کاهد.

هر دو تیم در هفته دوم نتایج خوبی در لیگ قهرمانان آسیا نگرفته اند. به خصوص سپاهان که شکست سنگین ۳ بر صفر را مقابل السد پذیرفته و برای به فراموشی سپردن این نتیجه هم که شده باید امروز در خانه اش پیروز شود.

سپاهان با یک شکست، کم شکست ترین تیم فصل و پرسپولیس با ۱۳ پیروزی، پر برد ترین تیم فصل است. سپاهان با ۲۹ گل زده بعد از سپاهان دومین خط حمله قوی را در اختیار دارد و پرسپولیس با ۹ گل خورده بهترین خط دفاعی را دارد و این آمار نشان می دهد بازی امروز می تواند جذاب باشد.

هر دو تیم بازیکنانی دارند که در کورس آقای گلی هستند. از پرسپولیس علیپور و ترابی، از سپاهان هم استنلی کی روش که این رقابت شخصی هم می تواند بر جذابیت های این دیدار بیفزاید.

از بازیکنان تاثیرگذار به جز این ۳ بازیکن می توان به محمد محبی و سجاد شهباززاده از سپاهان و احمد نوراللهی از پرسپولیس اشاره کرد.

پرسپولیس با ۴۱ امتیاز در صدر و سپاهان با ۳۷ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند.

* استقلال - ذوب آهن

آبی پوشان هم بعد از پذیرفتن شکستی خفیف در آسیا باید در لیگ از ذوب آهن پذیرایی کنند. یکی از ویژگی های این بازی تقابل ارسلان مطهری با تیم سابقش است. مهاجمی که بعد از حضور در استقلال یک شبه ره صد ساله رفت و با زدن ۶ گل در ۶ بازی داخلی و آسیایی، حالا محبوب ترن بازیکن آبی پوشان است.

آبی پوشان با ۳۳ امتیاز در رده چهارم قرار دارد و تنها در صورت شکست سپاهان در دیدار خانگی و پیروزی بر ذوب آهن می تواند یک پله در جدول صعود کند. ذوب آهن هم ۲۱ امتیازی و در رده دهم است و تنها در صورت پیروزی در این بازی یک رده در جدول صعود می کند.

مهدی قائدی و فرشید اسماعیلی دو بازیکن آسیب دیده آبی پوشان بازگشته اند اما همچنان از دیاباته، غلامی و یزدانی خبری نیست. در تیم ذوب آهن هم هادی محمدی به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده اما بازیکن موثر آنها دانیال اسماعیلی فر به شرایط حضور در بازی رسیده است.

برنامه بازیهای امروز از هفته بیستم لیگ برتر:

* شهرخودرو - نفت مسجد سلیمان؛ ساعت ۱۵:۳۰ ورزشگاه امام رضا مشهد

* سپاهان - پرسپولیس؛ ساعت ۱۶:۱۵ ورزشگاه نقش جهان اصفهان

* استقلال - ذوب آهن؛ ساعت ۱۸:۳۰ ورزشگاه آزادی تهران

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.