مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی در نشستی ویژه با نمایندگان وزارت ورزش در مورد ویروس کرونا و چگونگی مقابله با ورود و گسترش آن در اماکن ورزشی تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نگرانی‌های حاصل از شیوع سریع ویروس کرونا در ایران، مسئولان ورزش را وادار به چاره اندیشی و اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله با آن کرده است به خصوص که رفت و آمد در اماکن شلوغ مانند اماکن ورزشی و ورزشگاه‌ها خطر ابتلا به این ویروس جدید را تشدید می‌کند.

خطرات ناشی از ویروس کرونا و گسترش آن در ایران به حدی است که روز گذشته هم وزیر ورزش در دستور ویژه به فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن تاکید بر همکاری کامل با ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اینگونه اعلام کرد که «حفظ سلامت ورزشکاران، قهرمانان و تماشاگران از اولویت‌های جدی شما برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا باشد و بخصوص در مسابقات لیگ در رشته‌های مختلف با همکاری سایر دستگاه‌ها و وزارت بهداشت تمهیداتی جدی برای رعایت ایمنی محیطی و سلامت تیم‌ها و تماشاگران داشته باشید.»

در همین ارتباط قرار است امروز نشستی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت در محل فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شود تا تصمیمات لازم برای چگونگی مقابله با ویروس کرونا در اماکن ورزشی اتخاذ شود.

مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید این مطلب گفت: با توجه به شرایط کنونی و آغاز شیوع کرونا در کشور باید تصمیمات لازم به خصوص برای چگونگی اداره اردوی ملی‌پوشان اتخاذ شود. این بررسی‌ها در نشست امروز با نمایندگان وزارت ورزش انجام خواهد شد تا بتوانیم با نظر صاحبنظران و متخصصان مربوطه به جمع بندی برسیم.

وی تصریح کرد: گسترش ویروس کرونا یک بحران برای کل کشور به حساب می‌آید اما موضوع مهم این است که نباید با ترس و اضطراب با آن برخورد داشته باشیم. باید موارد ایمنی به طور کامل رعایت شوند. افراد در مراکز تجمع بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس هستند و همین مسئله نگرانی‌ها نسبت به مبتلا شدن ورزشکاران را بیشتر کرده اما باید به این مسئله توجه لازم را داشت که شرایط جسمانی ورزشکاران و آمادگی بدنی که دارند، آنها را از این خطر حفظ می‌کند.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد: ویروس کرونا کشنده است اما به لحاظ مرگ و میر نگرانی بابت ورزشکاران نداریم. در واقع آنچه باعث شده به خاطر این ویروس و برای مقابله با آن بخشنامه صادر کنیم و نشست ویژه داشته باشیم، جلوگیری از شیوع سریعش در اماکن ورزشی و میان ورزشکاران و تماشاگرانشان است.

خلیلیان با یادآوری اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی رعایت ۱۰ اصول ایمنی را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بر روی سایت خود اطلاع رسانی کرده است، خاطرنشان کرد: فدراسیون‌ها حتی باید اعزام‌های خود را با اولویت‌بندی انجام دهند. در هر صورت در نشست امروز تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست بررسی شرایط اردوها و مسابقات ورزشی در شرایطی امروز برگزار می‌شود که روز یکشنبه هفته بیستم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر چند دیدار حساس پیش رو دارد که مهم‌ترینش دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در اصفهان و دیدار استقلال و ذوب آهن در تهران است.

باید دید بعد از نشست امروز تصمیم خاصی در مورد مسابقات فوتبال گرفته خواهد شد یا خیر.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.