کاپیتان پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: خط دفاع آبی‌پوشان برابر الاهلی پر اشتباه ظاهر شد و نقایصی دارد که باید برای دیدارهای آینده برطرف شود.

شاهین بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت آبی های تهران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: استقلال به دلیل اشتباه داوری، شکست برابر الاهلی را پذیرا شد. مصدومیت همیشه برای هر ورزشکاری وجود دارد اما در فوتبال ما این اتفاق بیشتر از حد استاندارد رخ می‌دهد. عوامل اصلی این مصدومیت‌ها شامل حرفه‌ای بودن بازیکنان، بازی‌های پی‌درپی و طولانی و زمین‌های بی‌کیفیت ورزشگاه است البته در مورد میلیچ هنوز متوجه نشدم که مصدوم بوده یا به دلیل مشکلات مالی، حاضر به بازی برابر الأهلی نشده است. در مجموع آرزو می‌کنم مصدومان استقلال هر چه زودتر به شرایط آرمانی بازگردند تا دست مجیدی برای انتخاب بازیکن خالی نباشد.

بیانی با انتقاد از عملکرد سازمان لیگ و انجام ۸ بازی در ۲۹ روز برای تیم استقلال افزود: متأسفانه برنامه‌ریزی فوتبال ما غلط است چرا که یکباره برای یک بازی ملی آسان ۲۰ تا ۲۵ روز لیگ را تعطیل کرده و می‌خواهیم در یک ماه، آن زمان از دست‌رفته را جبران کنیم. اگر برنامه‌ریزی صحیح باشد، این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. آبی‌پوشان باید از اول تا ۲۹ اسفند ۸ بازی پیاپی را انجام دهند و هر هفته دو بازی برگزار شود. مطمئناً این موضوع به بازیکنان فشار مضاعفی می‌آورد و می‌تواند باعث مصدومیت‌های دیگر هم شود.

کاپیتان پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد عملکرد خط دفاعی آبی‌پوشان گفت: انتقاد زیادی به خط دفاع استقلال وارد است. در دیدار برابر الأهلی از چشمی انتظار بیشتری می‌رفت که در دقایق ابتدایی، تکل خشنی را بر روی بازیکن حریف نزد و باعث کارت گرفتن نشود. وقتی یک بازیکن در دقایق ابتدایی کارت می‌گیرد، دیگر نمی‌تواند بازی همیشگی خود را انجام داده زیرا نگران آن است که کارت دوم را بگیرد و از زمین اخراج شود. در مورد دانشگر هم باید بگویم انتظار بیشتری از این بازیکن داشتم. در گل دوم الأهلی برابر استقلال، بازیکن حریف به راحتی آب‌ خوردن، او را جای گذاشت. مدافع باید همیشه هوشیار باشد، فاصله خود را با بازیکن حریف حفظ کرده و اجازه ندهد به راحتی، حریف او را کنار بگذارد. کادر فنی استقلال به جز تمرینات ویژه‌ای که برای مدافعان انجام می‌دهد، باید از لحاظ روحی و روانی آنها را آماده کند تا دچار اشتباه نشوند.

وی در مورد دیدار روز یکشنبه آبی‌پوشان برابر سبزپوشان ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست و یکم لیگ برتر گفت: ذوبی‌ها همیشه مقابل استقلال بازی خوبی انجام داده‌اند و مطمئناً نمی‌خواهند از تهران دست خالی برگردند. آبی‌پوشان هم باید برای این دیدار با یک ریکاوری خوب، خود را آماده کرده تا بتوانند سه امتیاز این بازی را از آنِ خود کرده و موقعیت خود را در جدول بهبود ببخشند البته آرزو دارم که مصدومان تیم هم به این دیدار برسند.

بیانی درباره عملکرد فرهاد مجیدی بیان کرد: مجیدی شروع خوبی داشت، تیمش در مقابل پرسپولیس بازی خوبی انجام داد و چند بازی را با موفقیت به پایان رساند اما به دلیل اینکه نفرات اصلی را در اختیار نداشت، مقابل الأهلی تن به شکست داد. در مجموع عملکرد مجیدی قابل دفاع بوده و امیدوارم بتواند با پیروزی برابر ذوب‌آهن، بردهای خود را در لیگ برتر و قهرمانان شروع کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.