پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: اگر فرهاد مجیدی تا امروز تمام بازی‌ها را هم می‌باخت ایرادی بر او نبود چرا که از این به بعد باید عیارش را نشان بدهد.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ارزیابی اش از شرایط تیم فوتبال استقلال، اظهار داشت: اصلی ترین معضل کنونی استقلال که ریشه معضلات فرعی آن است، فقدان مدیرعامل آن هم از نوع کاربلد و تمام وقتش است. اگر تیم امروز کمبود بازیکن دارد، اگر زمین تمرین مناسب ندارد، اگر در نیم فصل نتوانست یک اردو برگزار کند همه به این دلیل است که به موقع صاحب یک مدیرعامل توانمند و تمام وقت نشد.

پیشکسوت باشگاه استقلال افزود: البته باید در ساختار مدیریت این باشگاه یک بازنگری اساسی صورت بگیرد تا در صورت انتخاب مدیرعامل جدید، فردی که این مسئولیت را می پذیرد بتواند از تمام ظرفیت ها و انرژی اش استفاده کند وگرنه صرف رفتن یک نفر و آمدن یک نفر دیگر دوای درد این تیم نیست.

کارشناس فوتبال در خصوص دیدار آبی پوشان مقابل الاهلی تصریح کرد: به لحاظ فنی استقلال در این میدان تیم برتر بود و سزاوار شکست نبود. شاگردان مجیدی به لحاظ مالکیت توپ و خلق موقعیت خطرناک به مراتب بهتر از حریف عمل کردند و آنچه باعث شکست آنها شد، به جز آن اشتباه مرگبار تیم داوری، کم دقتی و عدم تمرکز بود. این کم دقتی هم در فاز تهاجم و زدن ضربات آخر به چشم می خورد و هم در فاز دفاعی که منجر به پنالتی دادن و گل خوردن شد.

لطیفی گفت: وقتی بیشتر دلم به خاطر این شکست می سوزد که می بینم الاهلی حریف قدرتمندی نبود. آنها یک تیم معمولی و رو به ضعیف بودند و استقلالی ها بهترین فرصت را داشتند تا در این بازی پیروز شوند ولی این تیم به راحتی از دست ما در رفت.

مهاجم پیشین آبی پوشان یکی از مشکلات امروز این تیم را نبود یک مهاجم کامل و باتجربه در کنار مطهری دانست و گفت: هرچند مطهری یکی از بهترین مهاجمان فعلی ایران است، اما باید کنار او یکی مثل قائدی یا دیاباته حضور داشته باشد تا خط حمله به تکامل برسد.

وی افزود: دیاباته یک مهاجم کامل است که گل زدن تنها هنر او نیست. او ویژگی های زیادی دارد از جمله این که به خوبی و در مدت زمان زیاد بین خط دفاعی حریفان حفظ توپ می کند تا بازیکنان اضافه شوند. یا این که حرکات بدون توپ را به خوبی بلد است و می تواند دیگر مهاجمان را در موقعیت گل قرار دهد. او همچنین در میانه زمین به خوبی توپگیری می کند و یکی از بارزترین ویژگی هایش این است که هم با پا و هم با سر توانایی گل زدن را دارد.

پیشکسوت آبی پوشان در خصوص ویژگی های مطهری نیز گفت: او بهترین خرید زمستانی لیگ برتر بود و خیلی زود در استقلال جا افتاد. مطهری یک مهاجم کامل است که در فاز دفاعی هم کمک می کند و با قدرت بدنی خوبی که دارد تا آخرین دقیقه بازی وقتی تیم حریف صاحب توپ باشد دست به پِرس می زند. او قدرت سرزنی خوبی دارد و در بازی با پا متبحر است. خوبی مطهری این است توانایی هایش مخصوص محوطه جریمه نیست و خارج از هجده قدم هم به همان میزان کارایی دارد.

لطیفی گفت: مطهری شایستگی دعوت به تیم ملی را دارد و امیدوارم سرمربی تیم ملی هم به این موضوع دقت کند. مطهری آماده ترین و بهترین مهاجم ایرانی لیگ برتر و یکی از بهترین های پست خودش در این فصل است.

بازیکن پیشین آبی پوشان در ادامه تصریح کرد: فرهاد مجیدی در بدو کارش در استقلال یک تصمیم هوشمندانه گرفت و دست به سیستم و ترکیب تیم نزد. او همان ۲-۵-۳ را بازی کرد که استراماچونی بازی می کرد. چون هم تیم با این سیستم خو گرفته بود و هم ابزار استفاده از این سیستم را داشت. باید هم تیم را با همان شیوه پیش می برد.

مهاجم پیشین آبی پوشان اظهار کرد: اگر تا الان استقلال همه بازیهایش را می باخت هم ایرادی به فرهاد مجیدی وارد نبود چون تیم با تفکرات استراماچونی پیش می رفت. نتایج الان تیم هم همچنان تحت تاثیر تفکرات سرمربی قبلی است. طبیعی این است که یک مربی جدید چند هفته فرصت نیاز دارد تا تفکرات خودش را جا بی اندازد. تازه از الان به بعد تفکرات مجیدی در تیم دیده می شود و برای همین عیار واقعی فرهاد را باید از حالا به بعد ببینیم.

بازیکن دهه هفتاد آبی پوشان در ادامه بیان داشت: یک ضعف در تیم استراماچونی دیده می شد که در تیم فرهاد هم همچنان مشهود است و آن هم ضعف در ساختار دفاعی است. وقتی می گویم ساختار دفاعی یعنی کل تیم به هنگام دفاع نه خط دفاعی.

وی در توضیح بیان داشت: ما در هر تیم فوتبال یک دفاع تیمی داریم، یک دفاع گروهی و یک دفاع فردی که متاسفانه استقلال در هر سه مورد مشکل دارد. دفاع تیمی دفاعی است که کل تیم به هنگام نداشتن توپ از نوک حمله تا دروازه بان باید در آن شرکت کنند و تیم ما در این مورد ضعف دارد. دفاع گروهی یعنی دفاعی که صرفا خط دفاعی به صورت هماهنگ باید انجام دهد که این کار هم با نقاط ضعفی همراه است و دفاع فردی هم به عدم تمرکز بازیکنان در مقابله تک به تک با بازیکنان پا به توپ باز می گردد. امیدوارم فرهاد مجیدی بتواند این مشکل فنی تیمش را هرچه زودتر از بین ببرد تا در آینده کمتر آسیب پذیر باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.