شاهین بیانی، پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد که قهرمانی در لیگ برتر باید مهمترین هدف این تیم در فصل جاری باشد.

شاهین بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شکست استقلال برابر الاهلی عربستان گفت: استقلال جدا از نتیجه، بازی بسیار خوبی را انجام داد. اگر فردی بدون شناخت از استقلال این بازی را تماشا می‌کرد به هیچ عنوان تصور نمی‌کرد که این تیم شش بازیکن خود را در اختیار ندارد. متأسفانه یک گل استقلال مردود اعلام شد و یک پنالتی هم به هدر رفت، ولی مسئله مهم این بود که استقلال خوب بازی کرد و از همه مهمتر اینکه بازیکنان جانشین هم عملکرد بسیار خوبی داشتند.

وی افزود: قبلاً شاید تصور می‌کردیم که بازیکنان اصلی و نیمکت‌نشین استقلال با یکدیگر فاصله دارند، ولی این بازی نشان داد که بازیکنان ذخیره هم کیفیت خوبی دارند و می‌توان روی آنها حساب کرد. تیم‌هایی که هر فصل در دو سه جام درگیر هستند با در اختیار داشتن نیمکت خوب می‌توانند موفق باشند و استقلال خوشبختانه بازیکان خوبی دارد. نفرات جدید هم به خوبی خودشان را با تیم هماهنگ کردند و به ارسلان مطهری باید تبریک گفت که این‌قدر خوب خودش را در استقلال جا انداخت.

بیانی در قسمت دیگری از حرف‌هایش با اشاره به سیستم بازی استقلال خاطر نشان کرد: این بهترین تصمیم بود که فرهاد مجیدی دست به سیستم استراماچونی نزد، ولی در مجموع سیستم ۲-۵-۳ یک ضعف بزرگ دارد. در این سیستم وقتی روی حمله حریف، توپ از یک مدافع عبور می‌کند بقیه مدافعان هم ممکن است از جریان بازی خارج شده و جا بمانند که این موضوع روی گل دوم الاهلی دیده شد. بحث جاگیری، پوشش، کم اشتباه کردن و ... بسیار مهم است، هر چند که اتفاق مثبت حضور روزبه چشمی در خط هافبک بود، چون این بازیکن گزینه مناسبی برای بازی در حط دفاعی نیست. دفاع بلغارستانی استقلال هم هنوز به صورت کامل آماده نیست و در آینده بیشتر می‌تواند به تیمش کمک کند.

بیانی راجع به شانس صعود استقلال به مرحله بعدی اظهار کرد: استقلال شانس صعود دارد و می‌تواند در چهار بازی آینده نتایج خوبی بگیرد و از گروهش صعود کند. شاگردان مجیدی برابر الاهلی فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتند و هواداران استقلال هم از این بازی راضی بودند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که «آیا استقلال در این فصل قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟»، تصریح کرد: استقلال همیشه مدعی قهرمانی است. اگر این تیم دربی را می‌برد شانس خوبی برای قهرمانی داشت، ولی همین حالا هم شانس دارد. برای استقلال باید قهرمانی در لیگ برتر اولویت باشد، چون هواداران این تیم چند سال است که در حسرت قهرمانی در لیگ برتر هستند. برای تیم‌های ایرانی قهرمان شدن در آسیا خیلی سخت است. استقلال باید تمرکز خود را روی قهرمانی در لیگ برتر بگذارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.