هر کدام از سه تیم مدعی استقلال، پرسپولیس و سپاهان با تقویمی فوق فشرده روبرو هستند تا این بازی‌های سخت و فشرده شانس تراکتور را برای قهرمانی افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که لیگ برتر در ایستگاه بیستم قرار دارد، شرایط جدول و تیمی‌های بالای جدول نشان از رقابت فشرده ۴ تیم برای قهرمانی در این فصل دارد. پرسپولیس با ۴۱، تراکتور ۳۷، سپاهان ۳۶ و استقلال با ۳۳ امتیاز جمع ۴ تیم بالای جدول و مدعی قهرمانی را تشکیل می‌دهند که بعید است تیمی به جز آنها در پایان فصل جشن قهرمانی لیگ نوزدهم را بگیرد.

این رقابت در حالی بین ۴ تیم شکل گرفته که استقلال، پرسپولیس و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و این باعث فشردگی تقویم آنها می‌شود. اتفاقی که بیش از همه به سود تراکتوری هاست و فضا را برای دستیابی آنها به نخستین قهرمانی در لیگ برتر آماده می‌کند.

پرسپولیس و سپاهان تا پایان سال ۹۸ هر کدام ۷ بازی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا در پیش دارند و آبی پوشان با احتساب یک دیدار عقب افتاده با فولاد، تا پایان سال باید ۸ بار به میدان بروند. ۸ بازی در یک ماه (۲۸ بهمن تا ۲۸ اسفند) به معنی کمتر از هر ۴ روز یک بازی است.

در بین سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان، شاگردان قلعه نویی در سپاهان در مقایسه سفرها و میزبانی‌ها کار ساده‌تری از دو تیم دیگر دارند و آبی پوشان کاری دشوار تر.

سپاهان ۲ بار برای انجام بازی‌های آسیایی از کشور خارج می‌شود در ۵ بازی داخلی، ۴ بار در اصفهان به میدان می‌رود و تنها یکبار از اصفهان خارج می‌شود که آن هم سفر تهران برای دیدار با سایپا است.

پرسپولیس نیز ۲ بار برای ۲ دیدار آسیایی خارج از کشور به میدان می‌رود، ۳ بار در تهران، یکبار در اصفهان و یکبار در تبریز به میدان می‌رود.

آبی پوشان ۲ دیدار آسیایی شأن را خارج از کشور انجام می‌دهند، ۳ بار در تهران به میدان می‌روند و ۳ بازی لیگ را هم خارج از تهران انجام می‌دهند که در آن دو سفر سخت طولانی به سیرجان و جم نیز وجود دارد.

این برنامه و تقویم فشرده ۳ تیم درگیر در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند کمک کند به تراکتور که در فضایی آرام تر و بازی‌هایی کم دغدغه تر و با استراحت بیشتر، امتیازات مهمی بگیرد تا شانسش برای قهرمانی در لیگ نوزدهم افزایش پیدا کند.

برنامه بازی‌های سپاهان تا پایان سال ۹۸

۱- سپاهان - السد؛ ۲۹ بهمن - قطر

۲- سپاهان - پرسپولیس؛ ۴ اسفند - اصفهان

۳- ذوب آهن سپاهان؛ ۸ اسفند - اصفهان

۴- سپاهان - النصر عربستان؛ ۱۳ اسفند - خارج از ایران

۵- سپاهان - گل گهر؛ اصفهان ۱۸ اسفند - اصفهان

۶- سایپا - سپاهان؛ ۲۳ اسفند - تهران

۷- سپاهان - پارس جنوبی؛ ۲۸ اسفند - اصفهان

برنامه بازی‌های استقلال تا پایان سال ۹۸

۱- استقلال - الاهلی؛ ۲۸ بهمن - کویت

۲- استقلال - ذوب آهن؛ ۴ اسفند - تهران

۳- گل گهر - استقلال؛ ۸ اسفند - سیرجان

۴- الوحده امارات - استقلال؛ ۱۲ اسفند - دبی

۵- استقلال - سایپا؛ ۱۶ اسفند - تهران

۶- پارس جنوبی - استقلال؛ ۲۰ اسفند - جم

۷- استقلال - تراکتور؛ ۲۴ اسفند - تهران

۸- فولاد - استقلال؛ ۲۸ اسفند - اهواز

برنامه بازی‌های پرسپولیس تا پایان سال ۹۸

۱- پرسپولیس - الشارجه؛ ۲۹ بهمن - دبی

۲- سپاهان - پرسپولیس؛ ۴ اسفند- اصفهان

۳- پرسپولیس - شهر خودرو؛ ۸ اسفند - تهران

۴- پرسپولیس - التعاون عربستان؛ ۱۲ اسفند - امارات

۵- پیکان - پرسپولیس؛ ۱۷ اسفند - تهران

۶- پرسپولیس - شاهین بوشهر؛ ۲۱ اسفند - تهران

۷- ماشین سازی - پرسپولیس؛ ۲۶ اسفند - تبریز

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.