دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: ابتدا می‌خواهم درباره تیم ملی، برنامه‌های آن و آماده‌سازی تیم بگویم.

​​​​​به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین نشست خبری رسمی خود در این سمت اظهار داشت: پیش از هر چیز روز مادر را تبریک می‌گویم. بدون وجود مادران هیچ‌کدام از ما نبودیم. ابتدا می‌خواهم درباره تیم ملی، برنامه‌های آن و آماده‌سازی تیم بگویم. در ابتدا می‌خواهم بگویم که انتخاب من افتخار بزرگی برای ماست فکر می‌کنم که این اولین بار است که یک مربی خارجی پس از پنج سال حضور در ایران به‌عنوان مربی تیم ملی انتخاب می‌شود. این موضوع بار مسئولیت را بر دوش من سنگین‌تر می‌کند.

اینجا هستم تا با دانشم در راستای موفقیت تیم ملی قدم بردارم وی در ادامه افزود: در مورد موقعیت فعلی تیم ملی در بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم باید بگویم شاید تا الان تیم ملی در مسیر درستی قرار نداشته است، اما بنده اینجا هستم تا با دانشم در راستای موفقیت تیم ملی قدم بردارم. دوست دارم به طور شفاف در مورد اهدافم صحبت کنم. هدف ما این است که هر بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم و انرژی مثبت به فوتبال ایران تزریق کنیم که این هم به امید خدا منجر به صعود تیم ملی به جام جهانی خواهد شد.

آغوش ما برای تمام پیشنهادات باشگاه‌ها باز است و ارتباط دوجانبه با آنها خواهیم داشت سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین تصریح کرد: در مورد ارتباطم با باشگاه‌ها هم باید بگویم آغوش ما برای تمام پیشنهادات باشگاه‌ها باز است و ارتباط دوجانبه با آنها خواهیم داشت. در هر زمینه‌ای نیاز به پیشنهاد باشگاه‌ها باشد من ۲۴ ساعته در اختیار پیشنهادات آنها هستم. یکی از فواید حضور من در تیم ملی این است که با فوتبال ایران و ذهنیت بازیکنان آن آشنا هستم. این می‌تواند برای پیشبرد اهداف تیم ملی یک نکته مثبت باشد.

از نظر من تمام بازیکنان از شانس مساوی برای حضور در تیم ملی برخوردارند این مربی کروات خاطر نشان کرد: من اکنون کارم را در تیم ملی شروع کرده‌ام و مرحله اول آن هم به پایان رسیده است. باشگاه‌ها و عملکرد آنها در مسابقاتی که حضور دارند از لیگ گرفته تا لیگ قهرمانان آسیا را زیر نظر گرفتم. باید بگویم تمام نقاط مثبت و منفی تیم ملی در گذشته را هم استخراج کرده‌ایم. اکنون باید روی بازیکنان لژیونرهای ایران در خارج از کشور تمرکز کنیم. از همین الان هم یک پیغام به تمام بازیکنان فوتبال ایران می‌دهم، از نظر من تمام بازیکنان از شانس مساوی برای حضور در تیم ملی برخوردارند و بحث حضور آنها در تیم ملی فقط بستگی به سطح آمادگی‌شان دارد.

زمان کمی داریم و فعلاً نمی‌توان انتظار تغییرات زیادی را داشت وی خاطر نشان کرد: در چند روز آینده تمرکزمان روی لژیونرها خواهد بود و با توجه به پراکندگی حضور آنها در تیم‌های باشگاهی میسر نیست که همه آنها را نزدیک ببینم، اما در تلاش هستیم تا حی الامکان بازیکنان را از نزدیک ملاقات کنیم و آنهایی که شرایط دیدارشان نیست با تماس تلفنی و تماس تصویری ارتباط خواهیم داشت تا بتوانیم انرژی‌مان را با آنها به اشتراک بگذاریم و درباره برنامه‌های تیم ملی با هم صحبت کنیم. همان‌طور که گفتم برای ادامه رقابت‌های تیم ملی زمان کمی داریم و نمی‌توان انتظار تغییرات زیادی را داشت، اما رفته رفته تغییر رفتار در تیم و اثر شخصیتی بنده را در تیم ملی مشاهده خواهید کرد.

بعد از مرحله گزینش بازیکنان باید مدل بازی‌مان را انتخاب کنیم اسکوچیچ یادآور شد: بعد از اینکه مرحله انتخاب بازیکنان را پشت سرگذاشتیم باید مدل بازی‌مان را انتخاب کنیم و مطمئن باشید در آینده‌ای نزدیک ساماندهی تیم را به شکلی پیش خواهیم برد که یک تیم ملی توانا و پویا را مشاهده کنید.

نمی‌خواهم درباره زمان کی‌روش صحبت کنم اما ارتباط ما با باشگاه‌ها سازنده خواهد بود سرمربی تیم ملی افزود: در مورد ارتباط با باشگاه‌ها باید مسئله‌ای را توضیح بدهم. یک بازیکن ممکن است در باشگاهش کارهای دیگری را انجام دهد و خواسته‌های متفاوتی از او وجود داشته باشد که این در اختیار کادر فنی باشگاه‌هاست. من نمی‌خواهم درباره زمان کارلوس کی‌روش صحبت کنم، اما ارتباط ما با باشگاه‌ها سازنده خواهد بود به طوری که با کادر فنی باشگاه‌ها در ارتباط خواهیم بود تا آنها از برنامه‌های بنده و من هم از برنامه‌های آنها باخبر باشم تا ارتباط سازنده را پیش ببریم. همچنین بنده ارتباطات بین‌المللی و اروپایی زیادی دارم و خیلی از مربیان باشگاهی که بازیکنان ایرانی دارند از دوستان بنده هستند که درباره بازیکنان تیم ملی با آنها در ارتباط خواهیم بود.

همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا نتایج اخیر تیم ملی را پشت سر بگذاریم وی در پاسخ به نخستین سؤال نشست خبری مبنی بر اینکه «تیم ملی ایران در زمان حضور کارلوس کی‌روش در صدر رده‌بندی تیم‌های ملی آسیا قرار داشت و همچنین تجربه دو صعود متوالی به جام جهانی را دارد، اما پس از کی‌روش تیم ملی ایران جایگاه خود در آسیا را از دست داد و اکنون نیز وضعیت خطرناکی برای صعود به جام جهانی دارد. با این اوصاف چقدر امیدوار هستید که بتوانید تیم ملی ایران را به روند گذشته خود بازگردانید؟»، گفت: همان‌طور که گفتم همه ما اینجا هستیم تا حمایت خود را به بهترین شکل از تیم ملی اعلام کنیم. با جو خوبی که در تیم ملی وجود دارد و با همکاری بازیکنان و شناختی که از آنها دارم این قول را می‌دهم که تمام تلاش خودمان را انجام می‌دهیم. امیدوارم بازیکنان هم این پیام من را گوش دهند. همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا نتایج اخیر تیم ملی را پشت سر بگذاریم و به آینده خوشبین باشیم. البته برای این راه کمک تک تک رسانه‌ها را خواستاریم. همچنین جامعه بزرگ فوتبال، تمام مربیان و بازیکنان به ما کمک کنند، چرا که قطعاً یک نفر نمی‌تواند تمام خواسته‌ها را عملی کند.

بازیکنان لژیونر به خوبی می‌دانند که پوشیدن پیراهن تیم ملی چه ارزشی دارد اسکوچیچ درباره اینکه ارتباط او با لژیونرها برای بهره‌گیری بیشتر از آنها چگونه خواهد بود و اینکه آیا با وحید هاشمیان به‌عنوان کمک مربی ادامه می‌دهد و یا نفرات جدیدی به کادر فنی تیم ملی اضافه خواهند شد، گفت: در مورد بخش اول سؤال باید بگویم که بخشی از شخصیت بنده به‌عنوان یک مربی بالا بردن انگیزه بازیکنانم است و این می‌تواند برای هر بازیکن متفاوت باشد. بازیکنان لژیونر با توجه به شخصیت بین‌المللی که دارند به خوبی می‌دانند که پوشیدن پیراهن تیم ملی چه ارزشی دارد و روش من ارتباط مستقیم با بازیکنان است تا با انگیزه‌های متفاوت بتوانیم دست به دست هم بدهیم تا به هدف مشترکی برسیم.

دستیارانم در تیم ملی به زودی مشخص خواهند شد سرمربی تیم ملی با اشاره به انتخاب دستیارانش گفت: در مورد بخش دوم سوال و در مورد دستیارانم باید بگویم که ما در این چند روز مشغول مذاکراتی با افراد هستیم و امیدوارم دستیاران بنده معرفی شوند. قطعاً از دانش دستیاران قبلی استفاده خواهیم کرد و چون ادامه‌دهنده مسیر تیم ملی خواهیم بود باید از دانش کادر قبلی استفاده کنیم و از آنها اطلاعات را بگیریم، اما اینکه دستیاران بنده در تیم ملی چه کسانی هستند به زودی مشخص خواهد شد. ما در کرواسی یک ضرب‌المثل داریم که می‌گوید «هر سری یک ابری دارد» و ما هم باید با مشورت و نظرات نفرات قبلی در این مورد تصمیم‌گیری کنیم.

من به خاطر دانش و شناختی که از فوتبال ایران داشته‌ام انتخاب شده‌ام وی درباره حرف و حدیث‌های فراوانی که پیرامون انتخابش به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران مطرح شده است و اینکه برخی‌ها از دست‌های پشت پرده در این انتخاب صحبت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: بنده نمی‌توانم در مورد پشت صحنه‌ها حرف بزنم، چون باید فدراسیون در این مورد حرف بزند. معتقدم من به خاطر دانش و شناختی که از فوتبال ایران داشته‌ام انتخاب شده‌ام و فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده است که شناخت و دانش من چیزی است که روی آن تأکید دارد.

برانکو اولین شخصی بود که انتخاب من به‌عنوان سرمربی تیم ملی را تبریک گفت «پنج مربی کروات پیش از شما سرمربیگری تیم ملی ایران را برعهده داشته‌اند. آیا قبل از حضور در تیم ملی با آنها مشورت کرده‌اید؟»، سرمربی تیم ملی در ادامه نشست خبری در واکنش به طرح این سؤال تصریح کرد: در ابتدا باید بگویم من مفتخرم و به خود می‌بالم که ارتباط تنگاتنگی بین دو کشور ایران و کرواسی از نظر فوتبالی وجود دارد. این موضوع را در جلسه با وزیر ورزش هم گفتم. همچنین افتخار می‌کنم به‌عنوان یک مربی کروات دیگر در رأس کادر فنی تیم ملی ایران حضور دارم. صادقانه بگویم قبل از اینکه به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شوم صحبتی با هموطنانم نداشتم، اما می‌توانم بگویم برانکو ایوانکوویچ اولین شخصی بود که به من این موضوع را تبریک گفت. البته بلاژویچ نیز در رسانه‌ها صحبت کرده است، اما شخصاً با من صحبت نکرده است. این را هم باید بگویم که انتصاب من به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران هم خبرساز بوده است، چرا که برای رسانه‌های کرواسی هم مهم است که هموطن‌شان در تیم ملی مهمی مثل ایران حضور داشته باشد.

فدراسیون از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند تا بهترین امکانات را در اختیار تیم ملی قرار دهد وی در واکنش به سؤالی در مورد محدودیت مالی فدراسیون فوتبال و اینکه آیا او تلاش خواهد کرد تا از طریق ارتباطات شخصی بازی‌های دوستانه و اردوهایی را برای تیم ملی ایران هماهنگ کند یا خیر، گفت: در مورد فصل جاری تقویم تیم ملی مشخص است. البته بنده ارتباط خوبی با کشورهای اسپانیا و ایتالیا دارم و امیدوارم در مواردی بتوانم از ارتباط‌های شخصی‌ام سود ببرم. بدون شک می‌گویم فدراسیون فوتبال از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند تا بهترین امکانات را در اختیار تیم ملی قرار دهد.

مشکل قلبی نه، آلرژی داشتم که معالجه شد در ادامه نشست خبری اسکوچیچ در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه در زمان حضورش در تیم صنعت نفت آبادان عنوان کرده بود مشکل قلبی دارد و به همین دلیل از این تیم جدا شد، اما پس از ۲۴ ساعت به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد، گفت: درمورد بیماری من خیلی چیزها در رسانه‌ها می‌شنوم. اینکه گفته می‌شود من مشکل قلبی دارم و خبرهای دیگر را من هم در رسانه‌ها شنیدم. البته باید بگویم من آلرژی به هوا داشتم که در آبادان بیشتر شده بود، اما خدا را شکر معالجه شد. وقتی من تیم صنعت نفت را ترک کردم هیچ صحبتی با تیم ملی نداشتم. حتی این بحث از سمت مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان هم مطرح شده بود و او هم مرا تشویق کرد، اما آن زمان اصلاً در جریان پیشنهاد تیم ملی نبودم. در آن مقطع پنج شش باشگاه مهم و صاحبنام داخلی هم با من تماس گرفتند، اما به خاطر تعهد اخلاقی که به باشگاه صنعت نفت داشتم به این باشگاه قول داده بودم در ایران برای هیچ تیم باشگاهی سرمربیگری نکنم، ولی تیم ملی قطعاً یک موضوع متفاوت است. همان‌طور که قبلاً گفتم این سمت باعث افتخار من است و فدراسیون فوتبال هم باید بداند با یک مربی صادق همکاری می‌کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۰ )