هافبک تیم فوتبال بارسلونا به شایعه حضور احتمالی‌اش در یوونتوس دامن زد و از تمایل خود برای بازی در کنار کریستیانو رونالدو سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ایوان راکیتیچ در گفت‌وگو با سایت بلیچر ریپورت درباره مسائل مختلف از جمله آینده‌اش که در چند ماه اخیر درباره آن گمانه‌زنی‌های فراوانی صورت گرفته است، صحبت کرد.

راکیتیچ در این مصاحبه درباره هم‌تیمی آرژانتینی‌اش لیونل مسی گفت: بازی کردن در کنار مسی باورنکردنی و به نظر من واقعاً فرصتی خاصی است. آیا او بهترین بازیکن تاریخ هست یا نه؟ فکر می‌کنم در هر مقطع زمانی بازیکنان بسیار خاصی حضور داشته‌اند و در مورد مسی هم باید بگویم مطمئناً او بهترین بازیکن ۱۵ سال اخیر دنیای فوتبال بوده است. به نظر من او بهترین بازیکن تمام ادوار است. شش سال بازی کردن در کنار مسی برای من واقعاً باورنکردنی بوده است.

هافبک کروات بارسلونا درباره بازگشت احتمالی نیمار به این تیم اظهار داشت: من دوست دارم که او هم‌تیمی‌ام باشد، اما خودش بهتر از هر کسی می‌تواند تصمیم بگیرد که چه چیزی به صلاحش است. نیمار دوست من است و دوست دارم که او را خوشحال ببینم. زمانی که او سرحال و راضی باشد، یکی از بهترین بازیکنان دنیاست.

راکیتیچ در پاسخ به این سؤال که به نظر او کدام بازیکن دنیا در حال حاضر آن‌طور که باید به چشم نمی‌‌آید، گفت: بازیکنان زیادی هستند. مورینیو معتقد بود که من آن بازیکن هستم و دلیل هم داشت (خنده) اما به نظر من بازیکنان زیادی هستند که ارزش واقعی‌شان درک نشده است و به نظر من در رأس همه آنها هم میرالم پیانیچ (هافبک یوونتوس) است.

بازیکن سابق سویا راجع به شایعه پیوستن‌اش به یوونتوس و بازی در کنار رونالدو هم خاطر نشان کرد: البته که دوست دارم در کنار رونالدو بازی کنم، چون او هم یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است. من واقعاً از تماشای بازی او و کارهایی که دارد در یوونتوس انجام می‌دهد، لذت می‌برم. به نظر من او هم جزو بهترین‌های تاریخ است.

راکیتیچ از مقایسه سرمربی پیشین خود ارنستو والورده و سرمربی فعلی‌اش کیکه ستین خودداری کرد و اظهار داشت: مقایسه کردن هر فردی با دیگری غیرممکن است.

جام جهانی ۲۰۱۸ که راکیتیچ و هم‌تیمی‌هایش در تیم ملی کرواسی به فینال آن راه پیدا کردند، موضوع دیگری بود که هافبک بارسلونا به آن اشاره داشت. وی عنوان کرد: از آن زمان تا الان من خیلی تغییر کرده‌ام. ما تا آخرین روز رقابت‌ها در روسیه بودیم و باختن فینال برای‌مان واقعاً سخت بود. در آنجا من علاقه و محبت تمام دنیا به تیم‌مان را احساس کردم و آن رقابت‌ها برای ما بسیار خاص بود. هرگز آن تورنمنت را فراموش نمی‌کنم.

بهترین بازیکن که در کنار راکیتیچ بازی کرده و بهترین بازیکن که مقابل او قرار گرفته است، موضوع سؤال بعدی بود که از هافبک تیم ملی کرواسی پرسیده شد و او در پاسخ گفت: این خیلی راحت است. هر دو مورد مسی است. بازی کردن مقابل مسی واقعاً سخت است. مثل این است که مقابل فردی از یک رشته ورزشی دیگر قرار گرفته باشید.

راکیتیچ که سال ۲۰۱۵ با بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان شد در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر است قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها را با قهرمانی در جام جهانی عوض کند، عنوان کرد: بله بدون شک. برای قهرمانی در لیگ قهرمانان فرصت‌های زیادی هست، اما قهرمانی در جام جهانی واقعاً سخت است.

باخت تلخ مقابل لیورپول در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته، موضوع دیگری بود که راکیتیچ درباره آن صحبت کرد و گفت: واقعاً باخت سختی بود. لیورپول بابت بازی‌اش در آن مسابقه واقعاً سزاوار احترام است. این‌طور فوتبال بازی کردن و تسلیم نشدن تا دقیقه آخر، تحسین‌برانگیز است.

راکیتیچ درباره شایعه جدایی‌اش از بارسلونا هم تأکید کرد: این هم بخشی از فوتبال است. باید شرایط را درک کرد و آماده بود. شما باید احساس رضایت کنید و به فکر خانواده‌تان هم باشید. من باید فوتبال بازی کنم و اگر در بارسلونا این فرصت را داشته باشم، راضی خواهم بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.