سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی با وجود کسب چندین افتخار در تیم‌های مختلف می‌گوید هرگز چنین حسی نداشته که در دنیا بهترین است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پپ گواردیولا که دوران موفقی را در بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی تجربه کرده و عناوین تیمی و انفرادی زیادی با این تیم‌ها به دست آورده، خود را بهترین سرمربی دنیا نمی‌داند.

سرمربی منچسترسیتی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «اسکاس اسپورتس» در پاسخ به این پرسش که «آیا شما بهترین مربی جهان هستید؟»، گفت: هرگز در زندگی‌ام چنین احساسی نداشتم که بهترین مربی جهان هستم. حتی زمانی که ۶ عنوان قهرمانی متوالی و سه‌گانه قهرمانی را با بارسلونا کسب کردم، چنین حسی نداشتم. به این عناوین قهرمانی رسیدم چون بازیکنان فوق‌العاده زیادی داشتم.

گواردیولا ادامه داد: مربیان فوق‌العاده‌ای وجود دارند که چنین بازیکنان بزرگی ندارند و سرمربی تیم‌های بزرگی نیستند. من مربی خوبی هستم، اما بهترین مربی جهان نیستم. اگر به من تیمی بدهید که مثل منچسترسیتی نباشد، نمی‌توانم به قهرمانی برسم.

وی درباره بازگشت سرخپوشان مرسی‌ساید به روزهای اوج اظهار داشت: لیورپول چهار یا پنج سال وقت صرف کرد تا فصل گذشته به اولین قهرمانی‌اش برسد. آنها در این فرآیند، بازیکنان جدیدی به خدمت گرفتند، سرمایه‌گذاری بیشتری کردند و پس از آن تبدیل به بهترین تیم حال حاضر جهان شدند.

سرمربی منچسترسیتی گفت: برخی مردم بر این باورند که اگر شما پپ گواردیولا یا یورگن کلوپ و یا هر نام بزرگ دیگری باشید، باید هر فصل تمامی عناوین قهرمانی را با ۲۰۰۰ میلیون امتیاز و ۲۰۰۰ گل‌زده به دست بیاورید. گاهی اوقات اما کسب تمامی عناوین قهرمانی شدنی نیست. در هیچ ورزشی هیچ تیمی نمی‌تواند هر فصل تمامی قهرمانی‌ها را به خود اختصاص دهد.

پپ در بخش دیگری از صحبت‌هایش در تمجید از شاگردانش گفت: این فصل واقعاً عالی بازی می‌کنیم. در مسابقاتی بازنده شدیم که بازی خیلی خوبی از خود ارائه کردیم. نسبت به فصل گذشته که تمامی جام‌های داخلی را کسب کردیم، سخت‌تر در تلاش هستیم. می‌خواهم فاتح لیگ قهرمانان شوم، برای همین تیمم را برای بازی با رئال مادرید آماده خواهم کرد و باید ببینیم در این رقابت‌ها چه کار می‌توانیم کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.