پیشکسوت استقلال با بیان این که استقلال در بازی مقابل الریان بهتر از بازی مقابل الکویت حاضر شد، گفت که الریان حتی با وجود بازیکنان باکیفیتش، عملکرد خوبی نداشت.

به گزارش ایسنا، استقلال با کسب دو پیروزی برابر الکویت کویت و الریان قطر در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به مرحله گروهی این بازی ها راه یافت. منصور رشیدی، پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد این تیم در مسابقات حذفی لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی استقلال مقابل الکویت بسیار زیباتر از بازی روز گذشته بود. الریان را حریفی قوی‌تر تصور می‌کردیم و احتمال می‌دادیم که استقلال با مشکلاتی روبرو شود ولی این تیم بسیار دست و پا بسته ظاهر شد و بازیکنان هماهنگی لازم را با یکدیگر نداشتند. به همین دلیل خط حمله و میانی استقلال از این فرصت استفاده کردند و باعث پیروزی شدند. امیدوارم این روند تا جایی ادامه داشته باشد که در این‌ دوره بتوانند قهرمانی در آسیا را بار دیگر تکرار کنند.

او ادامه داد: در مقابل الکویت هم بازیکنان با انسجام و اتحاد موجود در تیم و همچنین استفاده از سیستم ۳-۵-۲ همچون دوره آقای استراماچونی توانستند به پیروزی دست یابند.

دروازه‌بان سابق استقلال درباره عملکرد درخشان تیم‌های ایرانی در پلی آف، اظهار کرد: الریان در سال‌های گذشته تیم خوبی بوده است و امسال هم چندین بازیکن با کیفیت جذب کرد و انتظار می‌رفت که با صد درصد توان حاضر شود ولی عملکرد بازیکنان استقلال مانع از این اتفاق شد.

رشیدی با بیان اینکه فرهاد مجیدی مربی جوانی است تصریح کرد: او از دانش خوبی برخوردار است و سال ها در کنار استقلال و در جریان اتفاقات این تیم بوده است. به همین دلیل می داند که در شرایط گوناگون چگونه برخورد کند. سیستم ۳-۵-۲ در استقلال بسیار کارساز بوده و استقلال در بازی‌های گذشته خود توانست از این ترکیب بهره بگیرد. اینکه فرهاد مجیدی در این شرایط تصمیم به دنبال کردن شیوه مربی با تجربه‌ای استراماچونی گرفته، نشان از تدبیر او دارد.

پیشکسوت استقلال معتقد است اگر بازیکنان و کادر فنی در ادامه هم مانند این دو بازی اخیر ظاهر شوند و دچار غرور نشوند، این تیم می‌تواند در لیگ برتر هم درخشان ظاهر شود.

او همچنین درباره ترکیب استقلال گفت: خط دفاعی استقلال تاکنون نتوانسته در حد و اندازه خط حمله و میانی این تیم عمل کند و همواره با ضعف‌هایی همراه بوده است. بخصوص این احتمال درباره روزبه چشمی وجود داشت که او مهره موثر و مناسبی برای استقلال نیست ولی در این دو بازی به نسبت گذشته بهتر بود. در خط حمله هم زوج شیخ دیاباته و مهدی قائدی و ارتباط و هماهنگی این دو بازیکن، می‌تواند الگویی برای همه تیم ها باشد.

دروازه‌بان اسبق استقلال در مورد وضعیت حسین حسینی عنوان کرد: حسینی در این دو بازی به خوبی درون دروازه حاضر شد. البته من به عنوان دروازه‌بان ضعف هایی در او دیدم که باید آنها را رفع کند. من سه سال مربی این بازیکن در تیم امید بودم و در جریان شرایط او هستم و می‌دانم که می‌تواند امید تیم ملی و استقلال در آینده باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.