بازیکن تیم فوتبال بانوان هیات فوتبال البرز می‌گوید با توجه به دوستی با مریم ایراندوست او را راضی کرده که هدایت تیم البرز را برعهده بگیرد.

به گزارش ایسنا، لیگ برتر فوتبال بانوان به هفته پانزدهم رسیده است. تیم هیات فوتبال البرز با ۱۹ امتیاز در رتبه ششم جدول رده بندی قرار دارد. این تیم در نیم فصل دوم مریم ایراندوست را به عنوان سرمربی به خدمت گرفت. این مربی فصل گذشته هدایت ملوان را برعهده داشت.

سارا قمی، بازیکن این تیم در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت لیگ برتر اشاره و بیان کرد: لیگ امسال نسبت به قبل از حساسیت بیشتری برخوردار است. تیم ما با اینکه اولین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کند اما خوب درخشیده است. نیم فصل اول را خیلی خوب شروع کردیم و در جایگاه سوم جدول رده بندی قرار داشتیم اما متاسفانه در چند بازی نتایج بدی گرفتیم که آن هم به خاطر بدشانسی تیم‌مان بود چون چند نفر از بازیکنانمان محروم و مصدوم شدند.

او در ادامه افزود: خوشبختانه در نیم فصل دوم خانم ایراندوست را مجاب کردیم که به این تیم بیاید. علاوه بر این دو بازیکن خوب از ذوب آهن و سپاهان گرفتیم که به تیم کمک می‌کنند. نیم فصل دوم را با برد شروع کردیم اما متاسفانه در بازی با سیرجان شکست خوردیم و بازی بعدی را دوباره برنده شدیم. اکنون در جایگاه ششم جدول قرار داریم و سه بازی پیش رو مقابل تیم‌های ارومیه، پالایش گاز ایلام و تیم شیراز خیلی حساس است. امیدوارم که نتیجه بگیریم و به رتبه بالاتر صعود کنیم.

ایراندوست حرفم را زمین نیانداخت

قمی در مورد پیوستن مریم ایراندوست به تیم هیات البرز گفت: قرار بود خانم ایرندوست امسال تیم‌داری نکند و به زندگی شخصی خود برسد اما در نیم فصل دوم و با توجه به شرایط خوب تیم هیات البرز او را قانع کردیم. شرایط البرز خیلی خوب است و از رئیس و نایب رئیس هیات فوتبال البرز برای حمایت از بانوان تشکر می‌کنم. در سال‌هایی که فوتبال بازی کرده‌ام اولین بار است که می‌بینم باشگاهی به این شکل بانوان را حمایت می‌کند به گونه‌ای که آنها کمبودی ندارند. با وجود اینکه قبلا در چند بازی نتیجه نگرفتیم اما باز هم از حمایت‌شان کم نشد بنابراین وقتی دیدم شرایط خوب است، با خانم ایراندوست صحبت کردم. او ابتدا نمی‌خواست قبول کند اما از طریق دوستی‌مان مجابش کردم که به این تیم بیاید.

او در این مورد افزود: این تصمیم برای خانم ایراندوست خیلی سخت بود حتی در نیم فصل چند تیم دیگر به او پیشنهاد داده بودند که قبول نکرد اما با توجه به شناختی که از او داشتم حرفم را زمین نیانداخت و درخواستم را قبول کرد.

قمی به واکنش هواداران ملوان به عقد قرارداد ایراندوست با هیات فوتبال البرز اشاره کرد و گفت: مریم ایراندوست برای هواداران ملوان عزیز است. برخی که دشمن بودند یکسری حرف و حدیث‌ها زدند اما طرفداران بیشتر بودند و حمایت کردند، مشکل خاصی پیش نیامده و همه آرزوی موفقیت کرده‌اند.

او در مورد بازی برگشت این تیم مقابل ملوان که به میزبانی انزلی برگزار می‌شود، گفت: فکر می‌کنم ۲۴ اسفند با ملوان بازی داریم. از آنجایی که انزلی میزبان است بازی از حساسیت بالایی برخوردار است. من در نیم فصل اول هم مقابل ملوان کار کرده‌ام و تجربه دارم اما برای ایراندوست تازگی دارد و سخت است. او می‌گفت سخت است که در بازی با ملوان روی نیمکت تیم دیگری بنشیند. با این حال فوتبال ‌حرفه‌ای مجاب‌مان کرده است که با تیم‌های دیگر هم کار کنیم. فوتبال بانوان ایران آنقدر پیشرفته شده است که دیگر برخی مسائل مهم نباشد.

به اردوهای مقطعی تیم ملی عادت داریم

قمی به وضعیت تیم ملی و مسابقات قهرمانی آسیا اشاره و بیان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا سال آینده برگزار می‌شود. از زمان دقیق آن اطلاعی ندارم اما با توجه به دوره‌های قبل احتمالا ۸ - ۹ ماه دیگر برگزار می‌شود.

او در واکنش به اینکه تیم ملی بزرگسالان بعد از مسابقات انتخابی المپیک دیگر اردویی نداشته است، گفت: ما به این شرایط عادت داریم اما امیدوارم اردوی رده‌های پایه پیوسته برگزار شود چون این رده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در رده بزرگسالان و حتی در بخش مردان می‌بینیم که اردوها یک یا دو ماه قبل از مسابقات برگزار می‌شود.

قمی بیان کرد: یکی از دلایلی که تیم ملی‌مان در میادین بین المللی عملکرد خوبی ندارد، این است که بازیکنانمان واقعا حرفه‌ای نشده‌اند و در لیگ یا تیم‌هایی بازی می‌کنند که مربیانشان حرفه‌ای نیستند اما امیدوارم فدراسیون اردوی تیم‌های پایه را برگزار کند تا در آینده تیم ملی قوی‌تری داشته باشیم. در حال حاضر شاید تمرکز فدراسیون روی فوتسال است یا انتخاب سرمربی زمان می‌برد و باید ببینیم که در آینده چه می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.