تیم فوتبال استقلال ایران تاکنون ۹ بار مقابل الریان قطر بازی کرده و آماری فوق العاده مقابل این تیم داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال در دومین دیدار پلی آف پیش از راهیابی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا میهمان الریان قطر است که این دهمین تقابل دو تیم در تاریخ برگزاری مسابقات آسیایی است.

در ۹ بازی گذشته کفه ترازو به سود استقلال سنگینی می‌کند تا جایی که باید گفت آبی‌های تهران آماری فوق العاده رویایی مقابل حریف خود ثبت کرده‌اند.

از ۹ دیدار گذشته ۶ بار استقلال پیروز شده، ۲ بار بازی دو تیم به تساوی کشیده و تنها یکبار الریان به پیروزی رسیده که آن هم با حداقل نتیجه یعنی نتیجه یک بر صفر است.

نخستین دیدار دو تیم در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا در سال ۷۰ روی داد که در آن بازی استقلال با گلهای عباس سرخاب و عبدالعلی چنگیز الریان را در قطر ۲ بر یک شکست داد تا به فینال جام باشگاه های آسیا راه یابد.

دومین دیدار دو تیم ۲۰ سال بعد بود که باز هم آنها در قطر و اینبار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با هم دیدار کردند که باز هم آبی پوشان تیم پیروز میدان بودند. در آن بازی استقلال با تک گل گوران یرکوویچ برنده بازی شد.

پرگل ترین بازی دو تیم پنجمین دیدار آنها بود که در سال ۹۱ انجام شد و با تساوی ۳-۳ به پایان رسید. برای استقلال در آن بازی جی لوید ساموئل، آرش برهانی و جواد نکونام گلزنی کردند.

تنها پیروزی الریان نیز در ششمین بازی دو تیم بود که در سال ۹۲ انجام شد و الریان توانست با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد.

عباس سرخاب نخستین گلزن استقلال به الریان و آرش برهانی با ۴ گل بهترین گلزن تقابل های دو تیم است. بوبکر بکه و جی لوید ساموئل تنها بازیکنان خارجی استقلال هستند که مقابل الریان موفق به گلزنی شده اند و بوبکر بکه به همراه آرش برهانی تنها نفراتی هستند که در یک بازی در گلزنی مقابل الریان دبل کرده اند.

فرهاد مجیدی سرمربی کنونی استقلال هم سابقه یکبار گلزنی به تیم الریان را در کارنامه اش دارد. در چهارمین تقابل دو تیم که با نتیجه ۳ بر صفر به سود استقلال تمام شد، مجیدی زننده نخستین گل بازی بود. همچنین وریا غفوری کاپیتان آبی پوشان هم یکبار سابقه گلزنی به الریان را دارد و او تنها بازیکن کنونی استقلال است که پیش از این به الریان گل زده است.

دیدار دو تیم در پلی آف دوم فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ دهمین دیدار دو تیم است که باید حتما برنده داشته باشد. بعد از این بازی یا استقلال هفتمین پیروزی‌اش مقابل الریان را به دست می آورد و یا تیم قطری برای دومین بار موفق به شکست آبی پوشان خواهد شد. این بازی از ساعت ۱۸:۴۵ روز سه شنبه ۹ بهمن و به میزبانی الریان در قطر برگزار می‌شود.

خلاصه دیدارهای گذشته دو تیم به شرح زیر است؛

دیدار شماره یک؛ استقلال ۲ - الریان یک

تاریخ ۲۹/‏۰۹/‏۱۳۷۰‬ گلزنان استقلال: عبدالعلی چنگیز و عباس سرخاب

دیدار شماره ۲؛ الریان صفر - استقلال یک

تاریخ ۱۶/‏۱۲/‏۱۳۹۰‬ گلزن استقلال: گوران یرکوویچ

دیدار شماره ۳؛ استقلال ۳ - الریان صفر

تاریخ ۱۳/‏۱۲/‏۱۳۹۱‬ گلزنان استقلال: آرش برهانی (۲) و اسماعیل شریفات

دیدار شماره ۴؛ استقلال ۳ - الریان صفر

تاریخ ۰۳/‏۰۲/‏۱۳۹۲‬ گلزنان استقلال: فرهاد مجیدی، هاشم بیک زاده و آرش برهانی

دیدار شماره ۵؛ الریان ۳ - استقلال ۳

تاریخ ۰۹/‏۱۲/‏۱۳۹۱‬ گلزنان استقلال: جی لوید ساموئل، آرش برهانی و جواد نکونام

دیدار شماره ۶؛ الریان یک - استقلال صفر

تاریخ ۲۰/‏۱۲/‏۱۳۹۲‬

دیدار شماره ۷؛ استقلال ۳ - الریان یک

تاریخ ۰۳/‏۰۲/‏۱۳۹۷‬ گلزنان استقلال: بوبکر کبه (۲) و محمد قاضی

دیدار شماره ۸؛ الریان ۲- استقلال ۲

تاریخ ۲۴/‏۱۱/‏۱۳۹۶‬ گلزنان استقلال: علی قربانی و گل به خودی

دیدار شماره ۹؛ استقلال ۲ - الریان صفر

تاریخ ۱۳/‏۱۱/‏۱۳۹۷‬ گلزنان استقلال: سرور جبارف و وریا غفوری

دیدار شاره ۱۰؛ الریان - استقلال ؟

تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۹

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.