فدراسیون فوتبال با اتفاقی مهم سال ۹۸ را به پایان خواهد برد و آن هم انتخابات ۲۵ اسفندماه خواهد بود که نام نویسی از نامزدهای آن از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقابت‌ انتخاباتی برای حضور در رأس مهم‌ترین فدراسیون ورزشی کشور از فردا (سه‌شنبه، ۸ بهمن‌) با نام نویسی از نامزدهایی که قصد ورود به انتخابات فدراسیون فوتبال را دارند به صورت رسمی آغاز می‌شود. نامزدهای ریاست باید با ۱۰ امضا از اعضای مجمع ثبت نام کنند و نامزدهای هیئت رئیسه نیاز به ۵ امضا دارند تا مقبولیت ابتدایی آنها از سوی اعضای مجمع تأیید شود.

نام نویسی از نامزدهای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال ۱۰ روز کاری ادامه خواهد داشت. پس از پایان نام نویسی بررسی ابتدایی طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال از سوی هیئت سه نفره با حضور دبیرکل، مسئول امور حقوقی فدراسیون و یک کارشناس به انتخاب هیئت رئیسه فدراسیون انجام خواهد شد و اسامی نفرات تأیید شده به مراجع ذی‌صلاح داده می‌شود تا صلاحیت‌ها احراز شود.

برای جانشینی مهدی تاج که از ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۹۵ بر کرسی ریاست فدراسیون فوتبال تکیه زده بود و ۸ دی‌ماه ۹۸ به دلیل بیماری از سمت خود استعفا کرد، نام‌های زیادی مطرح می‌شود. افرادی که برای ریاست فدراسیون قصد نامزد شدن دارند تا شانس خود را امتحان کنند تا بلکه از مجمع ۷۵ نفره بالاترین رأی را به دست بیاورند. مجمعی که برای برگزاری انتخابات باید حداقل دو سوم آن در جلسه حضور داشته باشند.

هر فردی که برای ریاست فدراسیون نامزد می‌شود، باید دو سوم آرای اعضای حاضر را کسب کند در غیر این صورت رأی گیری به دور دوم کشیده می‌شود و در دور دوم بالاترین آرا سرنوشت انتخابات را مشخص می‌کند.

در انتخابات پیش‌رو، مسئله بازنشسته‌ها یکی دیگر از چالش‌هایی خواهد بود که نامزدها با آن روبه‌رو هستند. به طور مثال، حیدر بهاروند یکی از نفراتی است که برای حضور در انتخابات ابراز علاقه‌مندی کرده، اما اعلام نکرده در چه پستی ثبت نام خواهد کرد که با توجه به حضور فعلی‌اش در فدراسیون به عنوان نایب رئیس و سرپرست فدراسیون فوتبال، به نظر می‌رسد علاقه‌مندی او برای برای پست ریاست باشد. با این حال او یکی از نفراتی است که مشکل بازنشستگی دارد و این چالش مقابل او را خواهد گرفت. با این حال این احتمال هم داده شده که بهاروند برای پست نایب رئیسی دوم وارد کارزار انتخابات شود.

با تمام این اوصاف، رقابت داغ انتخاباتی از فردا آغاز خواهد شد و روزهای شلوغی در انتظار ساختمان شماره ۴ خیابان سوم در سئول جنوبی است. افرادی که برای حضور در انتخابات فرم‌های مربوطه را دریافت خواهند کرد و برای ریاست یا هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت نام می‌کنند تا سرنوشت چهار سال پیش‌رو فوتبال ایران ۲۵ اسفندماه مشخص شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.