روز سوم از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال با برگزاری ۲ دیدار پیگیری می‌شود, جایی که پرسپولیس در اولین آزمون یحیی گل‌محمدی کار دشواری در پیش دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم, در ادامه مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال, امروز (یکشنبه) ۲ دیدار در شهر‌های تهران و مسجدسلیمان برگزار می‌شود.

پرسپولیس- تراکتور

در مهمترین دیدار هفته, تیم‌های پرطرفدار و بالانشین لیگ برتر باید نیم فصل دوم لیگ برتر را رودرروی هم آغاز کنند. پرسپولیس نیم فصل اول را مانند ۳ فصل گذشته که قهرمان لیگ شده, با صدرنشینی به پایان برده تا باز هم از این تیم به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در فصل جاری یاد شود. این تیم در نقل‌ و‌ انتقالات زمستانی گابریل کالدرون, سرمربی موفق خودش را از دست داده و حالا یک مربی موفق دیگر را روی نیمکتش می‌بیند.

یحیی گل‌محمدی در حالی یک بار دیگر به پرسپولیس بازگشته که مطمئناً انگیزه‌های زیادی برای تکرار نتایج خوبش در شهرخودرو دارد اما اولین محک جدی‌اش در پرسپولیس مقابل تراکتور می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی، کریستین اوساگونا را به خدمت گرفته و هواداران این تیم منتظر هستند تا آمادگی مهاجم جدید تیم‌شان را بسنجند. انصاری‌فرد شب گذشته هم از جذب استوکس خبر داد. این تیم البته فرشاد احمد‌زاده, حسین ماهینی و آدام همتی را از دست داده است. پرسپولیس هم‌اکنون با ۱۱ برد, یک مساوی و ۴ باخت ۳۴ امتیاز کسب کرده و در رده نخست جدول قرار دارد.

تراکتور تبریز بعد از روز‌های پرفراز و نشیبی که در نیم فصل اول داشته, در هفته‌های اخیر با پیروزی‌های مهمی که به دست آورده, تا رتبه سوم جدول بالا آمده تا حالا از این تیم نیز به عنوان یکی از گزینه‌های قهرمانی یاد شود. ساکت الهامی که بعد از جدایی مصطفی دنیزلی، روی نیمکت این تیم نشسته است, به کلی موفق بوده و توانسته به رکورد ۴ پیروزی متوالی با ترکتور دست پیدا کند. این تیم که ۳۰ امتیازی است در صورت برد مقابل پرسپولیس این فرصت را دارد تا جای سپاهان را در رده دوم بگیرد و به یک قدمی پرسپولیس برسد. دیدار دو تیم در نیم فصل نخست با برتری یک بر صفر تراکتور به پایان رسید.

نفت‌ مسجدسلیمان - صنعت نفت آبادان

دربی نفتی - خوزستانی لیگ برتر در حالی در آغاز نیم فصل دوم برگزار می‌شود که دو تیم در نیم فصل اول نتایج فراتر از انتظاری کسب کرده‌اند. صنعت نفت آبادان که نیم فصل اول را با ۳۰ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول و بالاتر از استقلال, شهر خودرو و فولاد, به پایان رسانده, چهره شگفتی‌ساز به خود گرفته است, مخصوصاً‌ اینکه برزیلی‌های آبادان در بازی آخرشان سپاهان مدعی را با شکست ۴ بر ۲ بدرقه کردند تا نشان دهند, مستحق جایگاهی که در اختیار دارند, هستند.

همتای مسجدسلیمانی هم با پشت‌ سر گذاشتن یک نیم فصل موفق گام به بخش دوم مسابقات می‌گذارد. نفت مسجد‌سلیمان با ۲۳ امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد. این تیم در ۱۶ بازی نیم فصل اول, فقط یک باخت داشته که نشان از کار سختِ صنعت نفت برای کسب پیروزی در این بازی دارد. دیدار رفت دو تیم با تساوی یک - یک همراه بوده است.

برنامه دیدارهای امروز به شرح زیر است:

یکشنبه ۶ بهمن ماه

* پرسپولیس- تراکتورسازی تبریز, ساعت ۱۵:۱۵ ورزشگاه آزادی

داور: محمدرضا اکبریان

کمک ها: آرمان اسعدی – سعید قاسمی

کمک داوران اضافی: علی بای – مرتضی منصوریان

داور چهارم: بابک عباسقلی زاده

ناظر: علیرضا کهوری

* نفت مسجد سلیمان- صنعت نفت آبادان, ساعت ۱۵:۳۰ ورزشگاه شهید بهنام محمدی

داور: سیدرضا مهدوی

کمک ها: امیررضا آشور ماهانی – احد سلطانی

کمک داوران اضافی: امیرسامان سلطانی – حامد سیری

داور چهارم: محمدصالح عرب ابادی

ناظر: ابوطالب طاهریان

همچنین نتیجه سایر دیدار‌های این هفته به شرح زیر است:

شاهین شهرداری‌ بوشهر صفر- شهر خودرو صفر

ماشین‌سازی‌ تبریز صفر- سپاهان صفر

پیکان صفر- نساجی مازندران یک

گل گهرسیرجان یک- سایپا یک

ذوب آهن یک- پارس جنوبی جم صفر

* برگزاری دیدار فولاد خوزستان و استقلال به زمان دیگری موکول شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.