حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال پیکان به انتقاد از عملکرد داور دیدار این تیم مقابل نساجی پرداخت و سوت‌های اشتباه او را یکی از دلایل شکست خودروسازان دانست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسین فرکی در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل نساجی مازندران اظهار داشت: چرا این داوران را فقط برای بازی ما می‌گذارند؟ چرا برای تیم‌های بالای جدولی مثل بازی سپاهان نمی‌گذارند؟ ما شدیم موش آزمایشگاهی و داوران پشت سر هم کارت می‌دهند. کارت می‌دهند و بازیکن ما را اخراج می‌کنند. در حالی که باید بازیکن حریف را اخراج می‌کرد. چیزی را که برای ما باید بگیرد، برای آنها می‌گیرد و چیزی را که برای آنها باید بگیرد، برای ما می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: اشتباهات داوری و مشکلات درون داوری دیگر مسلم است و دیدید که در هتل آزادی هم دعوا کردند. این یعنی چه؟ ما که نه پول داریم و نه هوادار و باید دل‌مان به عدالت خوش باشد که آنهم نیست. وقتی اشتباه داوری است، جواب جوانان را چه باید بدهیم؟ یک اشتباه یک گل بود. دیگر اشتباه تأثیرگذار چیست؟ اگر حرفی هم بزنیم سریع برخورد می‌کنند و جریمه و محرومیت. با این وضعیت داوری نمی‌توان کاری کرد. ما امروز نتیجه را به داور مسابقه دادیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره اینکه انتقاد او از مسائل داوری انتقاد تمام مربیان است، گفت: حرف من این است که آیا بازی‌های حساس فقط برای تیم‌های بالای جدولی است؟ ما که پایین جدول هستیم و شرایط‌مان حساس است، اما چرا باید داوری را برای بازی ما انتخاب کنند که تجربه لیگ برتری هم ندارد. از آقای طهماسبی پرسیدم که آیا این داور در لیگ برتر قضاوت داشته، اما مشخص شد قضاوتی نداشته است. اگر انتقادی از فوتبال‌مان می‌شود و می‌گویند ضعیف است، این‌طور نیست که فوتبال‌مان در حد محلات باشد و بقیه چیزها عالی باشد. نه، همه چیزمان به همه چیزمان می‌آید. ما که نباید موش آزمایشگاهی باشیم. دیگر چقدر به مدیران، به داوران و به همه احترام بگذاریم؟! یک اشتباه داوری، آبروی یک مربی را می‌برد.

فرکی تصریح کرد: بازیکن آنها خطا کرده است و داور برای آنها پنالتی گرفته است و دقیقاً برعکس آن در نیمه دوم دروازه‌بان آنها بازیکن ما را زده است و پنالتی اعلام نکرده! همین اشتباه کافی است برای تغییر نتیجه بازی. همان‌جایی که بازیکن ما اخراج شد، بازیکن شماره ۶۶ نساجی باید اخراج می‌شد، اما نشد. اشتباهات داوری همین است و من امروز خیلی از داوری گلایه کردم و امیدوارم به فکر تیم ما که پایین جدولی هستیم، باشند. اینجا لیگ برتر است و باید داوری قضاوت کند که تجربه داشته باشد. اینجا که جای آزمون و خطا نیست. باید داوری باشد که بازیکنان حرف او را بخوانند. اگر این‌طور است، چرا همین داور را برای بازی تیم‌های بالای جدولی نمی‌گذارند؟ اگر این شرایط ادامه پیدا کند، وضعیت بدتر می‌شود و فکر می‌کنم سرنوشت تیم‌ها دست خودشان نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.