بازیکن ایرانی تیم فوتسال ووهان چین تأکید کرد تا زمانی که در این کشور حضور داشته اثری از ویروس کرونا نبوده است و الان هم مشکلی از این بابت ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در روزهای گذشته و به خصوص در یک هفته اخیر اخبار تلخی پیرامون انتشار ویروس «کرونا» در شهر ووهان چین منتشر شده است و اخبار نگران‌کننده‌ای از وضعیت مردم این شهر به گوش می‌رسد. در همین اوضاع حضور مسعود سعادتی، بازیکن ایرانی تیم فوتسال ووهان چین در این شهر باعث شد شایعات زیادی درباره وضعیت او منتشر شود که در همین زمینه گفت‌و‌گویی با مسعود سعادتی انجام دادیم که در زیر می‌توانید متن این گفت‌و‌گو را مشاهده کنید:

تسنیم: تو در شهر ووهان چین حضور داشتی. در مورد این شهر صحبت کن که چقدر جمعیت دارد و تیم فوتسالش در چه جایگاهی از لیگ چین قرار دارد؟

بله، من پنج ماه در شهر ووهان بودم. ووهان از شهرهای زیبای چین است و از نظر جمعیت و مساحت پنجمین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود.

تسنیم: گفته می‌شود انتشار ویروس کرونا از شهر ووهان آغاز شده است. اوضاع این شهر تا زمانی که در چین حضور داشتی، چطور بود؟

بله، منشا اصلی ویروس کرونا شهر ووهان است. من تا زمانی که در شهر ووهان بودم هیچ اثری از این ویروس نبود، اما به محض اینکه وارد ایران شدم در اخبار دیدم این اتفاق افتاده است. همان موقع فهمیدم اولین شهری که این ویروس در آن پخش شده شهر ووهان است. همان موقع با دوستانم و رئیس باشگاه در چین تماس گرفتم و آنها خبرهای خیلی بدی به من دادند و می‌گفتند نفس کشیدن در شهر سخت شده و مردم در قرنطینه هستند. مشکل ورود و خروج وجود دارد و هیچ‌کسی وارد شهر نمی‌شود و هیچ‌کسی هم اجازه خروج ندارد.

تسنیم: الان ایران هستید؟

من الان ایران هستم و خدا را شکر هیچ مشکلی هم ندارم. خیلی‌ها نگران حال من بودند که از آنها تشکر می‌کنم. خدا را شکر مشکلی ندارم. همان‌طور که گفتم تا زمانی که در شهر ووهان بودم هیچ اثری از ویروس کرونا نبود و یک هفته بعد از اینکه به ایران آمدم این اخبار منتشر شد.

تسنیم: در اخبار محلی چین اعلام شده است این بیماری به دلیل خوردن گوشت مار و خفاش به مردم انتقال پیدا کرده است. این موضوع کمی برای ایرانی‌ها جالب است ...

بله، من هم شنیدم این ویروس از سوپ خفاش منتقل شده است. البته نزدیک خانه من در چین یک رستوران مخصوص غذاهای حلال بود و من به شخصه مشکلی بابت غذا نداشتم، اما گاهی اوقات که با اعضای تیم به جاهای دیگر می‌رفتیم، چینی‌ها غذاهایی می‌خوردند که من اصلاً نمی‌توانستم آنها را نگاه کنم. یعنی هر چیزی که فکر کنید چینی‌ها می‌خورند. من هم بعضی اوقات می‌گفتم شما چطور این غذاها را می‌خورید. حیوان زنده را داخل آب جوش می‌انداختند و بعد از پنج دقیقه می‌خوردند. بعضی وقت‌ها که نمی‌توانستم این غذاها را بخورم، اعضای تیم یک غذای دیگر برای من پیدا می‌کردند تا حداقل گرسنه نخوابم.

تسنیم: اینکه شایعه شده بعد از بازگشت به ایران در قرنطینه بودی درست است؟

اصلاً این موضوع صحت ندارد و آن را تکذیب می‌کنم. این خبر کذب است. من تا زمانی که در ووهان بودم همه چیز عادی بود و خیلی راحت هم به ایران آمدم. اینکه در ایران قرنطینه هستم و یا در بیمارستان حضور دارم، صحت ندارد و الان کنار خانواده هستم و بدون مشکل تمریناتم را انجام می‌دهم.

تسنیم: فوتسالت را در ایران دنبال می‌کنی یا باز هم قصد داری به چین برگردی؟

من چند پیشنهاد از لیگ ایران داشتم، اما ترجیح دادم فعلاً بازی نکنم و تمرینات اختصاصی‌ام را انجام بدهم. به احتمال زیاد دوباره به چین برمی‌گردم،‌ اما فعلاً نمی‌دانم شرایط این کشور چطور است. فکر می‌کنم یک یا دو ماه دیگر به این کشور بر می‌گردم. دلیل این تصمیم من هم فقط مسائل مالی است. نه تنها چین، بلکه تمام کشورهای خارجی پول خوبی می‌دهند، اما در ایران قرارداد چندانی نداریم. بازی در خارج از کشور به لحاظ مالی خیلی برای ما خوب است و به همین دلیل تمام سختی‌ها را به جان می‌خرم تا خارج از کشور بازی کنم.

تسنیم: به جز تو، ایرانی‌های زیادی در شهر ووهان بودند. به نظرت برای آنها مشکلی پیش آمده است یا خیر؟

فکر می‌کنم نزدیک به ۲۰۰ نفر ایرانی در این شهر حضور دارند و فکر نمی‌کنم مشکلی از این بابت وجود داشته باشد. اکثر ایرانی‌ها در شهرهای پکن و شانگهای هستند. من چند روز پیش با دوستانم در این شهر هم حرف زدم. آنها گفتند تدابیر خوبی از سوی دولت چین اندیشیده شده است و فکر می‌کنم به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.