حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال پیکان یکی از مشکلات تیمش در نیم‌فصل اول نوزدهمین دوره لیگ برتر را بی‌برنامگی سازمان لیگ دانست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسین فرکی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال پیکان مقابل نساجی مازندران اظهار داشت: در این چند وقت اخیر اتفاقات زیادی رقم خورده است. به خصوص از زمانی که ترور سردار سلیمانی رخ داد که همه ما را غم‌زده کرد. پس از آن هم اتفاقات کرمان و سقوط هواپیما رخ داد که جا دارد به خانواده جان باختگان آن پرواز و همچنین حادثه کرمان تسلیت بگویم. تمام این اتفاقات به نوعی به فوتبال کشیده شد، اما باید بگویم کشور ما از خیلی کشورهای همسایه امن‌تر است و مشکلی ندارد.

فرکی افزود: امیدوارم این اتفاقات ختم به خیر شود و فوتبال ما مسیر خودش را به خوبی طی کند. خصوصاً برای تیم ملی هم آرزوی موفقیت می‌کنم که هنوز سرمربی خود را نشناخته است. در مورد بازی با نساجی هم باید بگویم ما هرچقدر هم می‌خواهیم حرف ناخوشایند نزنیم نمی‌شود! متأسفانه یک هفته است که نتوانستیم به خوبی تمرین کنیم و فقط در سالن و جاهای دیگر تمرین کردیم. به‌عنوان یک مربی ایرانی باید بگویم مشکلاتی داریم و متأسفانه شرایط خوب نیست، اما مجبوریم بازی کنیم. بازی با نساجی ما را به یاد دیدار رفت می‌اندازد که در مازندران شکست خوردیم، ولی مستحق باخت نبودیم. امیدوارم فردا میزبان خوبی برای تیم نساجی و هواداران این تیم باشیم که در بازی رفت ما را شرمنده خود کردند و یک فرهنگ خوب هواداری را از خود نشان دادند.

سرمربی پیکان تصریح کرد: نساجی با توجه به تغییراتی که در نیم‌فصل داشته دو سه بازیکن خود را از دست داده و چند بازیکن جدید را جایگزین کرده است. این تیم بازیکنان بسیار خوبی دارد، اما در مقابل ما هم تغییرات زیادی نداشتیم. سه بازیکن‌مان مارکو، اسماعیل شریفات و میلاد پورصف‌شکن از تیم ما جدا شدند و در مقابل دانیال ماهینی و یک دروازه‌بان ارمنستانی را به تیم‌مان اضافه کردیم، چون در نیم‌فصل اول واقعاً در این پست آسیب دیدیم. علی‌رغم زحماتی که شیخ ویسی و امینی در نیم‌فصل اول متحمل شدند، اما ما جذب دروازه‌بان را در اولویت قرار داده بودیم. به جز اینها خیلی تغییراتی نداشتیم و با همان شاکله نیم‌فصل اول آماده بازی فردا هستیم. برای جبران شکست دور رفت و همین‌طور بازی‌های پایانی نیم‌فصل اول به دنبال پیروزی هستیم. همان‌طور که قبلاً هم گفتم در نیم‌فصل اول بی‌برنامگی خیلی به ما آسیب زد. پس از بازی با نساجی هم هفته آینده میزبان شاهین بوشهر خواهیم بود و دو هفته پیاپی در خانه بازی می‌کنیم. امیدوارم بتوانیم شش امتیاز را در این دو بازی کسب و مشکلات‌مان را برطرف کنیم.

فرکی درباره حفظ شهریار مغانلو، سعید واسعی و فراز امامعلی در تیم پیکان و مخالفت او با جدایی این بازیکنان یادآور شد: ما دقیقاً ۱۷ روز از نقل‌وانتقالات نیم‌فصل را از دست دادیم، آنهم به دلیل بازی عقب‌افتاده‌ای بود که داشتیم. بعد هم چند روز فقط فرصت داشتیم تا تمرین و بازیکنان جدید را جذب کنیم. روی هر بازیکنی هم که دست گذاشتیم به نتیجه نرسید. این بازیکنان یا با باشگاه‌های خود قرارداد داشتند و یا بحث مالی مطرح بود. با توجه به محدودیت مالی که ما داریم نتوانستیم بازیکنی جذب کنیم. طبیعی است وقتی نتوانیم بازیکنی جذب کنیم، بازیکنی را هم از دست نمی‌دهیم. این سه بازیکن (مغانلو، واسعی و امامعلی) بیشترین گل‌های تیم ما را به ثمر رساند‌ه‌اند و توجیهی نداشت آنها را از دست بدهیم. ضمن احترام به باشگاه‌های دیگر که نامه زدند، ولی من و باشگاه با جدایی این بازیکنان مخالفت کردیم. البته من همیشه دوست دارم بازیکنانم پیشرفت کنند و به تیم‌های بزرگ‌تر و تیم ملی راه پیدا کنند، اما در شرایط فعلی جدایی آنها نه به نفع باشگاه بود و نه به نفع خودشان. امیدوارم در زمان دیگری اگر این بازیکنان مدنظر باشگاه‌های دیگر بودند، روال عادی و نامه‌نگاری‌ها صورت گرفت و به صلاح بود، به تیم‌های بزرگ‌تر بروند. پیشنهاد معاوضه بازیکنان هم به باشگاه ما ارائه شده بود، اما بازیکنانی که می‌خواستند به ما بدهند در حد و اندازه این بازیکنان نبودند.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در مورد اتفاقات مربوط به نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و موضوع میزبانی تیم‌های ایرانی در این مسابقات یادآور شد: خیلی این موضوع را دنبال نکردم، اما همان اندازه‌ای که پیگیر شدم به نظرم ابتدا خیلی سروصدا به پا کردیم و ارگان‌های مختلف از جمله فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و مجلس شورای اسلامی همه موافق یک حرکت ملی بودند و خیلی خوب ایستادگی کردند، اما در عمل هیچ چیزی تغییر نکرد. اگر قرار بود این اتفاق بیفتد بهتر بود همان اول این صحبت‌ها را مطرح نمی‌کردیم به نظرم هیچ اتفاق خاصی در مذاکرات رخ نداده است و AFC کاری را که می‌خواست، انجام داد. اگر چیزی هست که ما نمی‌دانیم آن را بگویند و تضمین آن را هم نشان دهند! اگر هم در آینده این اتفاق نیفتاد هم پاسخگو باشد. در حال حاضر به نظرم ما کاری نکردیم و AFC کاری را که می‌خواست، انجام داد و این اصلاً برای فوتبال ما خوب نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.