سیدامیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد، مسئولان این فدراسیون تا پایان هفته جاری برای انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی به جمع‌بندی خواهند رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: تشکر می‌کنیم از اجماع ملی که در فضای رسانه‌ای، باشگاه‌ها و هواداران تشکیل شد. در این دو سه روز این اجماع را مقابل تصمیم غیرورزشی AFC داشتیم. همان‌طور که اشاره کردید جلسه با حضور مدیران ارشد چهار باشگاه حاضر در آسیا در محل فدراسیون برگزار شد. این جلسه در امتداد نشست‌های قبلی بود و بیشتر در امتداد نامه امروز AFC بود. مسئولان باشگاه‌ها مواردی را اشاره داشتند و نکته اصلی آن درباره این بود که باشگاه‌ها به طور مستمر و در یک پیام واحد اشاره داشتند که این موضوع را نمی‌پذیرند و فقط در کشورمان میزبان مسابقات خواهند بود.

وی ادامه داد: همان‌طور که مستحضرید چهار بند را در این نامه اطلاع‌رسانی کردیم و باشگاه‌های ایرانی به دلیل اینکه هیچ دلیل قانونی وجود ندارد به هیچ‌عنوان بازی در کشور بی‌طرف را نمی‌پذیرند. موضوع دوم این است که می‌خواهیم AFC ضمانت بدهد که در مسابقات آتی و در مرحله گروهی میزبانی اتفاق بیفتد و این‌طور نباشد که بگویند اتفاق می‌افتد، ولی نشود. موضوع سوم هم این است که نظر فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها این است که تقویم مسابقات با تغییرات احتمالی صورت بگیرد، ضمن اینکه مباحث مختلفی درباره برگزاری نشست فوری با رئیس AFC یا دبیرکل کنفدراسیون آسیا مطرح شد و نامه این موضوع هم امروز به کنفدراسیون برای برگزاری این جلسه ارسال شد و امیدوار هستیم که این نشست هرچه زودتر برگزار شود.

علوی درباره این موضوع که برخی رسانه‌های عربستانی اعلام کردند بازی‌های تیم ملی هم در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این زمینه نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال نشده و همان‌طور که مستحضر هستید بازی‌های مقدماتی جام جهانی زیرمجموعه فدراسیون جهانی فوتبال است و در این خصوص نامه‌ای دریافت نکردیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره محرومیت‌هایی که پس از نپذیرفتن رأی AFC از سوی ایران شامل ما خواهد شد، خاطرنشان کرد: قطعاً این موارد بررسی شده است، ولی این اجماع وجود دارد و هر تصمیمی که می‌گیریم ممکن است تبعات داشته باشد. این تصمیم هم در قبال تضییع حقی که پیش آمده اتفاق می‌افتد، اما باشگاه‌ها به طور حتم همصدا با طرفداران‌شان و تمام اهالی ورزش این تصمیم را گرفتند.

وی در پاسخ به این سؤال که تاج در AFC تصمیم‌گیرنده هست یا نه، گفت: روز جمعه این نامه به صورت رسمی دریافت شد و آقای تاج هم در جلسه حضور داشتند و همان‌جا بود که نامه کمیته مسابقات کنفدراسیون آسیا را دریافت کردند و بلافاصله موضع خودشان را کتبی و شفاهی اعلام کردند.

علوی درباره اینکه محرومیت‌ها و جریمه‌های ایران برای کناره‌گیری به چه میزان است، اظهار کرد: در فرایند تصمیم‌گیری که از روز جمعه تا الان اتفاق افتاده است، مشاوران حقوقی همراه تیم تصمیم‌گیرنده در حوزه باشگاهی بودند و دوستان تمام این مباحث را می‌دانند و تبادل‌نظر شده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره حضور علی دایی در فدراسیون فوتبال و شایعه انتخاب او به‌عنوان سرمربی تیم ملی تصریح کرد: تلاقی حضور آقایی دایی در فدراسیون را با جلسه امروز به فال نیک می‌گیریم. قطعاً درباره سرمربیگری تیم ملی مباحث در هیئت رئیسه فدراسیون مطرح است و به محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد. بدون شک آقای دایی جزو گزینه‌های فدراسیون فوتبال است. باید بگویم یک فرایندی باید طی شود و اگر از امروز حساب کنیم حدود ۶۰ روز تا بازی با هنگ‌کنگ فرصت داریم و بازی‌های لیگ را هم داریم. با این شرایط تعیین سرمربی تیم ملی خیلی اهمیت دارد و طبق آخرین صحبتی که با آقای بهاروند داشتیم و گزارشی که از کمیته فنی به دست‌مان رسید تا پایان هفته جمع‌بندی نهایی را درباره انتخاب سرمربی تیم ملی خواهیم داشت.

وی در پایان در مورد مذاکره با قلعه‌نویی برای حضور در تیم ملی گفت: من نام نمی‌آورم، ولی مذاکره با تمام گزینه‌های داخلی و یکی دو گزینه خارجی سرمربیگری تیم ملی ادامه دارد.

نمایندگان ایران با رد پیشنهاد جدید AFC: فقط در ایران بازی می‌کنیم

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.