وزیر ورزش و جوانان گفت: اطمینان دارم ورزشکاران با تمام توان تلاش ویژه‌ای در المپیک ۲۰۲۰ خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, مسعود سلطانی‌فر در حاشیه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک, در جمع خبرنگاران اظهار داشت:همانطور که همه می‌دانند، ما از طرف آمریکا تحت شدیدترین و ناعادلانه‌ترین و غیرقانونی‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته‌ایم. ابتدا این تحریم‌ها در مسائل نفتی و پولی بود و در هفته‌های اخیر متوجه عرصه‌های دیگر از جمله ورزش و گردشگری و ... شده است. البته هرچقدر این فشارها بیشتر شده، با مقاومت جدی‌تر مردم مواجه شده است. مراسم تشییع باشکوه سردار شهید قاسم سلیمانی نشان داد که مردم با صلابت و با قدرت و عزت و اقتدار پای حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و دستاوردهای نظام و انقلاب می‌ایستند و هرگاه توسط دشمن خارجی تهدید شوند، انسجام و وحدت‌شان بیشتر می‌شود. اگرچه بعد از این مراسم تشییع باشکوه ما با حادثه تلخ سقوط هواپیمان مواجه شدیم و این مصیبت سنگینی بود و تحملش برای خانواده‌ها و ما بسیار سخت است، ولی فکر می‌کنیم هر اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد، اگر با مردم صادقانه صحبت کنیم و آنها را در جریان اتفاقات بگذاریم، همواره می‌توانیم از این حمایت و پشتیبانی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در موضوع اخیر هم که درخصوص سلب میزبانی به وجود آمده، کنفدراسیون فوتبال آسیا یک هفته قبل از ما به عنوان مسئول ورزش کشور تضمین کتبی تامین امنیت را دریافت کرد و ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعهد کردیم در جامعه‌ای که امروز امنیت کامل دارد، ما برگزاری این مسابقات را تضمین می‌کنیم. نامه سازمان هواپیمایی مبنی بر روال عادی و منطقی پروازها را نیز برایشان ارسال کردیم، ولی به بهانه واهی نبود امنیت در داخل کشور و اشاره به برخی تظاهرات محدودی که در کشور داشتیم و همچنین آن اتفاقی که برای هواپیمای اوکراینی رخ داد، کنفدراسیون آسیا با استناد به این نکات اشاره کرد که امنیت در داخل ایران وجود ندارد و تیم‌های مختلف تمایلی برای حضور در ایران ندارند. همه مردم می‌دانند در همین روزهای ایرلاین‌های مختلف پرواز به ایران دارند و هیچ مشکلی در کشور نداریم. جامعه امنی هم داریم. ۹۹ درصد تجمعات نیز در حمایت از نظام و دستاوردها بوده است و اگر ملاک ما برگزاری تظاهرات است، باید فرانسه را در یک سال اخیر هر هفته در شهرهای مختلفش درگیر تظاهرات بوده، به عنوان ناامن‌ترین جامعه و کشور قلمداد کنیم و تمام دیدارهای بین‌المللی‌اش لغو شود.

وزیر ورزش تاکید کرد: حتی کشورهای اطراف ما که درگیر جنگ هستند تا عملیات تروریستی در آنها انجام می‌شود، از نگاه کنفدراسیون آسیا امن هستند، ولی کشور ما که در ماه‌های اخیر یک تیر و شلیک در مرزهای‌مان نداشته‌ایم، ناامن معرفی شده که این اهانت بزرگی است.

وی گفت: از همان لحظه اول که نامه دبیرکل AFC به دستمان رسید، همه ما موضع‌گیری کردیم. آقای تاج به عنوان یکی از اعضای هیئت اجرایی همان روز مخالفت کرد. رئیس کمیته المپیک نامه‌ای را ارسال کرد. من هم متنی را برای شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون آسیا فرستادم و به این تصمیم اعتراض کردم. نهایتاً جلسه‌ای را چهار باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان برگزار کردند و همه آنها با حمایت هواداران و بازیکنان و پیشکسوتان تصمیم گرفتند که اگر این روال AFC تغییر نکند و میزبانی ایران سلب شود، این حضور در این رقابت‌ها انصراف می‌کنند.

وزیر ورزش تصریح کرد: من شنبه شب با شیخ سلمان مذاکره تلفنی مفصلی داشتم و خیلی شفاف و روشن اعتراض کردم و شرایط را برایش تشریح کردم و خواستم که به صورت جدی وارد عمل شود و در این تصمیم، تغییر ایجاد کند. به هر حال با پیگیری‌هایی که انجام شده، امیدواریم تغییری در این تصمیم ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: همه متفق القول هستند که باید از حیثیت ورزش و فوتبال دفاع شود و ما این کار را به خواست مدیران و هواداران و ورزشکاران ادامه خواهیم داد. امیدواریم بتوانیم تغییر و تعدیلی در این تصمیم گیری مسئولان AFC ایجاد کنیم. ایران کشوری امن و باثبات و پایدار است و از امنیت خوبی برخوردار است. مسیرهای پروازی هم بدون کوچکترین مشکلی در حال سرویس دهی است. ما در یک ماه آینده میزبان ۷ رویداد بین المللی هستیم که در یکی از این رویدادها حدود ۳۰ کشور خارجی اعلام آمادگی کرده‌اند. همین الان مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در بجنورد را با حضور ورزشکاران خارجی داریم و مشکلی هم وجود ندارد.

وی درباره فعالیت‌های کمیته ملی المپیک گفت: فکر می‌کنم اتفاقات بسیار خوبی در این دو سال در کمیته المپیک ایران رخ داده و به ویژه در بحث شفافیت مالی و بودجه‌ای قدم‌های خوبی برداشته شده است. تعامل مسئولان این کمیته با بخش‌های مختلف بسیار خوب بوده و کمیسیون‌ها نیز تشکیل شده و تلاش خوبی دارند. تعامل با رسانه‌ها و همچنین با مدیران فرهنگی تعامل بسیار خوبی بوده است. نتیجه این اقدامات را هم در رویدادهای مختلف می‌بینیم. سال گذشته بازی‌های آسیایی را داشتیم که بیشترین مدال را پس از انقلاب کسب کردیم. همچنین رتبه کاروان پاراآسیایی که به سوم ارتقا پیدا کرد. همچنین بازی‌های المپیک جوانان که توانستیم از رتبه ۲۴ به ۷ برسیم.

وی افزود: از حدود دو سال قبل نشست‌های مستمری را در ستاد عالی بازی‌ها داریم که عملکرد فدراسیون‌های مختلف را رصد می‌کنیم. تلاش‌مان بر آن است که مشکلات را برطرف کنیم و به ورزشکارانی که کسب سهمیه می‌کنند، انگیزه به وجود بیاوریم. در این زمینه نیز کمک هزینه برای سهمیه داران را طی چند روز آینده پرداخت می‌کنیم و تقریباً یک نظارت کلی برای حضور در المپیک و پارالمپیک داریم.

سلطانی‌فر درباره پیش‌بینی‌اش از جایگاه ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: من فقط اطمینان دارم که ورزشکارانمان با همه توان، تلاش ویژه‌ای خواهند داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.