داور فوتبال ایران بابت اشتباهش در دیدار سپاهان - استقلال، از هواداران استقلال عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین زاهدی‌فر، داور فوتبال ایران اظهار کرد: طبق سنوات گذشته همه ساله کلاسی بین نیم فصل اول و دوم برگزار می‌شود. به منظور بررسی عملکرد داوران در نیم فصل اول، تحلیل اتفاقاتی که افتاده و بررسی دلایل این اتفاقات، این کلاس برگزار می‌شود.

او درباره اینکه گفته می‌شد قبل از مسابقات به داورها فشار وارد شد هم توضیح داد: نباید درباره این صحبت کنیم که این فشارها از جانب چه کسی بود. همانطور که عملکرد داوران را بررسی می‌کنیم باید ببینیم زمینه یک قضاوت خوب را برای داوران فراهم می‌کنیم یا خیر. همه ارکان برگزاری مسابقات آن ضوابط و شرایط را رعایت می‌کنند؟ همه این‌ها کنار هم یک پروتکل را تشکیل می‌دهد که شاید عواقبش این باشد که اتفاقات و اشتباهاتی در داخل زمین رخ می‌دهد. ما باید زمینه را فراهم کنیم. همانطور که هر شغلی به دلیل نبودن شرایطش، مخاطراتی دارد داوری فوتبال هم خارج از این قضیه نیست و باید جستجو کنیم که چه دلایلی باعث می‌شود یک داور محیط آرام برایش به وجود نیاید. این می‌طلبد که مسئولان و رسانه‌ها به این قضیه کمک کنند. رسانه‌ها یکی از ارکان مهم فوتبال هستند. وقتی فوتبال ما توانمند شود تیم ملی هم نتایج بهتری می‌گیرد و باعث شادی دل مردم می‌شود.

زاهدی‌فر که تصمیمش در بازی سپاهان و استقلال در اعلام نکردن پنالتی به نفع استقلال حاشیه‌ساز شده بود، گفت: همانطور که یکی از شاخصه‌های داوری شهامت است، من هم شهامت این را دارم که بپذیرم آن تصمیم اشتباه بوده و عذرخواهی کنم. حدود دو ماه از این داستان می‌گذرد و با هیچ رسانه‌ای صحبت نکردم ولی امروز به دلیل احترامی که برای رسانه قائلم به این مساله پاسخ می‌دهد. در آن بازی اشتباه از جانب تیم داوری و در وهله نخست از جانب من بود و آن را می‌پذیرم. عواقبی هم داشت. همانطور که یک داور به خاطر قضاوت خوبش تشویق می‌شود، به خاطر اشتباهش هم تنبیه می‌شود. من به تصمیم کمیته داوران تمکین می‌کنم.

او ادامه داد: شهامت این را دارم که از جامعه فوتبال، باشگاه بزرگ استقلال و هوادارانش به خاطر اشتباهم عذرخواهی کنم و تلاشم را می‌کنم اگر قضاوتی به من سپرده شد اشتباه تاثیرگذاری نداشته باشم. من چندین سال است که در سطح لیگ قضاوت می‌کنم و چهار سال است که بازی‌های استقلال و پرسپولیس را داوری می‌کنم. روزهای متفاوتی در داوری داشتیم اما باز هم برابر جامعه هدفی که در برابر این قضیه قرار گرفته عذرخواهی می‌کنم.

او درباره بیانیه یکی از رسانه‌های عربی مبنی بر اینکه دلیل نیامدن تیم‌های عربی به ایران درخواست کمیته داوران AFC است هم اظهار کرد: من هم به عنوان یک ایرانی در وهله نخست عزت کشورم را می‌خواهم. اگر تیم‌های ما اعلام انصراف کردند به خاطر این بوده که عزت کشور ما مهم‌ترین قضیه است. ما به هیچ وجه نمی‌پذیریم که کشور ما ناامن است.این شیطنت سعودی‌هاست. من هم به عنوان عضو کوچک فوتبال کشور موافقتم را با این قضیه اعلام می‌کنم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )