یک داور فوتبال می‌گوید برخی رسانه‌ها و سایت‌هایی وجود دارند که قبل از بازی روی داور فشار می‌گذارند تا به اهداف خود برسند.

به گزارش ایسنا، رضا کرمانشاهی داور فوتبال در خصوص کلاس‌های داوری که برای آمادگی داوران در نیم فصل دوم برگزار شده است گفت: داوری یک بحث تخصصی است که نیاز به فکر و انرژی دارد. کسی که در این بخش کار می‌کند باید یک پشتوانه داشته باشد و از همه لحاظ خود را قوی کند چون ابزار فشار در جامعه ما بسیار قوی است. مثلا فشاری که رسانه روی داور می‌آورد روی عملکرد داور تاثیر می‌گذارد. ما این مسائل را به آقای حسن‌زاده (سرپرست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال) گفتیم که از این مساله بتوان جلوگیری کرد. چند سایت هستند که به دنبال اهداف خود هستند تا به نقطه نظر خود روی بازی برسند. چه لزومی دارد یک سایت بیاید درباره داوری اینقد مانور بدهد؟ مثلا من یک بازی را داوری می‌کنم و قضاوت من مورد پسند آنها نبوده است و می‌آیند و این‌قدر فشار می‌آورند تا کمیته داوران از من استفاده نکند.

او ادامه داد:‌ داوری که در لیگ برتر قضاوت می‌کند، به هر طریقی تحت فشار است. شماره‌ات را در اختیار کانون هواداران و دیگران می‌گذارند و تهدید می‌کنند. الان در فضای مجازی که راحت می‌توان تهدید کرد. وقتی دو روز قبل از بازی شما را تهدید می‌کنند، با روح و روان داور بازی می‌شود. وقتی شماره تلفنت را که چیز شخصی است به این و آن می‌دهند، موجب می‌شود پیام‌های مختلفی دریافت ‌شود که بسیار روی شرایط داور تاثیرگذار است. می‌آیند و قضاوت داور در فصل‌های گذشته را با سایت‌ها می‌دهند و می‌گویند این داور در فلان جا و فلان زمان این قضاوت را کرده است. این چه چیزی جز دنبال کردن هدف‌های آن سایت یا تیم دارد؟

کرمانشاهی درباره اشتباه داوری فاحشی که در دیدار استقلال مقابل سپاهان رخ داد، افزود: چطور می‌شود شش، هفت رسانه روی داور فشار بگذارند؟ این مساله را من با خود محمد حسین زاهدی‌فر صحبت کردم و گفت در آن صحنه تمرکز نداشتم.

داور لیگ برتر فوتبال درباره رای AFC درباره میزبان نشدن ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و گمانه‌زنی یک رسانه عربستانی مبنی بر فشار کمیته داوران درباره میزبان نشدن ایران در این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: من این را شنیده‌ام ولی چنین مساله‌ای امکان ندارد. داور چنین اختیاری ندارد و فکر نمی‌کنم حرف این رسانه‌ عربستانی صحت داشته باشد و به خاطر دشمنی که با ما دارد این حرف را زده است.

او درباره کاهش وزن خود گفت: اول فصل برای من مشکلی پیش آمد و من در برابر این جوانانی که تازه به داوری آمده‌اند، دو بار در تست آمادگی رد شدم و پیش خودم فکر کردم اگر بخواهم پنج سال دیگر قضاوت کنم باید یک مربی تغذیه بگیرم که وزن خود را کم کنم و این اتفاق هم افتاد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.