رئیس کمیته فوتسال ایران تأکید کرد با توجه به شرایط بازی‌های انتخابی جام جهانی در قاره‌های مختلف، هماهنگی برای انجام بازی دوستانه در بهمن‌ماه سخت است.

داود پرهیزکار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره آغاز اردوهای تیم ملی فوتسال پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر فوتسال تا چند روز آینده به پایان می‌رسد و پس از آن تیم ملی فوتسال ‌اردوهای خود را برگزار می‌کند. دو پیشنهاد برگزاری بازی تدارکاتی در تایلند و لبنان داشتیم که با مخالفت کادرفنی تیم ملی روبه‌رو شد. ما هم از این فرصت استفاده و تیم زیر ۲۰ سال را به تایلند اعزام خواهیم کرد تا تجربه کسب کند. برای لبنان هم یکی از تیم‌های باشگاهی را می‌فرستیم.

وی در مورد بازی تدارکاتی تیم ملی بزرگسالان تصریح کرد: برای تیم بزرگسالان، در تاریخی پیشنهادی ما قاره‌های دیگر درگیر مسابقات انتخابی جام جهانی هستند. فقط تیم‌های آسیایی در این تاریخ بازی ندارد. به همین خاطر پیدا کردن تیم برای فیفادی بهمن ماه سخت است. تیم‌های دیگر هم که در مسابقات انتخابی قاره‌ها حضور ندارند، عملاً در سطح بالایی نیستند و اصلاً انگیزه‌ای ندارند. فقط چند کشور آسیایی بودند که آن هم مورد موافقت کادرفنی قرار نگرفت.

سرپرست کمیته فوتسال درباره اینکه گفته می‌شود تیم مراکش گزینه اصلی برای انجام بازی تدارکاتی در تهران است، گفت: بله ما با این کشور رایزنی کردیم، اما هنوز جوابی نداده‌اند.

پرهیزکار درباره پاداش‌های تیم ملی فوتسال نیز توضیح داد: در آخرین جلسه‌ای که با مهدی تاج داشتیم، ستاد بازی‌های ۲۰۲۰ را تشکیل دادیم. در آن جلسه تاج قول داد که حتماً پاداش بازیکنان پیش از اردوی آخر تیم ملی پرداخت می‌شود. بعد از کناره‌گیری تاج نیز چند جلسه‌ای با آقای بهاروند داشتیم که او هم قول مساعد داد تا این پاداش‌ها به حساب بازیکنان واریز شود.

وی درباره پست مدیر فنی تیم ملی فوتسال بیان کرد: برای این پست با پیشنهاد کادرفنی تیم ملی با علی صانعی صحبت شده بود، اما او گفت می‌خواهد تمرکزش روی تیم زیر ۲۰ سال باشد. الان هم اگر ناظم‌الشریعه شخص دیگری را مدنظرش باشد به ما معرفی خواهد کرد تا به تیم ملی اضافه شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.