یک کارشناس مسائل غرب آسیا تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر لغو مسابقات فوتبال در ایران با ادعای وجود ناامنی را تصمیمی سیاسی و تبلیغاتی عنوان کرد.

صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا) اعلام کرده که با توجه به شرایط فعلی در ایران باید بازی‌های فوتبالی که ایران میزبان آن است در کشور ثالثی برگزار شود با تاکید بر این‌که این ادعا و تصمیم جنبه سیاسی و تبلغی دارد، اظهار کرد: تصمیم فدراسیون فوتبال براساس ادعا و فشار کشورهایی است که در صدد هستند با تبلیغات سیاسی چهره نامطلوبی را از وضعیت ایران ارائه کنند.

وی با بیان این‌که این کشورها با توجه به کمک مالی که به AFC می‌کنند از نفوذ قابل توجهی در تصمیم‌گیری‌های کنفدراسیون آسیا برخوردارند، ادامه داد: آنچه که در این زمینه مطرح شده حقیقت ندارد و امنیت در کشور ما برقرار است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این‌که هفته پیش اعتراضاتی در کشور ما وجود داشت که در یک موقعیت خاص این اعتراضات انجام شده و این حق مردم بود که اعتراض کنند، اضافه کرد: این اعتراض به منزله‌ نبود امنیت در ایران نیست و این‌که عده‌ای بخواهند براساس این تحولات ادعا کنند که ایران ناامن است یک سخن مسخره‌ای است.

وی با بیان این‌که اخلاق مردم ایران نسبت به مهمانان خود همواره مثبت بوده است، گفت: این برخلاف رفتاری است که بعضا در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشاهده می‌کنیم چنانکه چندی پیش مشاهده کردیم که تماشاگران بحرینی هنگام پخش سرود ایران در یک مسابقه فوتبال اقدام به سوت زدن کردند و احترام لازم را نگذاشتند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.