یک رسانه کویتی اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم سلب میزبانی تیم‌‌های ایرانی در لیگ قهرمانان را برنمی‌گرداند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روزنامه السیاسه کویت، نامه رسمی باشگاه الکویت کویت به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مبنی بر عدم سفر به ایران جهت برگزاری بازی مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا برابر تیم استقلال تهران به خاطر تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا باعث شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا حق میزبانی تیم های این کشور را سلب کند.

بر اساس این گزارش، باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهر خودرو پس از برگزاری نشستی اعلام کردند در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا تا روز یکشنبه در حکم خود تجدیدنظر نکند از لیگ قهرمانان کنار خواهند کشید. این در حالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به اطلاع فدراسیون فوتبال ایران رسانده که تیم‌های این کشور باید در زمین بی‌طرف از حریفان خود میزبانی کنند.

این رسانه کویتی سپس با اشاره به عواقب کناره‌گیری تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا نوشت: باشگاه الکویت به صورت طبیعی می‌تواند خواهان دریافت غرامت از باشگاه استقلال ایران طبق ماده هفتم آیین‌نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا شود. باشگاه الشارجه امارات سال ۲۰۱۰ میلادی به همین‌خاطر با جریمه ۴۱۳ هزار دلاری و محرومیت یک ساله از حضور در لیگ قهرمانان آسیا مواجه شد. همچنین این باشگاه اماراتی مجبور به پرداخت خسارت در قبال تیم‌های همگروهی خود شامل پرسپولیس ایران، الشباب عربستان و الغرافه قطر شده بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )