دیدار تیم ملی ایران و چین در نیمه نخست بدون گل تمام شد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی امید ایران در آخرین دیدارش در انتخابی المپیک در تایلند، از ساعت ۱۳:۴۵ به مصاف تیم ملی چین رفت که نیمه نخست این دیدار در نیمه نخست گلی نداشت و بازی با تساوی به پایان رسید.

در دیگر بازی همزمان این گروه در سرنوشت تیم ملی ایران تاثیرگذار است، ازبکستان و کره‌جنوبی در نیمه نخست به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

تا پایان نیمه نخست جدول رده بندی این گروه به این شرح است: (تیم‌های اول و دوم به مرحله بعد صعود می‌کنند.)

۱ – کره جنوبی ۷ امتیاز

۲ – ازبکستان ۵ امتیاز

۳ – ایران ۲ امتیاز

۴ – چین یک امتیاز

در دقیقه دوم بازی موقعیت خطرناکی روی دروازه چین خلق شد که جعفر سلمانی از پاس خوب صیادمنش بهره نبرد و توپ را از داخل محوطه شش قدم به بدن دروازه‌بان چین کوبید و در ادامه توپ از منطقه خطر دور شد. تیم ملی برای زدن گل نخست از ابتدای بازی توپ و میدان را در اختیار گرفت و بارها راه رسیدن به گل را امتحان کرد که دفاع همه جانبه چینی‌ها بارها جلوی حملات ایران را گرفتند.

یکی از جدی‌ترین موقعیت‌های ایران در دقیقه ۱۲ ایجاد شد که سانتر شجاعی روی سر صیادمنش نشست اما ضربه سر او که به وسط دروازه زده شد به سینه دروازه‌بان برخورد کرد. دقایقی بعد صیادمنش در داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت گل شد که ضربه این بازیکن با واکنش خوب دروازه‌بان حریف به کرنر رفت و ضربه کرنر هم ثمری نداشت.

در دقیقه ۲۸ یک بار دیگر دروازه چین تهدید شد. سانتر دهقانی به روی دروازه با ضربه سر شجاعی همراه بود که توپ از چند قدمی وارد دروازه نشد و روی تور سقف دروازه نشست. شش دقیقه بعد شاهین طاهرخانی در موقعیت گلزنی قرار گرفت ولی ضربه سر او در موقعیت مساعد، به بیرون رفت تا فرصت‌سوزی‌های ایران ادامه داشته باشد.

حملات تیم ملی تا دقایق پایانی ادامه داشت و دو بار دیگر دروازه تیم چین تهدید شد که ضربات پایانی نامناسب بازیکنان مانع از دستیابی ایران به گل شد. مهدی‌خانی در دقیقه ۴۴ توپ را از یک قدمی به بیرون زد.

نیمه نخست این بازی با تساوی بدون گل تمام شد تا تیم ملی کماکان شانسی برای صعود به مرحله بعد نداشته باشد.

ترکیب ایران: حبیب فرعباسی، عارف آقاسی، مجتبی نجاریان، متین کریم زاده، شاهین طاهرخانی، رضا دهقانی، مهدی مهدی‌خانی، امید نورافکن، جعفر سلمانی، علی شجاعی و الله‌یار صیادمنش.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.