سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی با بیان اینکه این تیم با محسن فروزان قرارداد بسته است، گفت: با این حال فروزان در کمیته اخلاق مسئله‌ای دارد که باید آنرا حل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هومن افاضلی در نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر فوتبال ایران به تیم پارس جنوبی جم اضافه شد و امیدوار است با این تیم نتایج مثبتی بگیرد. پارس در نیم فصل اول با هدایت فراز کمالوند با ۱۴ امتیاز در رده دوازدهم قرار داشت. پارس همچنین توانست با نظر افاضلی و بعد از بازشدن پنجره نقل و انتقالاتش ۶ بازیکن جدید و همچنین محسن فروزان را به خدمت بگیرد که البته هنوز در استفاده از فروزان مطمئن نیست.

افاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به مشکل استفاده از فروزان، تاکید کرد که سرمربی تیم ملی فوتبال باید زودتر مشخص شود. مشروح گفتگوی افاضلی در ادامه می آید:

* خبرگزاری مهر- شرایط تیم پارس جنوبی بعد از اضافه شدن شما به این تیم چطور است؟

- هومن افاضلی: خوشبختانه پنجره نقل و انتقالاتمان باز شد و با یکسری از بازیکنان صحبت کردیم. توانستیم در زمان مناسب با ۶ بازیکن قرارداد ببندیم. متاسفانه کمی طول کشید تا این بازیکنان جمع شوند و تازه روز گذشته تمام نفرات را در اختیار گرفتیم. به همین خاطر برای هماهنگی به زمان نیاز داریم و قطعا به تدریج شرایط بهتر می شود.

* فکر می کنید برای هماهنگی تیم و رسیدن به شرایط مدنظر چقدر زمان نیاز دارید؟

- در فوتبال هرچقدر زمان داشته باشید بازهم کم است چون مسائل زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. امیدوارم از این فرصتی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم.

* قولی که شما به مسئولان باشگاه پارس داده اید و هدفگذاری‌تان چیست؟

- قول دادم فوتبال بهتری بازی کنیم و تیم هم در لیگ برتر بماند. سهمیه اول استان بوشهر یعنی تیم شاهین در خطر سقوط به لیگ دسته اول است و باید حداقل یک سهمیه استان در لیگ حفظ شود. علاوه بر این تلاش می کنیم فوتبال متفاوتی بازی کنیم.

* منظورتان از فوتبال متفاوت، ارائه بازی هجومی است یا بازی تدافعی برای اینکه صرفا در لیگ بمانید؟

- اینکه چطور بازی کنیم بستگی به شرایط جدول، بازیکنان خودمان و تیم های مقابل هم دارد. شخصا دوست دارم فوتبال تهاجمی با مالکیت توپ بیشتر و گل های زیاد بازی کنیم ولی اینکه در عمل و در مسابقات چه چیزی می شود، بستگی به شرایط دارد.

* آیا تیم پارس، محسن فروزان را به خدمت گرفته است؟

- هنوز به صورت رسمی نه ولی قراردادش را ثبت کرده ایم. فروزان مسئله ای دارد که ابتدا باید آنرا حل کند.

* منظورتان ممنوع الفعالیت بودنش از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال است؟

- بله، فروزان از گذشته چیزی در کمیته اخلاق دارد که باید خیلی قبل‌تر از این منجر به رای می شد. پروسه رسیدگی به وضعیت فروزان طولانی شده و ۹ ماه طول کشیده است. این بر خلاف قواعد رسیدگی است. فروزان قرار موقت داشته و قرار موقت هم ۲۰ روز است. البته در همان اول کار، حکم موقت ۳۰ روزه برای فروزان زدند که فصل تمام شود. این نکته قابل تاملی است. قرار موقت برای صدور حکم است ولی اینکه چرا اینقدر طول کشیده جای ابهام دارد. البته اعضای کمیته اخلاق همگی حقوقدان و محترم هستند.

* آیا ممکن است محرومیت فروزان از جایی فراتر از فدراسیون فوتبال باشد؟

- ما در جامعه فوتبال هستیم و به چیزی که در این چارچوب باشد توجه می کنیم.

* شما با برانکو ایوانکوویچ ارتباط دوستانه ای دارید. آیا صحت دارد که برانکو دوباره به گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی تبدیل شده است؟

- برانکو قبلا یکسری شرایط برای تیم ملی داشت که به نظرم آن شرایط شاید الان فراهم نباشد. وزارت ورزش باید مطالبات برانکو از دوران کاری در پرسپولیس را بدهد و فدراسیون هم قرارداد او را بپردازد. در هر صورت چه برانکو چه گزینه های دیگر، باید سرمربی تیم ملی هرچه زودتر انتخاب شود تا او هم سازماندهی اش را شروع کند. حتی کسب یک تساوی هم می تواند تیم ملی را از رسیدن به جام جهانی باز بدارد. این برای تیمی که از چهار دوره گذشته، سه بار به جام جهانی رفته است یعنی فاجعه.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.