بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که با وجود کسب نتایج خوب از سوی این تیم در بازی‌های اخیر، اما هنوز امضای کالدرون پای این تیم نیست.

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص پیروزی‌های اخیر پرسپولیس و اینکه به نظر می‌رسد گابریل کالدرون به شناخت خوبی از تیمش رسیده که همین مسئله در نتایج اخیر تأثیرگذار بوده است، گفت: از ابتدا هم گفته شد پرسپولیس مجموعه‌ای است که پتانسیل فنی و انسانی خوبی دارد. کالدرون باید هنر خودش را در این تیم نشان می‌داد که از این پتانسیل استفاده کند. امیدوارم اینکه می‌گویید او از تیم به شناخت خوبی رسیده، حقیقت داشته باشد و او واقعاً از تیمش و فوتبال ایران شناخت پیدا کرده باشد.

وی افزود: پرسپولیس هنوز به آن ثبات فنی که باید دست نیافته است. این تیم به مرحله‌ای نرسیده که بخواهیم از موفقیت صد درصدی صحبت کنیم و صرفاً از بُعد نتیجه می‌توان چنین مسئله‌ای را مطرح کرد. کتمان نمی‌کنم که پرسپولیس در دو بازی گذشته خود تیم برتر میدان بود، نتیجه گرفت و شش امتیاز به ارمغان آورد. با این حال به لحاظ فنی هنوز هم منتظرم امضای آقای کالدرون را پای تیم و در بازی‌های پرسپولیس ببینم. هنوز آن چیزی که فکر می‌کردم را ندیده‌ام و همانطور که گفتم پرسپولیس مجموعه خوبی دارد که مدیریت کالدرون می‌تواند آن را به موفقیت برساند. خوشبختانه پرسپولیس یک مربی با تجربه و با کارنامه به نام کالدرون دارد که امیدوارم بتواند به موفقیت برسد.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این مسئله که به نظر می‌رسد کارنامه‌ای که برانکو از خود به جا گذاشت باعث شده عملکرد کالدرون چندان به چشم نیاید، گفت: بزرگ‌ترین حُسنی که برانکو ایوانکوویچ برای پرسپولیس داشت، مدیریت و روانشناسی بی‌نظیر او بود. ضمن اینکه بخشی از این موفقیت بزرگ، به دلیل آشنایی سابق او با فوتبال ما بود.

آشوبی درباره اینکه پرسپولیس باید در نیم فصل دوم در لیگ قهرمانان آسیا هم شرکت کند و آیا تقویت این تیم در خط حمله می‌تواند آنها را در آسیا به موفقیت برساند، اظهار داشت: اینکه در آسیا بتوان موفق شد یا نه، بستگی به خیلی مسائل دارد. برانکو در آسیا تیم را یک بار به نیمه نهایی برد، یک فینال را تجربه کردیم و ناکامی هم با او تجربه شد. حتی از گروه‌مان هم صعود نکردیم، چون موفقیت در آسیا متفاوت با فوتبال داخلی است و شاخصه‌های متفاوتی دارد.

وی ادامه داد: در لیگ قهرمانان آسیا باید با بازیکنان و مربیانی روبه‌رو شد که فوتبال را حرفه‌ای دنبال می‌کنند. مطمئناً به لحاظ پتانسیل چیزی از تیم‌های دیگر کم نداریم و شاید در برخی موارد بهتر هم باشیم، اما یک دلیل باعث می‌شود موفقیت ما در آسیا تداوم نداشته باشد. حرفه‌ای نبودن به لحاظ ساختار باشگاه‌ها، تیم‌ها و تفکرات درونی بازیکنان باعث عدم تداوم موفقیت تیم‌های ایرانی در فوتبال آسیا می‌شود. در اصل همان فلسفه‌ای که تیم را تشکیل می‌دهد و برانکو در زمان حضورش در پرسپولیس با مدیریت و روانشناسی کم نظیر توانست این مؤلفه‌ها را در پرسپولیس ایجاد کند.

بازیکن پیشین پرسپولیس گفت: پرسپولیس در زمان برانکو صاحب مؤلفه‌های حرفه‌ای شد و شاید تفاوت چندانی با سایر تیم‌ها نداشت، اما گروهی که با هم بودند، کنار هم جنگیدند و همه برای یک نفر و یک نفر برای همه جنگیدن را معنا کردند، موفقیت را در این تیم رقم زدند. همه این مؤلفه‌ها باعث شد پرسپولیس موفقیت‌های عالی کسب کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.