علی سامره، مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال تهران معتقد است که آندره‌آ استراماچونی حتی به قیمت رفتن تمام مسئولان این باشگاه، باید به جمع آبی‌پوشان بازگردد.

علی سامره در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در ارتباط با انصراف استراماچونی از همکاری با استقلال گفت: من معتقدم که مشکلی استراماچونی با استقلال فقط مسائل مالی نبوده و برخی مسائل دیگر هم در رفتن این مربی نقش داشته است. در این مدت برخی کارشکنی‌ها صورت گرفته و مشکلاتی که استراماچونی آنها را گوشزد کرده بود، حل نشده است. وقتی مشکلات روی هم انباشته می‌شوند دیگر خیلی چیزها برای سرمربی خاجی قابل تحمل نیست و متأسفانه اتفاقاتی رخ داد که در نهایت منجر به استعفای استراماچونی شد.

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال تهران در ادامه خاطر نشان کرد: مدتی پیش خطیر از باشگاه استقلال رفت، ولی هیچ پاسخ روشنی ندادند که چرا این اتفاق افتاد و چرا خطیر آمد و چرا رفت. مسئولان استقلال مشکلات را ماست‌مالی می‌کند و در نهایت کار به اینجا رسید که استراماچونی از سمت خودش استعفا کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه آینده‌ای در انتظار استقلال است، خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم الان تمام حرف‌ها را بزنم و بهتر است کمی صبر کنیم، ولی با این تفکرات و این نگرشی که در مدیریت استقلال وجود دارد، آینده روشنی وجود نخواهد داشت. با این شرایط اگر مربی دیگری هم به استقلال بیاید وضعیت همین خواهد شد. من معتقدم باید تمامی شرایط برای بازگشت استراماچونی فراهم شود. این مربی باید به استقلال برگردد، حتی به قیمت اینکه تمام مدیران استقلال از این باشگاه بروند.

برومند: استراماچونی با سیاست‌ و زرنگی‌ استقلال را در صدر جدول رها کرد/ در خراب‌کاری حرف اول را می‌زنیم

سامره در ادامه حرف‌هایش درباره بحث انتخاب سرمربی جدید تیم ملی و اینکه برخی معتقدند فدراسیون باید یک مربی ایرانی انتخاب کند، گفت: نکته‌ای که از انتخاب سرمربی هم مهم‌تر است، این است که ما از سرمربی جدید چه می‌خواهیم. ابتدا باید اهداف‌‌مان را مشخص کنیم، سپس دنبال انتخاب سرمربی برویم. ممکن است برای فدراسیون فقط رفتن به جام جهانی مهم باشد و شاید هم آنها دنبال موفقیت‌های بیشتر باشند تا ایران تبدیل به قدرت اول آسیا شود.

وی ادامه داد: سرمربی جدید تیم ملی باید انگیزه زیادی برای موفقیت و ساختن یک تیم پرقدرت داشته باشد. ما در این چند سال راحت به جام جهانی رفتیم، ولی مسئله مهم این است که بتوانیم در آسیا قهرمان شویم و در جام جهانی هم شرایط بهتری داشته باشیم. شما می‌بینید که در لیگ ما میلیاردها تومان هزینه می‌شود، ولی خروجی لیگ برتر برای تیم ملی کم است. ما باید ذهنیت بازیکنانی که در ایران فوتبال بازی می‌کنند را کاملاً حرفه‌ای کنیم تا آنها بیشتر به فوتبال ملی کمک کنند. در ضمن لژیونرها هم نباید تحت هر شرایطی به تیم ملی دعوت شوند.

پیشکسوت باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که «آیا برانکو گزینه مناسبی برای تیم ملی است؟»، تصریح کرد: برانکو گزینه بدی نیست و از فوتبال ایران هم شناخت دارد. امیدوارم در نهایت بهترین تصمیم برای تیم ملی گرفته شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )