رئیس کمیته ملی المپیک گفت: جهت گیری دولت برای بودجه کمیته ملی المپیک خوب است و شرایط دولت را درک می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: سال ۹۹ سال المپیک ایران است و هزینه‌های فوق‌العاده زیادی داریم برای تیم ملی و اعزام‌ها که برآورد‌ ما ۲ میلیون دلار هزینه است. پاداش، حمل و نقل و دیگر هزینه‌ها بسیار زیاد است و با نوبخت جلساتی داشتیم، در مجموع جهت گیری دولت برای بودجه خوب است و شرایط دولت را درک می‌کنیم. برای امسال وضعیت بودجه خوب بوده و رشد ۳۰ درصدی داشته است و امیدواریم برای سال آینده نیز همین روند ادامه داشته باشد.

وی درباره برگزار نشدن مسابقات جام جهانی کشتی تهران, عنوان کرد: واقعیت امر این است که با انصراف ۳ کشور ژاپن, مجارستان و گرجستان این مسابقات خود به خود توسط فدراسیون جهانی به زمان دیگری موکول شده و این مسابقات آن‌طور که گفته شد لغو نشده است. فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات از ما زمان خواست و ما با هماهنگی فدراسیون کشتی دو زمان را برای برگزاری مسابقات اعلام کردیم و این تضمین را دادیم که این مسابقات با امنیت کامل برگزار خواهد شد و رئیس فدراسیون جهانی نیز تضمین داد که مسابقات در ایران برگزار شود.

رئیس کمیته ملی المپیک, درباره وضعیت تیم فوتبال ایران برای صعود به المپیک یادآور شد: جلسات دائم با فدراسیون فوتبال و وزرات ورزش داریم و حمایت کافی را از این تیم داریم تا بتوانیم بعد از ۴۵ سال و نزدیک به نیم‌قرن انتظار مردم برای المپیکی شدن فوتبال برآورده شود. ما هم حمایت مادی و هم حمایت معنوی داریم و انتظار داریم فدراسیون هم از لحاظ فنی حمایت بیشتری کند.

وی یادآور شد: ما امسال ۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک مستقیم به فدراسیون‌ها در نظر گرفتیم و ۵ میلیارد تومان هم کمک ویژه به فدراسیون‌های المپیکی تعهد کرده‌ایم. تا کنون ۹۰ درصد از بودجه همه فدراسیون‌ها را تخصیص داده‌ایم و و ۱۰ درصد دیگر را هم خواهیم داد و کمک ویژه هم فقط برای المپیکی‌ها خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.